Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Θέλει να επιβραβεύει τους συχνούς ταξιδιώτες


Πρόγραμμα επιβράβευσης των συχνών επιβατών της στα πρότυπα των αεροπορικών εταιρειών θέτει από τον Σεπτέμβριο σε εφαρμογή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στόχος της εταιρείας είναι να προσελκύσει ακόμη περισσότερους επιβάτες και να προσφέρει κίνητρα σε εκείνους που, ενώ είναι συστηματικοί χρήστες του τρένου, επιλέγουν ορισμένες φορές και τον ανταγωνιστή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που σήμερα είναι τα ΚΤΕΛ.

Η εφαρμογή του προγράμματος αποτελεί δύσκολο εγχείρημα, με δεδομένο ότι η πλειονότητα των επιβατών αγοράζει τα εισιτήρια από εκδοτήρια ή σταθμούς του ΟΣΕ, με αποτέλεσμα να μην καταγράφεται πουθενά ο αριθμός των εισιτηρίων που προμηθεύεται ο κάθε ταξιδιώτης. Μεταξύ των σκέψεων της εταιρείας είναι να παρέχεται η δυνατότητα προμήθειας μιας κάρτας ή ενός αριθμού (μια μορφή μεμονωμένου προσωπικού αριθμού επιβάτη), πάνω στον οποίο να καταγράφονται τα ταξίδια που κάνει, ώστε να μπορούν να αθροίζονται τα εισιτήρια που προμηθεύεται και να χαίρει των εκπτώσεων που αναλογούν στους λεγόμενους «συχνούς επιβάτες».

Με τον τρόπο αυτό θα περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα και οι επιβάτες που δεν επιλέγουν το Διαδίκτυο για την αγορά των εισιτηρίων τους, αλλά πηγαίνουν στον «γκισέ» να το προμηθευτούν.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει προχωρήσει σε μια προκαταρκτική έρευνα μεταξύ των συχνών επιβατών της, προσπαθώντας να καταγράψει τις συνήθειές τους και τις προτιμήσεις τους, ώστε να μπορεί να δημιουργήσει το τελικό μοντέλο επιβράβευσης. Διαπιστώθηκε μάλιστα ότι σε όλο το 2012 οι επαναλαμβανόμενοι επιβάτες (εκείνοι που ταξιδεύουν πάνω από δύο - τρεις φορές τον μήνα) ανήλθαν στους 200.000. Το πρόγραμμα επιβράβευσης επιβατών σχεδιάζεται με βάση τις πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω Διαδικτύου, η αξία των οποίων διαμορφώθηκε στα 15 εκατ. ευρώ το 2012.

Το πρόγραμμα θα αφορά την παροχή εκπτώσεων ανάλογα με το ποσό που δαπανά ο κάθε επιβάτης σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους. Σε περίπτωση που για παράδειγμα επιβάτης έχει αγοράσει εισιτήρια αξίας 200 ευρώ μέσα σε έξι μήνες, το επόμενο εξάμηνο θα του παρέχεται έκπτωση 10%-20% στην αγορά σιδηροδρομικών προϊόντων. Την ίδια στιγμή αναμένεται να παρέχεται προτεραιότητα στους συχνούς επιβάτες, όσον αφορά τα εκπτωτικά εισιτήρια.

Σε περίπτωση δηλαδή που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ «ρίξει» στην αγορά τα εκπτωτικά της εισιτήρια (όπως π.χ. αξίας 9 ευρώ για το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη), το σύστημα κρατήσεων θα δίνει πρόσβαση σε αυτά μία εβδομάδα νωρίτερα στους συχνούς επιβάτες και στη συνέχεια στους υπόλοιπους.

Η κάθε μορφή προσφοράς και επιβράβευσης θα αφορά άλλο ποσό αγοράς εισιτηρίων και συστηματικών επιβατών, το οποίο αναμένεται στις αρχές Σεπτεμβρίου να κοινοποιηθεί λεπτομερώς από την εταιρεία, οπότε και θα τεθεί σε εφαρμογή.

«Μελετάμε αυτήν τη στιγμή το μοντέλο των αεροπορικών εταιρειών και στόχος μας είναι αυτός που μας επιλέγει συχνά να επιβραβεύεται» δηλώνει στην «Κ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θ. Ζηλιασκόπουλος. «Εξετάζουμε τα στοιχεία που έχουμε και μελετάμε τα ευρήματα της έρευνας που έχουμε πραγματοποιήσει για να διαπιστώσουμε εάν, για παράδειγμα, παρέχουμε συχνότερα εκπτώσεις στις μετακινήσεις με το τρένο, θα προτιμήσει το σιδηροδρομικό ταξίδι ο επιβάτης από το οδικό» εξηγεί ο κ. Ζηλιασκόπουλος.

Η εταιρεία εντόπισε και βράβευσε τους δέκα πιο συχνούς επιβάτες του 2012, που αγόρασαν το εισιτήριό τους μέσω Διαδικτύου (web ticketing), παραχωρώντας τους από δύο εισιτήρια Α΄ θέσης για οποιαδήποτε διαδρομή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με δυνατότητα να τα χρησιμοποιήσουν όποια περίοδο επιθυμούν έως το τέλος Οκτωβρίου του 2013.

«ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»