Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

ΓΑΙΑ-ΟΣΕ …σφυρί μειχθήτω

Ετοιμάζονται να πουλήσουν κομμάτι κομμάτι ακίνητα της θυγατρικής του ΟΣΕ (διαχειρίζεται 100.000 στρ. και 4.500 ακίνητα)

Της Χαράς Τζαναβάρα


Το επόμενο «φιλέτο» που ετοιμάζεται να βγει «στο σφυρί» είναι τα ακίνητα της ΓΑΙΑΟΣΕ, της θυγατρικής του ΟΣΕ, που διαθέτει το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο ακινήτων. Διαχειρίζεται γεωτεμάχια συνολικής επιφάνειας 100.000 στρεμμάτων, καθώς και περισσότερα από 4.500 κτίρια με εμβαδόν 540.000 τετραγωνικά.
Προβλέπεται να εκχωρηθούν με ξεχωριστούς διαγωνισμούς, με σημεία αναφοράς το ακίνητο των 588 στρεμμάτων στο Θριάσιο και την έκταση των 15 στρεμμάτων δίπλα στον σιδηροδρομικό σταθμό του Πειραιά.
Το «πράσινο φως» δίνεται μέσα από το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών με τίτλο «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών, τηλεπικοινωνιών και δημοσίων έργων», που βρίσκεται σε διαβούλευση από τις 24 του μηνός και έως τις 7 Απριλίου. Χωρίς καμία ενημέρωση από την πλευρά του υπουργείου, ολόκληρο το επίμαχο άρθρο 46 εντάχθηκε στο πολυνομοσχέδιο της τρόικας που θα ψηφιστεί την Κυριακή! Οι επίμαχες διατάξεις, μεταξύ άλλων, προβλέπουν:
*Εντάσσονται αυτόματα στο σχέδιο ακίνητα της ΓΑΙΑΟΣΕ που είναι εκτός σχεδίου αλλά περιβάλλονται από εντός σχεδίου περιοχές. Ο συντελεστής δόμησης είναι αυτός που ισχύει στη γύρω περιοχή, αλλά μπορεί να αυξηθεί με ειδική ρύθμιση.
*Θεσπίζονται υψηλοί συντελεστές δόμησης για τα εκτός σχεδίου ακίνητα, με συντελεστή δόμησης 0,4 και κάλυψη οικοπέδου 40%, που είναι διπλάσιοι από τους ισχύοντες.
*Προβλέπεται η έκδοση προεδρικού διατάγματος για την αξιοποίηση των ακινήτων, όπου μπορούν να κατασκευαστούν εμπορικά κέντρα, κτίρια γραφείων, κ.λπ.
Με άλλη διάταξη, προφανώς ενόψει ιδιωτικοποίησης, προβλέπεται ότι τα τιμολόγια της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ εγκρίνονται με κοινή υπουργική απόφαση και θα ισχύουν για μια πενταετία.
Στο σχέδιο νόμου πέρασαν ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στην «εργαλειοθήκη» του ΟΟΣΑ, οι οποίες προβλέπουν:
*Απελευθέρωση της δυνατότητας των ξενοδοχειακών μονάδων να χρησιμοποιούν ελεύθερα ενοικιαζόμενα οχήματα μετά οδηγού, ανάμεσα στα οποία δίκυκλα και «γουρούνες».
*Αρση των περιορισμών στη δραστηριοποίηση των 9θέσιων οχημάτων, με απελευθέρωση διάφορων μορφών επιβατικού έργου που σήμερα ανήκει στα ταξί.
*Περαιτέρω απελευθέρωση της αγοράς των φορτηγών δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης με άρση διαφόρων περιορισμών στις δραστηριότητές τους.
Οι αλλαγές που προβλέπονται για τα ταξί οδηγούν στην εξομοίωση του έργου των ενοικιαζόμενων οχημάτων Ι.Χ. με αυτό των ταξί. Επεκτείνεται η δυνατότητα χρήσης ιδιωτικών 7θέσιων ή 9θέσιων βαν με οδηγό από όλα τα τουριστικά καταλύματα (ενοικιαζόμενα δωμάτια κ.λπ.) και όχι μόνο από τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, ενώ καταργείται το κατώτατο όριο κυβισμού για τα Ι.Χ. οχήματα που θα ενοικιάζονται με οδηγό.