της Άννης Καρολίδου
Η Ελλάδα παίζει ηγετικό ρόλο στην ανάπτυξη των ευρωπαϊκών λιμανιών και οπωσδήποτε θα λάβει, στο πλαίσιο του Κοινοτικού προϋπολογισμού, σημαντικούς πόρους για τις σιδηροδρομικές της διασυνδέσεις με τα γειτονικά κράτη, αλλά και για τη χρηματοδότηση οδικών δικτύων υπερεθνικής σημασίας, καθώς η χώρα μας βρίσκεται πάνω στο άξονα που συνδέει τον ευρωπαϊκό βορρά με το νότο, μέχρι τη Κύπρο.
Τα παραπάνω τόνισε από τη Θεσσαλονίκη και από το βήμα του διήμερου συνεδρίου του Εκόνομιστ, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπος Μεταφορών, Εσθονός, Σιμ Καλλάς.
Ο κ. Καλλάς πρόσθεσε ότι τα πέντε μεγάλα ελληνικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένων των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης, θα ενισχυθούν στο πλαίσιο της Κοινοτικής πολιτικής, που θέλει καθαρότερες μεταφορές, με τη διασύνδεση σιδηροδρόμου και θαλάσσιων μεταφορών, ενώ υπενθύμισε ότι από τον Κοινοτικό προϋπολογισμό, ο μόνος τομέας που έχει πάρει αυξημένα κονδύλια, τριπλάσια μάλιστα, είναι αυτός των Μεταφορών.
«Θέλουμε, επίσης, μέχρι το 2020, να χρησιμοποιείται για τις θαλάσσιες μεταφορές, υγροποιημένο φυσικό αέριο. Στόχος είναι, ως το 2020, να υπάρχουν σε όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια, εγκαταστάσεις υγροποιημένου αερίου, για παροχή αλλά και χρήση, σχέδιο που μπορεί όμως να καθυστερήσει ακόμη και για μία 5ετία, αν δεν διατεθούν οι απαιτούμενοι πόροι».
Μπουτάρης: Άμεσα η παραχώρηση χρήσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, μίλησε για την διαχρονική σημασία της πόλης σαν κέντρο μεταφορών και προέτρεψε τη κυβέρνηση να προχωρήσει στα σχέδια ανάπτυξης του λιμανιού, τονίζοντας ωστόσο ότι η Δήμος είναι αντίθετος με την πώληση μετοχών του ΟΛΘ . «Συζητάμε ειδικά την παραχώρηση χρήσεων και ελπίζω ότι αυτή θα γίνει γρήγορα. Έχουμε μείνει πίσω σε σχέση με την ανάπτυξη που επιτελείται σε Δυρράχιο, Μπουργκάς, αλλά και στα λιμάνια της Ρουμανίας», σημείωσε.
Σε αυτό το σημείο ο κ. Κάλλας, απαντώντας σε ερωτήσεις, είπε ότι «η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης δεν είναι Ευρωπαϊκό ζήτημα. Αυτό που θέλουμε είναι να δημιουργηθούν οι συνθήκες και δυνατότητες για να λειτουργεί ο υγιής ανταγωνισμός. Αν τα πρότζεκς που θα προωθηθούν δεν είναι τεκμηριωμένα, τότε τα λεφτά θα πάνε αλλού».
Δημήτρης Κούρκουλας
Στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας της ΕΕ η Ελλάδα θα προωθήσει την «νομική καθαρότητα» στις περιοχές της Μεσογείου που υπάρχουν προβλήματα, ενώ όπως είπε ο υφυπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Κούρκουλας, η χώρα μας θα συνεχίσει να εργάζεται για την ένταξη όλων των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ο κ. Κούρκουλας επίσης προέβλεψε ότι μετά την κρίση, η περιοχή της Ν.Α. Ευρώπης, είναι πλέον πιο ελκυστική για επενδύσεις από ότι πριν δέκα χρόνια, ενώ έχουν γίνει βήματα στην καταπολέμηση της διαφθοράς, στην ανάπτυξη των μεταφορών, ενώ τεράστιας σημασίας είναι η διέλευση του αγωγού ΤΑΡ από Ελλάδα και Αλβανία.
voria.gr