Διαφορά 1,4 εκατομμύριων ευρώ έχει προκύψει μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της Siemens για το δίκτυο ραδιοκάλυψης GSM-R, με την γερμανική εταιρεία να επικαλείται τις τεχνικές δυσκολίες του έργου. Στο τέλος του χρόνου οι προσφορές για το έργο – σκούπα Κιάτο – Ροδοδάφνη.
Πρόσθετη αμοιβή ύψους 1,4 εκατομμυρίων ευρώ αξιώνει η Siemens προκειμένου να ολοκληρώσει το έργο του συστήματος ραδιοκάλυψης του σιδηροδρομικού δικτύου GSM-R.
H γερμανική εταιρεία στο πλαίσιο του συμβιβασμού με το ελληνικό δημόσιο έχει δεχθεί να διαγράψει ποσά ύψους 27 εκατομμυρίων ευρώ από την σύμβαση που αφορά στο δίκτυο ραδιοκάλυψης. Τα πρώτα 16 εκατομμύρια έχουν ήδη διαγραφεί ενώ αναμένεται και η διαγραφή των υπολοίπων.
Ωστόσο η εταιρεία επανέρχεται ζητώντας 1,4 εκατομμύρια ευρώ θεωρώντας ότι αυτή είναι η πρόσθετη επιβάρυνση που προκαλείται από το γεγονός ότι στο έργο περιλαμβάνονταν τελικά 25 και όχι 16 σήραγγες, όπως είχε συμφωνηθεί αρχικά.
Η κατασκευή του δικτύου στις σήραγγες είναι δεδομένο ότι ανεβάζει το κόστος του, ωστόσο εκείνο που επισημαίνουν με έμφαση πηγές της ΕΡΓΟΣΕ είναι ότι στην σύμβαση, που έχει υπογραφεί, περιγράφεται σαφώς το έργο και τότε δεν διατυπώθηκαν αντιρρήσεις από την πλευρά της γερμανικής εταιρείας.
Το θέμα έχει συζητηθεί στο διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ από το οποίο ξεκαθαρίζεται ότι δεν είναι δυνατόν να δοθούν τα χρήματα αυτά. Η διοίκηση της εταιρείας ζητά από την Siemens να εκτελέσει το έργο, όπως προβλέπει η σύμβαση που έχει υπογράψει και εφόσον το κρίνει σκόπιμο να προσφύγει στη δικαιοσύνη για τις διεκδικήσεις της.
Εκείνο που σημειώνουν πηγές της εταιρείας είναι ότι τα προβλήματα αυτά προκαλούνται από το γεγονός ότι το Δημόσιο δεν ανέθεσε την κατασκευή ενός έργου, αλλά προχώρησε στην αγορά μια «προμήθειας», διαδικασία που άφηνε «παράθυρα» ανοιχτά για την έγερση επιπλέον αξιώσεων.
Χρόνια καθυστέρησης
Η σύμβαση για το δίκτυο ραδιοκάλυψης GSM-R στο σιδηροδρομικό άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, περιλαμβανομένης και της γραμμής που συνδέει το Θριάσιο με το Ικόνιο, υπογράφηκε το 2006 και σύμφωνα με αυτή το κόστος του έργου ορίστηκε στα 67,7 εκατομμύρια ευρώ χωρίς μάλιστα σε αυτό να περιλαμβάνεται και το κόστος του τερματικού εξοπλισμού, το οποίο μπήκε σε ξεχωριστό διαγωνισμό ύψους 17 εκατομμυρίων ευρώ.
Με τον τρόπο αυτό το συνολικό κόστος εκτοξεύτηκε στα 84,7 εκατομμύρια ευρώ όταν στο στρατηγικό σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών προσδιορίζονταν στα 34,22 εκατομμύρια ευρώ. Επρεπε να έχει παραδοθεί το Σεπτέμβριο του 2008, αλλά ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί.
Εφόσον υπάρξει συμφωνία με την Siemens σε σχέση με το 1,4 εκατομμύρια ευρώ που διεκδικεί επιπλέον το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ θα εγκρίνει παράταση στο χρόνο ολοκλήρωσης του έργου έως τις 31 Αυγούστου του 2015 και της συντήρησής του ως τον Αύγουστο του 2018.
31 Δεκεμβρίου οι προσφορές για την εργολαβία «σκούπα» στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη
Εν τω μεταξύ την τελευταία ημέρα του έτους όρισε η ΕΡΓΟΣΕ ως ημερομηνία για την κατάθεση των προσφορών για το έργο της κατασκευής των υπολειπόμενων εργασιών υποδομής, επιδομής και σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη, ύψους 273 εκατ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ.
Το έργο εντάσσεται στο ευρύτερο έργο της κατασκευής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) - Πάτρας και αποσκοπεί στην μείωση του χρόνου διαδρομής της γραμμής Αθήνας - Πάτρας σε 2 ώρες,από 3 ώρες 25' σήμερα, μετά και την ολοκλήρωση των έργων έως τη Πάτρα.
Επίσης με την ολοκλήρωση του εκσυγχρονίζεται το υπάρχον δίκτυο σε μεγάλο μήκος, πέραν του Κιάτου, καθώς εξασφαλίζεται η διαλειτουργικότητά του (ενιαίο εύρος γραμμής) με το υπόλοιπο βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.