Παρασκευή 9 Μαΐου 2014

Στις 26 Μαΐου φορτώνουν το τρένο για Βαλκάνια

Ξεκινούν τακτικά εμπορευματικά δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς Σκόπια, Βελιγράδι, Σόφια και Κωνσταντινούπολη


Της Άννης Καρολίδου
Από τις 26 Μαΐου αρχίζουν σταδιακά τα τακτικά εμπορευματικά δρομολόγιατης ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς Σκόπια, Βελιγράδι, Σόφια και Κωνσταντινούπολη. Η Θεσσαλονίκη, με την έναρξη αυτών των νέων υπηρεσιών, φιλοδοξεί να γίνει hub για τις συνδυασμένες μεταφορές, να βάλει τον ΟΛΘ δυνατά το παιχνίδι του ανταγωνισμού, να ξαναμπεί στην αγορά της Σερβίας και να ξαναπάρει τα φορτία που είχε για τη Βουλγαρία ως το 2008 και τις μεγάλες απεργίες.

Τα παραπάνω ανακοινώθηκαν από τον πρόεδρο και δ/νοντα σύμβουλο της ΟΛΘ AE Στέλιο Αγγελούδη και τον πρόεδρο και δ/νοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάση Ζηλιασκόπουλο σε συνέντευξη Τύπου στη Θεσσαλονίκη.

Η προοπτική αυτής της νέας υπηρεσίας, ενισχύεται και από τα στοιχεία διακίνησης του ΟΛΘ στο πρώτο τρίμηνο του 2014, που δίνουν αύξηση στα container κατά 16,33% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο, μία αύξηση που θα διατηρηθεί σε διψήφια ποσοστά όλη τη χρονιά και προβλέπεται να διαμορφωθεί κοντά στο 12% στο σύνολο του έτους.

Το πόσο σημαντική σε οικονομικούς όρους είναι αυτή η αύξηση στη διακίνηση containers, αποδεικνύεται και από την πρόβλεψη για αύξηση στα κέρδη, το 2014, περίπου κατά 4%.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που δεν... προλαβαίνει να καλύπτει το καθημερινό τακτικό εμπορευματικό δρομολόγιο στο Αθήνα - Θεσσαλονίκη και θα πρέπει να βάλει και επιπλέον τρένα, προσφέρει νέα προϊόντα, νέες υπηρεσίες στον επιχειρηματικό κόσμο, φθηνότερες κατά 40% από το κόστος της οδικής μεταφοράς, αλλά και αξιόπιστες.

Τα νέα δρομολόγια, θα μπούνε σταδιακά στο πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για να προσαρμοστούν οι επιχειρήσεις. Έτσι, από τις 26 Μαΐου, αρχίζουν τα τακτικά διεθνή εμπορευματικά δρομολόγια(λίγες μέρες νωρίτερα ξεκινούν και τα επιβατικά), προς Σκόπια, με δύο τρένα, κάθε Δευτέρα και Πέμπτη. Τον Ιούνιο προστίθεται ένα δρομολόγιο κάθε εβδομάδα, προς Βελιγράδι, ενώ από 1ης Σεπτεμβρίου ξεκινούν τα δρομολόγια και προς Σόφια και Κωνσταντινούπολη, από ένα την εβδομάδα.

Με το παραπάνω πρόγραμμα και με τις πολύ ανταγωνιστικές χρεώσεις που προσφέρουν ΟΛΘ, στο λιμενικό κομμάτι και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο σιδηροδρομικό, οι δύο συνεργαζόμενες ΔΕΚΟ μπαίνουν με σχεδόν μηδενικό ρίσκο στην αγορά, διεκδικώντας μεγάλο μέρος των φορτίων προς τη βαλκανική ενδοχώρα και την Τουρκία.

Μάλιστα, στόχος του ΟΛΘ είναι, στην επόμενη διετία να ανακτήσει τα φορτία για Βουλγαρία που είχε πριν τις απεργίες του 2008, δηλαδή 40.000 container. Αν πετύχει αυτό το στόχο- παρότι βάζει τον πήχη ψηλότερα- τότε θα χρειάζεται ένα δρομολόγια την ημέρα για Σόφια. Να σημειωθεί ότι λόγω των απεργιών τα containers προς Σόφια είχαν μειωθεί στις 8.000-10.000 και σταδιακά αυξήθηκαν κοντά στις 20.000 TEU΄s. Μεγάλη πρόκληση είναι και η είσοδος στη σερβική αγορά, η οποία σήμερα εφοδιάζεται μέσω του λιμένα του Μπάρ ή, μέσω των βουλγαρικών λιμανιών.

Στη κοινή συνέντευξη και απαντώντας σε δημοσιογραφική ερώτηση ο κ. Ζηλιασκόπουλος δήλωσε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι σε ετοιμότητα να εξετάσει τη μεταφορά φορτίων από και προς Κόσσοβο(κυρίως χύδην, πχ μεταλλεύματα), όταν υπάρξουν φορία και σχετικό επιχειρηματικό ενδιαφέρον.

Με την ευκαιρία της συνέντευξης ο κ. Αγγελούδης ανακοίνωσε τη διάθεση πρόσθετων χώρων, στο Λιμάνι, μετά από αίτημα του ΥΠΟΙΚ, για τη μεταφορά του Α΄ Τελωνείου, που σήμερα λειτουργεί στη περιοχή της Κεντρικής Αγοράς. Η μετεγκατάσταση θα γίνει στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης της τελωνειακής δομής και η αρμόδια επιτροπή που μελετάει το θέμα, θα καταθέσει την εισήγησή της μέσα στον Ιούνιο. Τότε θα γνωρίζουμε αν θα υπάρξει συγχώνευση του Β΄ Τελωνείου που βρίσκεται και λειτουργεί στο Λιμάνι, με το Α΄.

voria.gr