Τρίτη 4 Ιουνίου 2013

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Πώς μειώθηκε η μισθοδοσία κατά 75%!

Στο 1/4 έχει περιορίσει το κόστος προσωπικού η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Θ. Ζηλιασκόπουλος το μισθοδοτικό κόστος φέτος αναμένεται ότι θα διαμορφωθεί στα 30 εκατομμύρια ευρώ, ενώ μια πενταετία νωρίτερα, το 2008, ήταν... 124 εκατομμύρια ευρώ.

Πέντε χρόνια πριν η εταιρεία είχε υπερδιπλάσιους εργαζόμενους, αφού το προσωπικό της πλησίαζε τα 2.000 άτομα, ενώ σήμερα ο αριθμός του προσωπικού έχει περιοριστεί στα 800 άτομα. Η μείωση του μισθοδοτικού κόστους δεν είναι το αποτέλεσμα μόνο του περιορισμού του προσωπικού, αλλά οφείλεται και στην μεγάλη μείωση των μισθών που μετά τις αλλεπάλληλες περικοπές των προηγούμενων ετών φέτος υπέστησαν νέο ψαλίδι κατ' εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου.
Οι πωλήσεις
Σε επίπεδο πωλήσεων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέτος εκτιμά ότι τα έσοδα από την μεταφορά επιβατών intercity θα ανέλθουν στα 50 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2012 είχαν διαμορφωθεί στα 48 εκατομμύρια ευρώ. Τα έσοδα από τη λειτουργία του προαστιακού υπολογίζεται ότι θα διαμορφωθούν στα 15 εκατομμύρια ευρώ, ελαφρώς μειωμένα σε σχέση με πέρυσι όταν ήταν 15,3 εκατομμύρια.
Αντίθετα σαφώς βελτιωμένα στα 24 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 19,8 εκατ. το 2012 εκτιμάται ότι θα είναι τα έσοδα από τις εμπορευματικές μεταφορές.
Οι δαπάνες
Σε ότι αφορά τα έξοδα φέτος για την συντήρηση του τροχαίου υλικού η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπολογίζει ότι θα διαθέσει 20 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το κόστος των καυσίμων υπολογίζεται σε περίπου 26 εκατομμύρια. Για την ενοικίαση του τροχαίου υλικού η εταιρεία θα καταβάλει 18 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το κόστος χρήσης των υποδομών θα διαμορφωθεί στα 19 εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τις διοίκησης φέτος η εταιρεία αναμένεται ότι θα παρουσιάσει κερδοφορία 7,5 εκατομμυρίων ευρώ, με τις πωλήσεις να φτάνουν στα 146,5 εκατομμύρια ενώ τα έξοδα θα διαμορφωθούν στα 139 εκατομμύρια.
Ως το τέλος του μήνα η προκήρυξη του διαγωνισμού
Η εξυγίανση της εταιρείας και το πέρασμά σε κερδοφορία (μικρά κέρδη είχε και στην χρήση του 2012) εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει θετικά για την προσέλκυση υποψήφιων μνηστήρων στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση της εταιρείας που αναμένεται να ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
Το χρονοδιάγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ προβλέπει ότι ως το τέλος του μήνα θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με στόχο ως τις αρχές του 2014 να έχει αναδειχθεί ο ιδιώτης επενδυτής.
Για την εταιρεία ενδιαφέρον έχει εκφραστεί από τη Γαλλία, τη Ρωσία, τη Γερμανία αλλά και, βεβαίως, κινέζους επενδυτές, που θεωρούν ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος μπορεί να αποτελέσει προέκταση της κινεζικής παρουσίας στο λιμάνι του Πειραιά.
Στρατηγική συμμαχία θέλουν οι εργαζόμενοι
Την ίδια στιγμή, πάντως, οι εργαζόμενοι στην εταιρεία αντιδρούν έντονα στο ενδεχόμενο αποκρατικοποίησης της εταιρείας υποστηρίζοντας με ένταση ότι εκείνο που χρειάζεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να αναπτυχθεί είναι στρατηγική συμμαχία και όχι ιδιωτικοποίηση. Όπως επισημαίνουν με έμφαση ο τρόπος που έχει σχεδιαστεί η διαδικασία θα έχει ως αποτέλεσμα το ελληνικό μονοπώλιο να αντικατασταθεί από ένα εισαγόμενο και μάλιστα κρατικό μονοπώλιο αφού οι ενδιαφερόμενοι για την εταιρεία είναι κρατικές σιδηροδρομικές εταιρείες.
Εκφράζοντας την αντίδρασή τους στα κυβερνητικά σχέδια οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο κατέθεσαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας αίτηση ακύρωσης της απόφασης μεταφοράς στο ΤΑΙΠΕΔ των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Στην αίτηση ακύρωσης, αναφέρεται ότι «η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία σήμερα είναι οριακά κερδοφόρα και δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, θα έχει αρνητική συμβολή στην προσπάθεια εξόδου από την κρίση και την προοπτική οικονομικής ανάπτυξης διότι:
α) Το ποσό της πώλησης θα πάει κατευθείαν στο ειδικό ταμείο της ΤτΕ για τους δανειστές.
β) Δεν θα αυξηθεί η απασχόληση αλλά η ανεργία.
γ) Θα οδηγήσει σε πλήρη απαξίωση και κλείσιμο εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην συντήρηση και επισκευή τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού.
δ) Θα συρρικνώσει ακόμη περισσότερο το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο».


euro2day.gr