Δευτέρα 26 Μαΐου 2014

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αναζητούνται λύσεις και πόροι για την επέκταση προς Αεροδρόμιο Μακεδονία

Ξεκίνησε η συζήτηση για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης από τον υπό κατασκευή τερματικό σταθμό ΜΙΚΡΑ, στο Αεροδρόμιο "Μακεδονία". Η κουβέντα μεταξύ των φορέων της Θεσσαλονίκης έχει ξεκινήσει εδώ και πολύ καιρό και πλέον γίνεται όλο και πιο επιτακτικό να αποκτήσει σε εύλογο μελλοντικό χρόνο η πόλη σύνδεση με το Αεροδρόμιο.
Από το 2010 υπάρχει η αμφιλεγόμενη πρόταση για κάλυψη των 5,5 χιλιομέτρων με monorail, μέσο που όμως δεν θα υπάρχει πουθενά αλλού στην πόλη για να υπάρχει δικτύωση ενω ακόμα και πρακτικά, οι επιβάτες θα πρέπει από ένα υπόγειο μέσο να αλλάζουν (με βαλίτσες και άλλες αποσκευές πολλές φορές) σε ένα υπερυψωμένο μέσο όπως είναι το monorail.

Άλλωστε υπάρχει και το παράδειγμα του "δίδυμου" αδελφού του Μετρό Θεσσαλονίκης, στην Κοπεγχάγη, όπου αντιμετωπίζοντας το ίδιο πρόβλημα, το Μετρό μετά την πόλη βγήκε επιφανειακά, και έφτασε τελικά στο Αεροδρόμιο της πόλης υπερυψωμένο.

Πριν από λίγες μέρες ο Δήμαρχος Θέρμης, Θόδωρος Παπαδόπουλος έθεσε το θέμα της επέκτασης του μετρό προς το αεροδρόμιο, προτείνοντας η γραμμή να κινηθεί παράλληλα της οδού Θεσσαλονίκης-Ν.Μουδανιών αφού δεν υπάρχει θέμα αποζημιώσεων γης, προσφέροντας επιπλέον και δημοτική έκταση για τη δημιουργία σταθμού και πάρκινγκ οχημάτων. 

«Το ενδιαφέρον της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για το μεγαλύτερο έργο που γίνεται αυτή τη στιγμή στην πόλη μας είναι δεδομένο, και είμαστε εδώ για να δηλώσουμε ότι θα συνεχίσουμε να πιέζουμε για τη γρήγορη υλοποίησή του.
Και βέβαια, ως δήμαρχος, έχω και ιδιαίτερο ενδιαφέρον γιατί υπάρχει μια διαφορετική προσέγγιση για τη σύνδεση του αεροδρομίου που μας ενδιαφέρει τοπικά, την οποία έχουμε προτείνει. Θα συζητήσουμε το θέμα με την εταιρία έτσι ώστε στο τέλος η λύση που θα προωθηθεί να είναι η καλύτερη λύση με το μικρότερο κόστος και τη μεγαλύτερη το δυνατόν εξυπηρέτηση του πληθυσμού», δήλωσε ο κ.Παπαδόπουλος.

Σήμερα στο Μετρό Θεσσαλονίκης είναι σε κατασκευή η βασική γραμμή από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Νέα Ελβετία, η επέκταση προς Καλαμαριά ενώ ετοιμάζονται οι επεκτάσεις προς Σταυρούπολη/Ευκαρπία και Εύοσμο/Ελευθέριο Κορδελιό. Η επέκταση προς το Αεροδρόμιο Μακεδονία έρχεται τρίτη και προς το παρόν δεν υπάρχει σαφές πλάνο ή χρηματοδότηση για την υλοποίηση της μέσα από το ΣΕΣ 2014-2020. Η επέκταση προς Αεροδρόμιο πάντως είναι στα μελλοντικά πλάνο της Αττικό Μετρό, ενώ υπάρχει και στο Νέο Ρυθμιστικό της Θεσσαλονίκης.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com