Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013

Σε έξι χρόνια το ηλεκτροκίνητο τρένο στην Ηλεία - Εντός σχεδιασμού η Αρχαία Ολυμπία

Σε μια εξαετία αναμένεται να έχει ηλεκτροκίνητο τρένο η Ηλεία, σύμφωνα με τα σχέδια της ΕΡΓΟΣΕ.
Τα έργα που αφορούν την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου θα χρηματοδοτηθούν μέσω του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 και η δημοπράτησή τους θα ξεκινήσει τμηματικά το 2014.

Η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου θα υλοποιηθεί σε δύο χωριστές εργολαβίες από την Πάτρα μέχρι τα Καβάσιλα και με τερματισμό στον Πύργο.
Περιλαμβάνει και την Ολυμπία, η οποία φυσικά συγκεντρώνει και το τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον όλης της Πελοποννήσου.

Οι μελέτες είναι σε δημοπράτηση αυτή την εποχή και λογικά το έργο θα υλοποιηθεί μετά το 2017.

Το έργο αυτό θα αναβαθμίσει όλη την Βόρειο-Δυτική Πελοπόννησο, η οποία παραμένει αποκλεισμένη και οδικά (λόγω της αβεβαιότητας στο ζήτημα της Ολυμπίας Οδού) και σιδηροδρομικά εξαιτίας της διακοπής των δρομολογίων το 2010.

Το πρώτο έργο σιδηροδρομκής αναβάθμισης θα είναι η ηλεκτροκίνηση από το Κιάτο μέχρι το Ρίο (ίσως και μέχρι την Πάτρα). Το έργο είναι απαραίτητο για να μπορούν τα ηλεκτροκινούμενα τρένα να κινηθούν στον σιδηροδρομικό άξονα της Βόρειας Πελοποννήσου. Το έργο πιθανότατα θα δημοπρατηθεί μέσα στο 2014 αν το επιτρέψουν οι συνθήκες.

Το επόμενο έργο είναι η αναβάθμιση του τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο. Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί, το έργο είναι ώριμο και σύντομα θα το δούμε να δημοπρατείται.

Το τρίτο έργο αφορά το «δύσκολο» τμήμα Ρίο-Πάτρα. Εδώ τα πράγματα είναι περίπλοκα γιατί υπάρχει η απόφαση υπογειοποίησης τμήματος 5χλμ μέσα στην πόλη και στην παρούσα περίοδο τα κονδύλια που υπολογίζονται σε περίπου 500 εκατ. ευρώ δεν υπάρχουν.
Bestnews.gr