Σε οριακό σημείο οι σχέσεις ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ.
Τελευταίο «κρούσμα» οι ευθύνες για καθυστερήσεις στις μελέτες της επέκτασης του προαστιακού προς το Λαύριο, που καταλόγισε στη διοίκηση του ΟΣΕ ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ.
Τελευταίο «κρούσμα» οι ευθύνες για καθυστερήσεις στις μελέτες της επέκτασης του προαστιακού προς το Λαύριο, που καταλόγισε στη διοίκηση του ΟΣΕ ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ.
Ευθύνες στην διοίκηση του ΟΣΕ για καθυστερήσεις στο έργο της επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου προς το λιμάνι του Λαυρίου αποδίδει η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ.
Ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος, μιλώντας στην εκδήλωση «Εναλλακτική Αυτοκίνηση, Συνδυασμένες Μεταφορές, Logistics», που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στην Αθήνα, καταλόγισε στον ΟΣΕ ευθύνες για την καθυστέρηση των μελετών. «Αν και οι μελέτες της β΄ φάσης για την επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο είναι έτοιμες, καθυστερούν, επειδή στελέχη του ΟΣΕ χαρακτηρίζουν το έργο ακριβό» σημείωσε ο κ. Σπηλιόπουλος. Μάλιστα, ο ίδιος δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι την αναγκαιότητα της προώθησης του συγκεκριμένου έργου υποστηρίζει και ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Έγκριση χρηματοδότησης
Στις αρχές του χρόνου η ΕΕ ενέκρινε την χρηματοδοτική ενίσχυση για την δεύτερη φάση των μελετών του προαστιακού σιδηροδρόμου από το Κορωπί ως το λιμάνι του Λαυρίου με το σκεπτικό ότι το εν λόγω έργο εντάσσεται στα διευρωπαϊκά δίκτυα.
Η ολοκλήρωση της β' φάσης των μελετών εκτιμάται στα τέλη του 2015, ενώ η γ΄ φάση των μελετών, αλλά και η προκήρυξη - κατασκευή του έργου, έχουν προταθεί για χρηματοδότηση στην 5η Προγραμματική Περίοδο 2014 – 2020. Ωστόσο με τους ρυθμούς που υλοποιείται ο σχεδιασμός είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν ο σχεδιασμός αυτός θα τηρηθεί.
Η επέκταση της γραμμής του προαστιακού από το Κορωπί ως το Λαύριο συζητείται εδώ και χρόνια και μάλιστα έχει προβληθεί ως έργο αναγκαιότητας όχι μόνο για την εξυπηρέτηση των περιοχών από τις οποίες θα διέρχεται αλλά, κυρίως, για την ανάπτυξη του λιμανιού του Λαυρίου ως σημαντικό λιμάνι για την επιβατηγό ακτοπλοΐα.
Ο σχεδιασμός προβλέπει την ανάπτυξη δύο σιδηροδρομικών σταθμών στο Μαρκόπουλο και στο Λιμάνι του Λαυρίου καθώς και επτά στάσεων σε: Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρόπη, Περιγιάλι Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου.
Κόντρα με πολλά επεισόδια
Οι αιχμές του κ. Σπηλιόπουλου κατά της διοίκησης του ΟΣΕ για την περίπτωση του προαστιακού στο Λαύριο ήρθαν να επιβεβαιώσουν την ένταση των σχέσεων που υπάρχει, αρκετό καιρό τώρα, μεταξύ των δύο εταιρειών.
Κόντρα ανάμεσα στις δύο εταιρείες είχε δημιουργήσει η περίπτωση της συντήρησης του δικτύου την οποία είχε διεκδικήσει η ΕΡΓΟΣΕ αλλά τελικώς, με απόφαση της ηγεσίας του υπουργείου, το έργο θα υλοποιηθεί ως δημόσιο από τον ΟΣΕ.
Την ίδια ώρα έντονη δυσφορία στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ είχε προκαλέσει και η απόφαση του Δήμου της Πάτρας, με «σιγοντάρισμα» από την πλευρά του ΟΣΕ, να ανοίξει και πάλι το ζήτημα της χάραξης για την διέλευση της γραμμής μέσα από την πόλη, αφήνοντας στην άκρη, επί του παρόντος, την προτεινόμενη από την ΕΡΓΟΣΕ χάραξη.
Στον σχολιασμό που γίνεται από την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ για την εξέλιξη αυτή είναι ότι θα υπάρξουν καθυστερήσεις στο έργο, σε περίπτωση που εξετασθούν εναλλακτικές χαράξεις, με αποτέλεσμα να τεθεί σε κίνδυνο όλο το σχέδιο.
Επίσης δυσαρέσκεια στο εσωτερικό της ΕΡΓΟΣΕ είχε προκαλέσει και η πρόσφατη απόφαση της διοίκησης του ΟΣΕ να δημοσιεύσει στην εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων πρόσκληση για την ολοκλήρωση των μελετών και τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης για την παραλλαγή της χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής στα τμήματα Δράμα - Παρανέστι και Παρανέστι – Σταυρούπολη.
Ανάμεσα στα ερωτήματα που δημιούργησε η κίνηση αυτή ήταν γιατί δεν ανατέθηκαν στην ΕΡΓΟΣΕ οι συγκεκριμένες μελέτες, αφού πρόκειται για έργο συγχρηματοδοτούμενο τα οποία υλοποιεί η θυγατρική του ΟΣΕ.
euro2dey
"Σ.Ν" Υπάρχει πράγματι κόντρα; Ο ΟΣΕ τι λέει;