Τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που εξακολουθούν να κατασκευάζονται στην χώρα είναι σε πλήρη εξέλιξη και η χρονιά σταθμός που έχει τεθεί είναι το 2017. Αυτή η χρονιά (αν στο επόμενο διάστημα δεν έχουμε καθυστερήσεις) η Αθήνα με την Θεσσαλονίκη για πρώτη φορά θα ενωθούν με 500χλμ διπλής, ηλεκτροκινούμενης και υψηλής ταχύτητας γραμμή.
Σύμφωνα με τα στοιχεία η απόσταση αυτή θα καλύπτεται σε περίπου 3 ώρες και 30 λεπτά. Η διαδρομή θα είναι εντυπωσιακή καθώς σήραγγες με μέγεθος 6, 7 και 9 χιλιομέτρων θα διευκολύνουν την διαδρομή του τρένου μέσα από τους μεγάλους ορεινούς όγκους της Στερεάς και της Θεσσαλίας.
Το δεύτερο στοίχημα για το 2017 είναι ο σιδηρόδρομος με τα ίδια ποιοτικά χαρακτηριστικά (διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση και υψηλές ταχύτητες) να φτάσει στην είσοδο της πόλης της Πάτρας. Η διαδρομή θα γίνεται σε περίπου 2 ώρες.
Το τρίτο στοίχημα είναι μέχρι το 2017 να υπάρχει διασύνδεση με 4 μεγάλα λιμάνια: Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλος.
Αυτή η χρονιά σταθμός προϋποθέτει όμως αυτά τα 3 χρόνια που μεσολαβούν όλα να κυλήσουν ρολόι. Τα έργα να υλοποιηθούν στην ώρα τους, οι όποιες δημοπρατήσεις να μην καθυστερήσουν άλλο και φυσικά η κάνουλα της χρηματοδότησης να μην στερέψει.
Είναι φανερό πως η στόχευση στον Σιδηρόδρομο έχει πλέον δρομολογηθεί. Με αυτό το σκεπτικό είναι εξαιρετικά πιθανό, ο ακρωτηριασμός που δέχθηκε το 2010 με την κρίση να θεραπευθεί και να έχουμε μία νέα Άνοιξη.
Αυτό άλλωστε φαίνεται από τις κινήσεις της ΕΡΓΟΣΕ με τις μελέτες για νέα έργα στο τμήμα Πάτρα-Πύργος αλλά και τα έργα που έρχονται στο Θεσσαλικό τμήμα για τα τμήματα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Επίσης σχεδιάζεται η ολοκλήρωση της γραμμής Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας και η σύνδεση με το νέο λιμάνι της Καβάλας.
Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι ο σιδηρόδρομος να μπορεί να τραβήξει πάνω του σημαντικό τμήμα των επιβατικών αλλά και εμπορευματικών μεταφορών. Η μετατροπή της χώρας σε mega τουριστικό προορισμό και σε mega εμπορευματικό κόμβο είναι εκείνα που τελικά θα καθορίσουν και το μέλλον των μεγάλων στόχων για την αναβίωση του Σιδηρόδρομου ως βασικού μέσου μεταφοράς.
Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com