Του Φώτη Φωτεινού
Πριν από μερικά χρόνια, υπουργοί Μεταφορών και διευθύνοντες
σύμβουλοι της ΕΡΓΟΣΕ υποστήριζαν ότι ο βασικός άξονας της ΠΑΘΕΠ θα ολοκληρωθεί,
με διπλή γραμμή και με σηματοδότηση - ηλεκτροκίνηση, το 2014.
Το 2014 έγινε 2015, το 2015 έγινε 2016 και σήμερα, δια
στόματος του νέου διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ, Κώστα Σπηλιόπουλου πάει
για το 2017.
Όπως ανέφερε ο κ. Σπηλιόπουλος, στη διημερίδα του ΤΕΕ “Έργα
Μεταφορικών Υποδομών ως Μοχλός Ανάπτυξης”, με την ολοκλήρωση του δικτύου η
διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα διεξάγεται σε 3,5 ώρες και Αθήνα
– Πάτρα σε 2 ώρες.
Συνολικά, ο προϋπολογισμός για τα έργα της περιόδου 2000 –
2017 ανέρχεται στα 6,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 1 δισ. προέρχεται από την ΕΤΕΠ.
Από το 2009 έχουν ολοκληρωθεί τα τμήματα ΣΚΑ – Τιθορέα και
Δομοκός – Θεσσαλονίκη (απαιτείται ανάταξη της ηλεκτροκίνησης και
σηματοδότησης), ενώ εργασίες διεξάγονται στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός με τις
μεγάλες σήραγγες.
Αντίστοιχα, στην επέκταση έως την Πάτρα, το τμήμα Κιάτο –
Διακοπτό – Ροδοδάφνη θα ολοκληρωθεί έως το 2016 και το Ροδοδάφνη – Πάτρα έως το
2017.
Στα σύνορα, η γραμμή Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας θα υλοποιηθεί
πλήρως το 2017 και το 2016 το τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη.
“Έως το τέλος καλοκαιριού θα έχουμε υπογράψει 3 συμβάσεις,
ύψους 1 δισ. Ευρώ”, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο κ. Σπηλιόπουλος, υπερθεματίζοντας
το γεγονός ότι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το θέμα των δολιοφθορών στο δίκτυο
του ΟΣΕ.