Τα 2.000 βαγόνια, αξίας 15 δισ. ευρώ, που παρήγγειλαν οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι δεν χωρούν στους σταθμούς!
Ενας άνδρας περπατά σε μία από τις στενές για τα νέα τρένα της Γαλλίας πλατφόρμες του σταθμού Σεν Λαζάρ
«Ανακαλύψαμε το πρόβλημα κάπως αργά, το παραδεχόμαστε και αναλαμβάνουμε την ευθύνη». Το πρόβλημα είναι ότι οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι (SNCF) παρήγγειλαν 341 τρένα με περισσότερα από 2.000 βαγόνια, αξίας 15 δισεκατομμυρίων ευρώ, για το εκτεταμένο περιφερειακό σιδηροδρομικό δίκτυό τους, τα οποία όμως είναι πολύ φαρδιά, με αποτέλεσμα να μη χωρούν στις πλατφόρμες πολλών σταθμών της Γαλλίας. Αυτοί που αναλαμβάνουν την ευθύνη για αυτό το «κωμικοτραγικό», όπως το χαρακτήρισε ο γάλλος υπουργός Μεταφορών Φρεντερίκ Κουβιγέ, γεγονός είναι οι επικεφαλής της εθνικής εταιρείας RFF που διαχειρίζεται το δίκτυο.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της σατιρικής εφημερίδας «Canard Enchaine», η οποία προέβη στην αποκάλυψη, το λάθος οφείλεται σε ασυνεννοησία μεταξύ των δύο οργανισμών που είναι υπεύθυνοι για τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου και των τρένων της Γαλλίας. Την αρχή την έκαναν οι εργαζόμενοι της RFF, οι οποίοι έδωσαν λάθος διαστάσεις των σταθμών που διαχειρίζονται στους συνεργάτες τους στην SNCF, οι οποίοι φέρουν την ευθύνη για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανανέωση των συρμών. Η RFF ανέφερε μόνο τις διαστάσεις των σταθμών που κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια της τελευταίας 30ετίας. Ομως οι περισσότερες από τις 1.200 πλατφόρμες των γαλλικών σταθμών έχουν ηλικία άνω των 50 ετών.
Εκπρόσωπος της RFF δήλωσε πως οι εργασίες για την ανακατασκευή εκατοντάδων σταθμών έχουν ήδη ξεκινήσει, με το συνολικό κόστος να υπολογίζεται στα 50 εκατομμύρια ευρώ. Πάντως ο γάλλος υπουργός Μεταφορών επέρριψε την ευθύνη για το λάθος στο «παράλογο σύστημα» λειτουργίας των γαλλικών σιδηρόδρομων. «Οταν διαχωρίζεις τον διαχειριστή του δικτύου, την RFF, από τον χρήστη, την SNCF, τότε κάτι δεν λειτουργεί» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κουβιγέ.
ΤΑ ΝΕΑ