Έδωσε 202 εκατ., σύμφωνα με τα όσα μετέδωσαν διεθνή μέσα,
για να εξαγοράσει το 51% της κρατικής ρουμανικής σιδηροδρομικής εταιρείας
εμπορευματικών μεταφορών CFR Marfa, ενώ σχετικά πρόσφατα απέκτησε και τo
75% της κροατικής HZ Cargo.
O λόγος για τον όμιλο Grampet Group, ο οποίος - μέσω της
θυγατρικής GFR - εξεδήλωσε ενδιαφέρον για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πρόεδρος
του Grampet Group Roman, που ελέγχει σιδηροδρομικές εταιρείες (εμπορευμάτων και
τροχαίου υλικού) και εταιρείες logistics σε 9 (κυρίως) ανατολικοευρωπαϊκές
χώρες, είναι ο κ. Gruia Stoica (φωτό).
Ο κ. Stoica, μέσα σε 13 χρόνια, έχτισε ένα δίκτυο
σιδηροδρομικών μεταφορών που «αγκαλιάζει» Γερμανία, Αυστρία, Ουγγαρία, Σερβία,
Μαυροβούνιο, Βουλγαρία, Ρουμανία (είναι πλέον ο κυρίαρχος στη χώρα), Μολδαβία
και Ουκρανία.
Ελέγχει τις Grup Feroviar Roman (GFR), HZ Cargo, Bulgarian
Railway Company (BRC), Train Hungary (TH), Rolling Stock Company (RSCO),
Transbordare Vagoane Maria (TVM), Remar Pascani, Reva Simeria, Grampet
Debreceni Vagonyar Kft.Hungary, Trans Expedition Feroviar (TEF), The Institute
for Computers (ITC), Eurorail Serbia, Eurorail Company Moldova, Eurorail
Ukraine και Eurorail Logistics Germany.
Με ενδιαφέρον αναμένεται, εάν ο ρουμανικός όμιλος περάσει
τα «τεστ» του ΤΑΙΠΕΔ, αναφορικά με την ρευστότητα και το business plan που
υποβάλλει. Πάντως, αφού κατέβηκε για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι
θα κατέβει και για την πρώην τεχνική βάση του ΟΣΕ, αφού διαθέτει θυγατρικές με
το ίδιο αντικείμενο.
Φώτης Φωτεινός