Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013

Ευρωπαϊκές ενώσεις ζητούν ταχύτερη πιστοποίηση των βαγονιών για την είσοδο τους στην κυκλοφορία

Τέσσερις ευρωπαϊκές ενώσεις των σιδηροδρόμων καθώς και η Διεθνής Ένωση Δημόσιων Μεταφορών (UITP) καλούν για επείγουσα δράση στις διαδικασίες για την πιστοποίηση των τρένων στην Ευρώπη που όπως υποστηρίζουν είναι αργές και δαπανηρές ενώ ταυτόχρονα βλάπτουν σημαντικά την ανταγωνιστικότητα των σιδηροδρομικών μεταφορών.
«Η συνολική διαδικασία αδειοδότησης  για τα οχήματα στην Ευρώπη μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από δύο χρόνια, ακινητοποιώντας περιουσιακά στοιχεία αξίας € 1,2 δισ. που περιμένουν για τη χορήγηση άδειας και δεν μπορεί να τεθεί σε λειτουργία», λένε οι UITP, η Κοινότητα Ευρωπαϊκών Σιδηροδρόμων και εταιρείες υποδομής (CER) , ο Σύνδεσμος της ευρωπαϊκής σιδηροδρομικής βιομηχανίας (UNIFE), της Διεθνούς Ένωσης των κατόχων φορταμαξών (UIP), και το Ευρωπαϊκό Κέντρο για επιβατών και Traction λειτουργίας εκμισθωτές Association (Epitola) σε μια κοινή δήλωση. "Οι διαδικασίες αδειοδότησης και πιστοποίησης πρέπει να απλοποιηθούν όσο το δυνατόν συντομότερα και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA) θα πρέπει να γίνει σταδιακά ένα one-stop-shop για την αδειοδότηση και την πιστοποίηση."

Οι ενώσεις ζητούν να δημιουργηθεί σχέδιο  επέκτασης των αρμοδιοτήτων του ΕΧΕ, έτσι ώστε να μπορεί να δοθεί σαφής ευθύνη για την έκδοση ενιαίου πιστοποιητικού ασφάλειας και της έγκρισης των οχημάτων, αντί να χρειάζεται να λάβει άδεια σε κάθε χώρα το σιδηροδρομικό όχημα ξεχωριστά.