Κυριακή 11 Μαΐου 2014

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Πηγή: "Ριζοσπάστης"

Συνδυασμένο μεταφορικό έργο - κράχτης για ιδιωτικοποίηση.


Προχωρά η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με Σκόπια, Βελιγράδι, Σόφια, στο πλαίσιο της μετατροπής του ΟΛΘ σε κόμβο συνδυασμένων εμπορικών μεταφορών.
Οπως ανακοίνωσε χτες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από τη Δευτέρα 26 Μάη και κάθε Δευτέρα θα υπάρχει τακτικό τρένο μεταφοράς κοντέινερς από τη Θεσσαλονίκη προς τα Σκόπια. Μέσα στον Ιούνη θα προστεθεί και δεύτερο δρομολόγιο κάθε Πέμπτη. Από τον Ιούνη κάθε Τρίτη θα υπάρχει δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη προς Βελιγράδι και από 1η Σεπτέμβρη θα ξεκινήσει τρίμηνο πιλοτικό πρόγραμμα δρομολογίων προς τη Σόφια. Περίπου την ίδια περίοδο θα ξεκινήσουν δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη προς την Κωνσταντινούπολη.
Ο σχεδιασμός αυτός εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής της ΕΕ για τη διασύνδεση των μεταφορών και προχωρά ταυτόχρονα με την πορεία πλήρους ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ (ο διαγωνισμός τρέχει), που, όπως φαίνεται και από τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν χτες, αποτελεί φιλέτο για τους υποψήφιους αγοραστές. Σύμφωνα με αυτά, το α' τρίμηνο του 2014 υπήρξε αύξηση 16% στη διακίνηση κοντέινερς από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κάτι που οδηγεί σε εκτίμηση για αύξηση του τζίρου, αλλά και της κερδοφορίας της ΟΛΘ ΑΕ.
Συνολικά, με βάση την ποσοτική διακύμανση, αλλά και το είδος των φορτίων που διακινήθηκαν στο πρώτο τρίμηνο, η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ εκτιμά ότι οι πωλήσεις και τα κέρδη της εταιρείας στο συγκεκριμένο διάστημα θα καταγράψουν αύξηση περίπου 4%.

Εστιάζουν οι Ρώσοι

Στο μεταξύ, σύμφωνα με ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία, οι «Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι» εμφανίζονται να εγκαταλείπουν τα σχέδιά τους για συμμετοχή στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά και στρέφονται προς το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς, σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, αυτό έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από την άποψη της στρατηγικής τους.