Αλλαγές στη χάραξη της επόμενης φάσης της επέκτασης του τραμ εξετάζει η Αττικό Μετρό (ΑΜ) με στόχο το συγκοινωνιακό μέσο να «αγκαλιάσει» το παράκτιο μέτωπο του Πειραιά και να εξυπηρετήσει καλύτερα την κρουαζιέρα. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Βήματος», η εταιρεία μελετά αλλαγές στη χάραξη της επέκτασης του τραμ προς Φρεαττύδα και Χατζηκυριάκειο.
Συγκεκριμένα η δημόσια εταιρεία εξετάζει το τραμ να πάρει τελικά την εξής πορεία:
- Να γίνει επέκταση από την Ακτή Ποσειδώνος προς τον σταθμό των ΗΣΑΠ ούτως ώστε να συνδεθεί με τον «ηλεκτρικό» και τον υπό κατασκευή σταθμό του μετρό.
- Η νέα χάραξη να «κατεβαίνει» την Ακτή Μιαούλη και την Ακτή Ξαβερίου μέσα από το λιμάνι.
- Στη συνέχεια η νέα γραμμή να διασχίζει την πύλη Ε12 (Πύλη του Λέοντα) και να τερματίζει στη νέα προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια που θα κατασκευάσει ο ΟΛΠ.
- Παράλληλα να κάνει αριστερή στροφή στην οδό Μαρίας Χατζηκυριάκου και να συνεχίζει ως τη λεωφόρο Χατζηκυριάκου.
- Επειτα να συνεχίζει την πορεία της προς τις λεωφόρους Χατζηκυριάκου και Ηρώων Πολυτεχνείου ως το Δημοτικό Θέατρο, όπου θα «κουμπώνει» τόσο με το τραμ όσο και με τον υπό κατασκευή σταθμό της γραμμής 3 του μετρό.
Οπως αναφέρουν στελέχη της Αττικό Μετρό, περίπου για το μισό έργο υπάρχουν ήδη προμελέτες, ενώ εκτιμούν ότι ο προϋπολογισμός του θα φτάσει τα 70 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, όπως λένε, με το συγκεκριμένο έργο θα καταστεί αχρείαστο το monorail, την κατασκευή του οποίου έχει προωθήσει ο ΟΛΠ.
Προς Αργυρούπολη
Παράλληλα, όπως σημειώνουν πηγές της εταιρείας, το καλοκαίρι θα είναι έτοιμα τα τεύχη της δημοπράτησης της επέκτασης του τραμ προς Αργυρούπολη. Πρόκειται για μια «έξυπνη» επέκταση μήκους 1,2 χλμ. με δύο νέες στάσεις, η οποία θα διασχίζει το Ελληνικό και το αμαξοστάσιο του τραμ και θα καταλήγει στον σταθμό του μετρό Αργυρούπολη, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 15 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, όπως μεταδίδουν στελέχη της εταιρείας, γίνεται έντονη προσπάθεια προκειμένου το έργο να ενταχθεί στα ευρωπαϊκά προγράμματα.
Στο μεταξύ, όπως υπογραμμίζουν, η παρουσία των υποδομών του τραμ στο Ελληνικό δίνει και ένα μεγάλο πλεονέκτημα στην περίπτωση που το πρώην αεροδρόμιο ιδιωτικοποιηθεί, αφού ο ανάδοχος θα μπορεί να αναπτύξει εσωτερικά δίκτυο τροχιοδρόμων και να εξυπηρετήσει εσωτερικά τις συγκοινωνίες του πρώην αερολιμένα χρησιμοποιώντας μικρά τραμ.
ypodomes,com