Ενδεχόμενη ένταξη του κ. Γιακούνιν στην «μαύρη λίστα» της ΕΕ απαγορεύει την διενέργεια συναλλαγών και στην Ελλάδα.
Στο υπουργείο των Εξωτερικών, αλλά και στις όποιες αποφάσεις έχουν ληφθεί σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης παρέπεμψε ο υπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης για το εάν το ζήτημα της επιβολής κυρώσεων σε κορυφαίους Ρώσους αξιωματούχους προκαλεί «παρενέργειες» στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO.
Ειδικότερα, ερωτηθείς από την ηλεκτρονική έκδοση του «Βήματος» για το εάν η ένταξη του πρόεδρου των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, κ. Βλαντιμίρ Γιακούνιν στην «μαύρη λίστα» της Αμερικανικής κυβέρνησης, μπορεί ενδεχομένως να επηρεάσει την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO, οι οποίες διεκδικούνται από τους Ρώσους, ο κ. Χρυσοχοϊδης απάντησε ότι πρόκειται για «ευαίσθητα ζήτημα που αφορούν τις διεθνείς σχέσεις της χώρας» και σημείωσε ότι «προφανώς ότι ισχύσει για όλη την ΕΕ, θα ισχύσει και για την Ελλάδα».
Σημειωτέον ότι, πληροφορίες θέλουν και κ. Γιακούνιν να εισέρχεται στην «μαύρη λίστα» της Ε.Ε., που συνεπάγεται σε καθεστώς απαγόρευσης εισόδου και απαγόρευσης συναλλαγών στην Ευρώπη.
«Εμείς σεβόμαστε απολύτως τις αποφάσεις που θα ληφθούν, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ακυρώνονται, από την άλλη πλευρά, και οι διεθνείς πρωτοβουλίες της χώρας, ή οι διεθνείς οικονομικές σχέσεις της» σημείωσε ο υπουργός Υποδομών.
«Δεν είμαι αρμόδιος για να απαντήσω. Αρμόδιο να απαντήσει είναι το ΥΠΕΞ και οι συνολικές αποφάσεις που θα λάβει η κυβέρνηση και οι αποφάσεις που θα ληφθούν από την ΕΕ και το συμβούλιο των αρχηγών» τόνισε.
«Ας μην προτρέχουμε και ας είμαστε ήρεμοι. Αυτό που έχει σημασία για εμάς είναι η ειρήνη και η σταθερότητα στην περιοχή μας. Γιατί έχουμε πληρώσει πανάκριβα το τίμημα της αστάθειας» είπε και παρατήρησε ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε μία «θερμή» γεωπολιτικά περιοχή.
«Αυτό που μας απασχολεί είναι η ειρήνη και η σταθερότητα» πρόσθεσε ο κ. Χρυσοχοϊδης και υπογράμμισε ότι προτεραιότητα έχει η ανάκαμψη της οικονομίας, που ήδη έχει αρχίσει να εμφανίζεται.
Ας σημειωθεί ότι αντίστοιχη ανησυχία καταγράφεται στην Ισπανία, όπου τόσο οι σιδηροδρομικοί φορείς όσο και εταιρίες κατασκευής τροχαίου υλικού έχουν ανοιχτές συμβάσεις με τους Ρώσους.
Αχιλλέας Χεκίμογλου
ΤΟ ΒΗΜΑ