Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013

Δρομολόγια cargo θα συνδέσουν τον ΟΛΘ με Σκόπια και Σόφια


Συμφωνία του ΟΛΘ με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη μεταφορά containers σε Βαλκάνια. Ξεκινά σήμερα η νέα τακτική γραμμή μεταφοράς εμπορευμάτων από Αθήνα σε Θεσσαλονίκη

της Άννης Καρολίδου

Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2014, πιθανότατα το Μάρτιο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αρχίσει διεθνή δρομολόγια cargo μεταφέροντας φορτία με containers από Θεσσαλονίκη προς Σόφια και Σκόπια, διευρύνοντας το σχεδιασμό της που προβλέπει επανέναρξη των δρομολογίων από Θεσσαλονίκη προς Τουρκία, Βουλγαρία, Σκόπια και Σερβία, πριν το ερχόμενο καλοκαίρι.
Η απόφαση λήφθηκε σήμερα σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΟΛΘ, λίγες ώρες πριν την έναρξη του τακτικού καθημερινού δρομολογίου που θα συνδέει στο εξής τους εμπορευματικούς σταθμούς του ΟΣΕ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και το λιμάνι στο Ικόνιο με τον ΟΛΘ.
Στη σύσκεψη που συγκάλεσε η διοίκηση του ΟΛΘ, μετείχε ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του ΟΛΘ Στέλιος Αγγελούδης, εκπρόσωποι του ΕΕΘ, των φορέων των Εκτελωνιστών και των Ναυτικών Πρακτόρων, των Μεταφορέων Θεσσαλονίκης και των Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος.
«Τα νούμερα που μας παρουσίασε ο ΟΛΘ, βγαίνουν, μπορούν να στηρίξουν τη δρομολόγηση block trains για τη μεταφορά containers προς Σκόπια και Σόφια. Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προαπαιτούμενο για τη δρομολόγηση τακτικών δρομολογίων είναι, η εξασφάλιση έμφορτων συρμών προς αλλά και από αυτούς τους προορισμούς. Ανέλαβα την υποχρέωση, τον Ιανουάριο, να παρουσιάσω στο σχεδιασμό των δρομολογίων, αφού πρώτα διερευνηθούν τεχνικά θέματα όπως και η τιμολογιακή πολιτική που θα μπορεί να ακολουθηθεί», δήλωσε ο κ. Ζηλιασκόπουλος.
Να σημειωθεί, ότι ενδιαφέρον για τη διαμεταφορά με τραίνο, containers που φθάνουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, υπάρχει επίσης για Βελιγράδι, Βουκουρέστι αλλά και προς Τουρκία.
Μετά το τέλος της σύσκεψης, ο πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε Στέλιος Αγγελούδης δήλωσε: «Η υλοποίηση αυτής της συνεργασίας αποσκοπεί στην ενίσχυση του ρόλου του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ως κόμβου συνδυασμένων μεταφορών προς τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Ειδικά η σιδηροδρομική μεταφορά φορτίων από και προς τα κρηπιδώματα της ΟΛΘ ΑΕ μπορεί να εξελιχθεί σε κίνηση – κλειδί για τη στρατηγική αναβάθμιση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Γι’ αυτό, άλλωστε, η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ άσκησε όλη την πίεση και την επιρροή της για τη διευθέτηση ενός θέματος, που –όπως φάνηκε από τη σύσκεψη- «καίει» το σύνολο του εμπορικού κόσμου και των παραγόντων του κλάδου των μεταφορών».
Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού, εξαιρετικά θα βοηθούσε η υλοποίηση μιας παλιάς πρότασης, για τη δημιουργία κέντρου διατροπικών μεταφορών δίπλα στο λιμάνι, στο στρατόπεδο Γκόνου. Το θέμα αυτό, συζητούν από το 2003 ΟΛΘ και ΟΣΕ, αλλά δεν έχει προχωρήσει, ενώ ανήκει στην ευθύνη της ΓΑΙΑΟΣΕ.
Ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να ρυθμίσει τις τελευταίες λεπτομέρειες για την εκκίνηση της νέας τακτικής γραμμής cargo που από σήμερα το βράδυ, με ώρα αναχώρησης τις 9 μ.μ., θα συνδέει τους εμπορευματικούς σταθμούς του ΟΣΕ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και το λιμάνι στο Ικόνιο με τον ΟΛΘ.
Τα cargo τραίνα μπαίνουν μπροστά στη νέα υπηρεσία δοκιμαστικά με φορτία της TΡΑΙΝΟΣΕ, από εβδομάδα με αποστολές των ΕΛΤΑ και 2-3 ακόμη μεγάλων εταιρειών, ενώ σταδιακά θα αρχίσουν να εντάσσονται στο καθημερινό δρομολόγιο εμπορεύματα και άλλων εταιρειών. 
«Είμαι αισιόδοξος για την απήχηση που θα έχει η τακτική εμπορευματική σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης, παρά το γεγονός της μεγάλης μείωσης στα logistics από το 2008 ως σήμερα. Υπάρχει μία μείωση στη διακίνηση φορτίων της τάξης του 40%, αλλά παρά ταύτα, καθημερινά στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη κινούνται 600 φορτηγά, εμείς στοχεύουμε στο να πάρουμε το 10% αυτής της κίνησης, δηλαδή το αντίστοιχο των φορτίων 60 φορτηγών, κάτι που εκτιμούμε απόλυτα εφικτό», υπογράμμισε ο κ. Ζηλιασκόπουλος.