Κίνδυνος απώλειας κονδυλίων αν το έργο παραμείνει μπλοκαρισμένο
Εξελίξεις έχουμε για το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο-σκούπα Κιάτο-Ροδοδάφνη που δημοπρατήθηκε τις τελευταίες μέρες του 2013. Η εμπλοκή του από την ΚΞ ΑΚΤΩΡ-J&P-ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ οδήγησε το έργο στο ΣτΕ. Όπως μαθαίνει το ypodomes.com η εκδίκαση της προσφυγής πρόκειται να πραγματοποιηθεί στις 20 Μαίου (την επόμενη Τρίτη).
Από την εκδίκαση που κατέθεσε η ΚΞ εναντίον του προσωρινού ανάδοχου που είναι η ΜΕΤΚΑ και αφορά κυρίως τα έγγραφα που κατέθεσε η τεχνική εταιρεία θα μάθουμε τι πρόκειται να γίνει με το κρίσιμο αυτό έργο. Η κρισιμότητα του έργου έγκειται στο γεγονός πως χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2007-2013 ως έργο-γέφυρα με το ΣΕΣ 2014-2020 και ενδεχόμενο μακροχρόνιο μπλοκάρισμα του θα σημάνει και την απώλεια των πόρων τουλάχιστον όσον αφορά το ΕΣΠΑ.
Για το ίδιο το έργο η κρισιμότητα του είναι πως χωρίς την ολοκλήρωση του δεν μπορεί να λειτουργήσει ο μοντέρνος σιδηρόδρομος στην Βόρεια Πελοπόννησο ακόμα και αν έχουν ολοκληρωθεί οι εργολαβίες που τρέχουν αυτή τη στιγμή στα τμήματα Διακοπτό-Ροδοδάφνη και Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος.
Να θυμίσουμε πως το έργο αφορά την ολοκλήρωση παλαιότερων εργολαβιών που διαλύθηκαν λόγω προβλημάτων. Το ημιτελές τμήμα από το Κιάτο μέχρι την Ροδοδάφνη έχει μήκος περίπου 70 χιλιόμετρα. Το κόστος του έργου «Κατασκευή υπολειπομένων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη» φτάνει τα 273εκ.ευρώ.
Όπως αναφέραμε χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), στο πλαίσιο του Άξονα Προτεραιότητας Β του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» του ΕΣΠΑ 2007-2013, και έχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης εντός 24 μηνών από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης. Έτσι αν το έργο δεν υπογραφεί μέσα στο 2014 είναι πολύ πιθανό να έχουμε απώλεια κονδυλίων. Πάντως στην ΕΡΓΟΣΕ υπάρχει η αισιοδοξία πως η δικαστική εμπλοκή θα ξεπεραστεί και το έργο θα ξεκινήσει να υλοποιείται σε μερικούς μήνες.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com