Λευκωσία: Το Υπουργείο Συγκοινωνιών προωθεί έμπρακτα τα τελευταία χρόνια τη βιώσιμη κινητικότητα, με την ανάπτυξη των δημόσιων μεταφορών, τον σχεδιασμό και υλοποίηση υποδομών για πεζούς και ποδηλάτες, τη διερεύνηση της δυνατότητας και βιωσιμότητας δημιουργίας μέσων σταθερής τροχιάς (τραμ) μεταξύ των πόλεων, αλλά και συστημάτων τραμ μέσα στις πόλεις (τρένων).
Αυτό τόνισε χθες ο υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων,Τάσος Μητσόπουλος, σε χαιρετισμό του στο 2ο Συνέδριο Βιώσιμης Κινητικότητας.
Αυτό τόνισε χθες ο υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων,Τάσος Μητσόπουλος, σε χαιρετισμό του στο 2ο Συνέδριο Βιώσιμης Κινητικότητας.
Στα σχέδια του υπουργείου, που προωθούνται και για συγχρηματοδότηση από την ΕΕ περιλαμβάνεται η υλοποίηση της πρώτης φάσης του συστήματος τραμ για τη Λευκωσία, στη βάση των πορισμάτων της μελέτης σκοπιμότητας, πρόσθεσε ο υπουργός. Να σημειωθεί ότι χθες υπογράφτηκαν στην παρουσία του υπουργού, τα συμβόλαια ανάθεσης της μελέτης στην ελλαδική εταιρεία ΝΑΜΑ.
Επίσης, περιλαμβάνεται η υλοποίηση δράσεων του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας της Λευκωσίας, που αναπτύχθηκε πρόσφατα από το υπουργείο σε συνεργασία με τις δημοτικές Αρχές και η ανάπτυξη αντίστοιχων Σχεδίων για τις άλλες πόλεις της Κύπρου και Είπε επίσης ότι ένας άλλος σημαντικός τομέας που αναπτύσσεται κατά τα τελευταία χρόνια στην Κύπρο, σύμφωνα με τον υπουργό Τάσο Μητσόπουλο, είναι τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών.
Το Τμήμα Δημοσίων Έργων, πρόσθεσε ο υπουργός, αναγνωρίζοντας τη σημασία της χρήσης της τεχνολογίας στα μεταφορικά συστήματα, εκπόνησε με κοινοτική συγχρηματοδότηση το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης των συστημάτων αυτών το 2009 και έκτοτε έχει προχωρήσει στη δημιουργία κέντρου ελέγχου των συστημάτων, ενώ αυτή τη στιγμή συμμετέχει σε δύο δράσεις του Προγράμματος Διασυνοριακής Συνεργασίας Κύπρου Ελλάδας κάτω από τις Πράξεις «ΔΙΑΥΛΟΣ» και «ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ», οι οποίες θα παρουσιαστούν σήμερα.
Κεντρικό στοιχείο στον σχεδιασμό του υπουργείου, σύμφωνα με τον Τάσο Μητσόπουλο, είναι «η ολιστική προσέγγιση, με την προώθηση της ανάπτυξης και υλοποίησης Βιώσιμων Σχεδίων Αστικής Κινητικότητας για κάθε πόλη, την αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό των προτύπων σχεδιασμού, με την εισαγωγή μιας πιο ανθρωποκεντρικής προσέγγισης, που θα στοχεύει παράλληλα στην ουσιαστική βελτίωση της οδικής ασφάλειας για τους ευάλωτους χρήστες, τη διαμόρφωση μιας νέας κουλτούρας διακίνησης».
Πέτρος Θεοχαρίδης
Ο Φιλελεύθερος