Μια νέα πρόταση ήρθε στο φώς για δημιουργία σιδηροδρομικών
γραμμών που θα συνδέουν Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο με συνολικά 17 σταθμούς.
Μια δημιουργία σιδηροδρομικής γραμμής στην Κρήτη μπορεί να
είναι οικονομικά, τεχνικά, λειτουργικά και νομικά εφικτή αν αντιμετωπιστούν
ορισμένα εμπόδια.
Η πρόταση προτείνεται να προχωρήσει με ιδιωτικά κεφάλαια και
τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης και με τη συγχρηματοδότηση της ΕΕ. Η
συγκεκριμένη ιδέα δεν πέφτει πρώτη φορά στο τραπέζι καθώς ο πρώτος λόγος για
δημιουργία σιδηροδρόμων στην Κρήτη ακούστηκε το 1893.
Όπως αναφέρεται στο cretalive.gr, η διαδρομή της
προτεινόμενης γραμμής θα σχεδιαστεί και θα περιέχει συγκεκριμένους περιορισμούς
λόγω των χωρικών, κοινωνικών, τεχνικών και περιβαλλοντικών δυσκολιών. Ο τύπος
των υλικών θα πρέπει να συμβαδίζει με τα πρότυπα της ΕΡΓΟΣΕ.
Τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της γραμμής θα υπάρχουν 650.000
επιβάτες. Σύμφωνα με τη μελέτη, θα δημιουργηθούν 17 σταθμοί σε Χανιά, Σούδα,
Καλύβες, Βρύσες, Γεωργιούπολη, Ατσιπόπουλο, Ρέθυμνο, Σκαλέτα, Πέραμα,
Γεροποτάμου, Δοξαρό, Αλοιδες, Δαμάστας, Γάζι, Κνωσό, Ηράκλειο αλλά και στο
αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης». Η μέγιστη ταχύτητα των συρμών υπολογίζεται σε
200 χλμ./ώρα, τα δρομολόγια θα εκτελούνται κάθε 90 λεπτά τον χειμώνα και 45
λεπτά το καλοκαίρι.
Το κόστος κατασκευής υπολογίζεται σε 75 εκατ. Ευρώ για τις
πιθανές απαλλοτριώσεις , 3,1 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο γραμμής και 0,55 εκατ.
ευρώ ανά σταθμό, περί τα 50 εκατ. ευρώ θα απαιτηθούν για την προμήθεια 10
συρμών, ενώ η συνολική φάση μελέτης και κατασκευής θα διαρκέσει 11 χρόνια.
newsbomb.gr