Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2014

Για 5-7 χρόνια, έναντι 30-35 εκατ., η συντήρηση του δικτύου ΟΣΕ σε ιδιώτες

Την ανάθεση της συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου σε ιδιώτες αποφάσισε το υπουργείο Μεταφορών, εξουσιοδοτώντας τον ΟΣΕ να προχωρήσει άμεσα στην προετοιμασία και προκήρυξη διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου.

Του Φώτη Φωτεινού

Ο διαγωνισμός, ο οποίος αναμένεται να προκηρυχθεί σε 2-3 μήνες, θα προβλέπει την ανάθεση της συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου, σε πανελλαδικό επίπεδο, για διάστημα 5 - 7 ετών.

Ο ΟΣΕ υπολογίζει ότι ο ανάδοχος θα λαμβάνει ετησίως 30 - 35 εκατ. ευρώ, εφόσον κατατεθούν ανταγωνιστικές προσφορές, με δεδομένο ότι το ετήσιο εγκεκριμένο κονδύλι ανέρχεται μεταξύ 40-50 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, τα ερωτήματα που δημιουργούνται είναι αρκετά και εστιάζονται στο εάν η εκχώρηση της συντήρησης, σηματοδοτεί διαθεσιμότητα και απολύσεις. Όπως υποστηρίζουν στελέχη του ΟΣΕ, «το έργο που θα δοθεί σε ιδιώτες, είναι εκείνο που δεν θα μπορεί, με ιδία μέσα, να καλύψει ο οργανισμός». Παράλληλα, επισημαίνουν ότι, με τις ετήσιες συνταξιοδοτήσεις, το προσωπικό του ΟΣΕ υπολογίζεται ότι θα μειωθεί 50% σε βάθος πενταετίας, οπότε ουσιαστικά «δεν απειλείται το προσωπικό».

Σήμερα η συντήρηση γίνεται κατά τμήματα με πληθώρα συμβάσεων, ενώ σε πολλές περιπτώσεις καταγράφονται σημαντικές καθυστερήσεις. Μεταξύ των ενδιαφερομένων που θα καταθέσουν προσφορές εκτιμώνται οι παραδοσιακοί προμηθευτές συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του ομίλου ΟΣΕ, όπως η γερμανική Siemens και η γαλλική Alstom, αλλά και οι εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι, όπως η Ελλάκτωρ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η J&Ρ Άβαξ.