Την παρουσία του στη χώρα μας διευρύνει ο Όμιλος Cosco ο οποίος μέσω της Cosco Logistics αποκτά παρουσία στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Μεγάλες προοπτικές για την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών από την σύνδεση του λιμανιού με σιδηρόδρομο.
Θέση στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης πιάνει ο Όμιλος της Cosco μέσω της θυγατρικής εταιρείας Cosco Logistics, η οποία νοίκιασε αποθηκευτικούς χώρους στον λιμένα της ακριτικής πόλης.
Η Cosco Logistics, η οποία είναι ο μεγαλύτερος διανομέας στην κινεζική αγορά επεκτείνει πλέον την παρουσία της και στη χώρα μας ακολουθώντας την πορεία της Piraeus Container Terminal, θυγατρικής του κινεζικού ομίλου που δραστηριοποιείται στο λιμάνι του Πειραιά.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Cosco Logistics θα συνεργαστεί με αλλοδαπές εταιρείες που διακινούν τα προϊόντα της Hewlett Packard από την Τουρκία στα Βαλκάνια, ενώ κατά πάσα πιθανότητα ο τελικός τους προορισμός θα είναι η ρουμανική αγορά. Πρόκειται για μια δραστηριότητα η οποία είναι ανεξάρτητη και δεν σχετίζεται με την συμφωνία Cosco - HP – TΡΑΙΝΟΣΕ για μετακίνηση με το σιδηρόδρομο των προϊόντων της αμερικάνικής πολυεθνικής από τον Πειραιά προς την Τσεχία, που αναμένεται ότι θα ξεκινήσει τα πρώτα πιλοτικά της δρομολόγια στις αρχές του χρόνου.
Η Cosco Logistics δραστηριοποιείται για περισσότερο από 10 χρόνια και διαθέτει ένα εκτεταμένο δίκτυο εξυπηρέτησης που καλύπτει όλους τους τομείς στην Κίνα με περισσότερα από 400 υποκαταστήματα. Επίσης διαθέτει και γραφεία σε 17 χώρες σε όλο τον κόσμο. Έχει υπογράψει μακροπρόθεσμες συμφωνίες συνεργασίας με πάνω από 40 διεθνείς εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων.
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, στο οποίο αυτή την εποχή εκτελούνται έργα σύνδεσης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, φαίνεται ότι έχει έρθει στο προσκήνιο αφού η σύνδεση αυτή θα αναδείξει την στρατηγική του σημασία.
Σύμφωνα με πληροφορίες για την συγκεκριμένη θέση στο λιμάνι της ενδιαφέρον είχαν δείξει δύο ακόμη μεγάλες εταιρείες. Ειδικότερα αναφέρεται ότι οι συγκεκριμένοι χώροι είχαν προσελκύσει το ενδιαφέρον μιας από τις μεγαλύτερες διαμεταφορικές εταιρείες της χώρας, γερμανικών συμφερόντων, αλλά και εταιρείας 3PL με έδρα τη Θεσσαλονίκη έχει αναλάβει την διαχείριση των logistics μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ με παρουσία σε όλη τη χώρα
Στρατηγική κίνηση για την ανάπτυξη του λιμανιού
Η συγκεκριμένη κίνηση του Ομίλου της Cosco να επεκτείνει την παρουσία της στη χώρα μας καταλαμβάνοντας θέση στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θεωρείται σημαντική και για την ανάπτυξη του λιμανιού. Παρότι φερτές ύλες από τον ποταμό Έβρο δεν επιτρέπουν στο συγκεκριμένο λιμάνι να έχει μεγάλα βάθη, στοιχείο που είναι πολύ μεγάλο πλεονέκτημα για ένα λιμάνι αφού επιτρέπει την προσέγγιση μεγάλων πλοίων, εν τούτοις θεωρείται ότι έχει εξαίρετες προοπτικές ανάπτυξης αφού μπορεί να αυξήσει το έργο του καλύπτοντας μέρος των αναγκών των χωρών των Βαλκανίων αλλά και της Μαύρης Θάλασσας.
Σημαντική ώθηση στην ανάπτυξη του λιμανιού της πόλης του Έβρου θα δώσει η σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο, ένα έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Πρόκειται για μια έλλειψη που στέρησε πολλούς πόντους από την ανάπτυξη του συγκεκριμένου λιμανιού το οποίο θα μπορούσε για λειτουργεί ως επίνειο για πολλές χώρες της ευρύτερης περιοχής. Αν και το σιδηροδρομικό δίκτυο φτάνει ουσιαστικά στο λιμάνι αφού απέχει μόλις κάτι περισσότερο από 300 μέτρα ωστόσο για δεκαετίες ολόκληρες δεν προωθήθηκε το έργο τη σύνδεσης του με αυτό. Σήμερα όμως έχει γίνει αντιληπτό πόσο μείωνε τη ανταγωνιστικότητα του λιμανιού της πόλης το γεγονός ότι τα φορτία δεν μπορούσαν απευθείας να φορτωθούν στα τρένα.
Το έργο προβλέπει την κατασκευή τερματικής σιδηροδρομικής γραμμής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο Λιμένα Αλεξανδρούπολης, η οποία θα συνδέει το σύμπλεγμα των γραμμών που αναπτύσσεται στο λιμάνι με το χώρο του σταθμού των εμπορευματοκιβωτίων.
Η σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με το σιδηροδρομικό δίκτυο θα συμβάλει στην ανάπτυξη του άξονα Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη. Τα εμπορεύματα που θα φτάνουν με πλοίο στο λιμάνι της θα μπορούν να διοχετεύονται στον τελικός τους προορισμό με τρένο παρακάμπτοντας τα στενά του Βοσπόρου. Η απευθείας σύνδεση με τη Βάρνα θα λειτουργήσει ως εναλλακτικό πέρασμα των προϊόντων από το Βόσπορο και θα μειώσει το χρόνο διαδρομής από 2,5 ημέρες, που χρειάζεται σήμερα μόλις στις 6 ώρες παρέχοντας σημαντική εξοικονόμηση όχι μόνο σε χρόνο αλλά και σε χρήμα, αφού η διακίνηση θα είναι φθηνότερη.