Στο πλαίσιο της αξιολόγησης της σήραγγας της Μάγχης, μετά από δεκατρία και πλέον χρόνια λειτουργίας, το Κέντρο Ευρωπαϊκής Περιφερειακής Πολιτικής και Μεταφορών Οικονομίας (CERTE) στο Πανεπιστήμιο του Kent ανατέθηκε να αξιολογήσει την επίπτωση της σήραγγας στο Κεντ και τις πιθανές τάσεις για το μέλλον. Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης διατίθεται πλέον τώρα ως έκθεση.
Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε από τον Roger Vickerman, Καθηγητή Ευρωπαϊκών Οικονομικών και διευθυντή του CERTE, Alan Hay, επίτιμο καθηγητή Γεωγραφίας και της έρευνας και της βοηθού Kate Meredith, εξετάζει τις επιπτώσεις στον κατασκευαστικό τομέα, τον τομέα των μεταφορών και μια σειρά άλλων επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων της κατασκευής , τον τουρισμό, το λιανεμπόριο και τη διανομή, σε συνδυασμό με τις επιπτώσεις για τον πληθυσμό και οικισμούς.
Σε σύγκριση με τις εκτιμήσεις των επιπτώσεων που έγινε πριν από τη κατασκευή της σήραγγας, η έκθεση διαπιστώνει ότι από την άποψη τόσο της κυκλοφορίας και των άμεσων οικονομικών επιπτώσεων της σήραγγας είχε μικρότερες επιπτώσεις στο Kent από ότι είχε προβλεφθεί. Ωστόσο, αυτή η απλή διαπίστωση κρύβει μια πολύ πιο πολύπλοκη ιστορία της αλλαγής στα πρότυπα της κινητικότητας και στην αγορά της Μάγχης.
Για το μέλλον, η έκθεση προτείνει ότι η πολλαπλή σήραγγα της Μάγχης θα διατρέξει λιγότερο κίνδυνο από την αξιοποίηση των αποκλίσεων των τιμών λόγω των συναλλαγματικών ισοτιμιών και τις διαφορές φόρων και περισσότερο από τον ανταγωνισμό με τους πιο μακρινούς προορισμούς. Ωστόσο, πολλά εξαρτώνται επίσης από την ικανότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εφαρμόσει πλήρως τα προτεινόμενα πακέτα του ανταγωνισμού των σιδηροδρόμων που θα επέτρεπε στη σήραγγα για να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές της για τις εμπορευματικές μεταφορές με τον σιδηρόδρομο.
Πάνω από όλα, όμως, η λειτουργία της σήραγγας οδήγησε στην δημιουργία του Channel Tunnel Rail Link "το οποίο έχει ήδη προκαλέσει σημαντικό αντίκτυπο στην κίνηση του Eurostar στο Παρίσι και τις Βρυξέλλες, αλλά στο μέλλον θα επιτρέπει σημαντικά βελτιωμένες υπηρεσίες σιδηροδρομικών μεταφορών στο Λονδίνο, η οποία θα είναι πολύ πιο σημαντικές στη μείωση της απομόνωσης των περιοχών Ashford και Ανατολικό Κεντ.
Ο πραγματικός αντίκτυπος της σήραγγας μπορεί να είναι πιο πιθανό να συμβεί κατά τη δεύτερη δεκαετία της από την πρώτη, καθώς οι επιχειρήσεις και τα άτομα αρχίζουν να προσαρμόζονται πλήρως. Η αλλαγή στο κτηματομεσητικό καθεστώς και η δυναμική που φέρνει η σήραγγα οδηγούν σε μια αναπτυξιακή πορεία συνεχώς αυξανόμενη χρόνο με το χρόνο.
Στην πραγματικότητα το έργο που θεωρείται από πολλούς και δικαίως φαραωνικό αρχίζει να «εξοφλεί» την ταλαιπωρία που δημιούργησε με την κατασκευή του αποδίδοντας αυξητικά κάθε χρόνο και βοηθώντας τόσο τις τοπικές κοινωνίες όσο και συνολικά τον Βρετανικό πληθυσμό να μετακινείται στην Ευρώπη σαν να πηγαίνει σε κάποια από τις γειτονικές πόλεις της διαμονής τους. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως το ταξίδι από το Λονδίνο στο Παρίσι διαρκεί 2 ώρες και 15 λεπτά ενώ από το Λονδίνο στις Βρυξέλλες 1 ώρα και 51 λεπτά. Η σύγκριση φυσικά με οποιοδήποτε τρόπο με την Ελληνική πραγματικότητα δεν μπορεί να υφίσταται..
ypodomes.com