Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2013

Απεργούν οι εργαζόμενοι στο μετρό

Εικοσιτετράωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες πραγματοποιούν από χθες οι εργαζόμενοι στα εργοτάξια του μετρό Θεσσαλονίκης, διαμαρτυρόμενοι για απολύσεις στον τομέα αρχαιολογικού.


Του Φώτη Κουτσαμπάρη

Οι κινητοποιήσεις θα διαρκέσουν τουλάχιστον μέχρι αύριο, οπότε θα επανακαθοριστεί η στάση των υπαλλήλων.
Η αντίδραση των εργαζομένων πυροδοτήθηκε από τις απολύσεις έξι αρχαιολόγων, που έγιναν την Παρασκευή παρά τις αντίθετες θέσεις των αρμοδίων εφορειών. Σημειώνεται ότι βάσει τελευταίας υπουργικής απόφασης δεν μπορούν να γίνουν ομαδικές απολύσεις επιστημονικού προσωπικού, ωστόσο οι εργαζόμενοι εκτιμούν ότι θα ακολουθήσουν κι άλλες, στα όρια του επιτρεπόμενου 5% επί του συνόλου των εργαζομένων. “Ο υπουργός Υποδομών και ο γ.γ. Δημοσίων Έργων μιλούν περί εξασφαλισμένων κονδυλίων, σφιχτό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου και ανάπτυξη πολλών θέσεων εργασίας. Οι απολύσεις όμως που γίνονται δείχνουν ότι δεν υπάρχουν χρήματα για ανασκαφές. Αφού πρόκειται να επαναληφθούν οι ανασκαφές τον Ιανουάριο, όπως λένε, για ποιον λόγο απολύουν; Προφανώς λένε ψέματα”, επισημαίνει ο Δημήτρης Παππάς, αντιπρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στο μετρό. “Η ανησυχία μας για το μέλλον του έργου είναι έντονη”, προσθέτει ο ίδιος.
Το σωματείο ζητά την άμεση ανάκληση των απολύσεων, τη σύναψη συμβάσεων που θα εξασφαλίζουν τις υπάρχουσες αποδοχές και δικαιώματα των εργαζομένων και την εξασφάλιση κονδυλίων για την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών εργασιών στο μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς και για τη μελέτη, τη συντήρηση και την ανάδειξη των αρχαιοτήτων.
Παράνομες χαρακτηρίζει τις απολύσεις ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων, καθώς, όπως υποστηρίζει: 1. Βάσει του αρχαιολογικού νόμου το επιστημονικό προσωπικό προσλαμβάνεται και απολύεται καθ’ υπόδειξιν της αρχαιολογικής υπηρεσίας, η οποία μεριμνά, επιβλέπει και εκτιμά τις ανάγκες τόσο για τις εργασίες πεδίου όσο και για τις εργασίες συντήρησης, καταγραφής και μελέτης του αρχαιολογικού υλικού. 2. Το αρχαιολογικό έργο δεν έχει ολοκληρωθεί και σε πολλούς σταθμούς παραμένουν αδιερεύνητες περιοχές, όπου είναι απαραίτητο να προηγηθούν ανασκαφικές εργασίες, για να συνεχιστεί το κατασκευαστικό έργο. Το προσωπικό που εργάζεται αυτή τη στιγμή δεν επαρκεί και είναι απαραίτητο να προσληφθεί και νέο. 3. Το μνημόνιο συναντίληψης και συνεργασίας για τα μεγάλα συγχρηματοδοτούμενα έργα ορίζει τη συντήρηση, τη μελέτη και την καταγραφή του υλικού παράλληλα με τις ανασκαφικές εργασίες.