Είχε προηγηθεί η αντιπαράθεση των δυο εταιρειών, σχετικά με τον διαγωνισμό συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου, ο οποίος κατέληξε, κατόπιν σχετικής απόφασης του υπουργείου Μεταφορών, στον ΟΣΕ.
Συγκεκριμένα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος, μιλώντας στο συνέδριο «Εναλλακτική Αυτοκίνηση, Συνδυασμένες Μεταφορές, Logistics», υποστήριξε ότι,εάν και οι μελέτες της β΄ φάσης για την επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο είναι έτοιμες, καθυστερούν, επειδή στελέχη του ΟΣΕ χαρακτηρίζουν το έργο ακριβό.
Μάλιστα, ο κ. Σπηλιόπουλος δεν έμεινε εκεί, αφού υπογράμμισε ότι το υπουργείο Μεταφορών συμμερίζεται τις θέσεις της ΕΡΓΟΣΕ, θεωρώντας την επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο έργο κομβικής σημασίας.
Το σίγουρο είναι ότι, στις 9 Ιανουαρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη χρηματοδοτική ενίσχυση ύψους έως 1,8 εκατ. για το έργο «Μελέτες Φάσης Β – Τμήμα προαστιακού σιδηρόδρομου Αττικής: Κόμβος Κορωπίου – Λιμένας Λαυρίου», στον τομέα του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών(ΤΕΝ-Τ).
Η ολοκλήρωση της β’ φάσης των μελετών εκτιμάται στα τέλη του 2015, ενώ η γ΄ φάση των μελετών, αλλά και η προκήρυξη - κατασκευή του έργουέχουν προταθεί για χρηματοδότηση στην 5η Προγραμματική Περίοδο 2014 – 2020.
Η νέα γραμμή, σύμφωνα με τα όσα έχουν εξαγγελθεί, προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (στο Μαρκόπουλο και στο Λιμάνι του Λαυρίου) και επτά στάσεις (Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρόπη, Περιγιάλι Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου). Η διαδρομή Αθήνα - Λαύριο θα γίνεται σε λιγότερο από μία ώρα, σε 55 λεπτά.
Το λιμάνι του Λαυρίου έχει πολλούς υποστηρικτές, όπως τον υπουργό Ναυτιλίας Μιλ. Βαρβιτσιώτη, ο οποίος ανέφερε ότι το Λαύριο θα πρέπει να αποτελέσει το κύριο λιμένα ακτοπλοΐας του νομού Αττικής, κάτι το οποίο δεν συμμερίζονται οι ακτοπλόοι.
Πάντως, είναι άξιο αναφοράς ότι η επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο έχει εξαγγελθεί εδώ και πολλά χρόνια και μάλιστα θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το… 2012.
Πέρα από το λιμένα Λαυρίου, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ ανέφερε χθες ότι, πρωταρχική επιδίωξη, αποτελεί η σύνδεση του τραίνου με τα μεγάλα λιμάνια, θέτοντας ορόσημο το 2017 για την ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα. Μάλιστα, η ολοκλήρωση του άξονα, το συγκεκριμένο έτος, εντάσσεται στις δεσμεύσεις του ελληνικού δημοσίου για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.