Πέμπτη 16 Μαΐου 2013

Στη σήραγγα του Καλλιδρόμου η νέα «φιέστα» του υπουργείου Υποδομών


Του Φώτη Φωτεινού
Νέα φιέστα ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Αυτή τη φορά αφορά ένα σιδηροδρομικό έργο, τη σήραγγα του Καλλιδρόμου, έπειτα από την ολοκλήρωση του κομματιού της διάνοιξης.

Η σήραγγα του Καλλιδρόμου αποτελεί το σύγχρονο “γιοφύρι της Άρτας” για τους σιδηροδρομικούς, αφού ο πρώτος διαγωνισμός για την κατασκευή της προκηρύχτηκε το 1997!
Το εντυπωσιακό είναι ότι τις εργασίες στη σήραγγα Καλλιδρόμου έχουν επιθεωρήσει δυο πρωθυπουργοί και κάμποσοι υπουργοί Μεταφορών (Μ. Λιάπης, Μ. Βορίδης).
Ποια είναι η αιτία που προβάλλεται για τις καθυστερήσεις; Τα ιδιόμορφα γεωλογικά χαρακτηριστικά της περιοχής.
Όταν ολοκληρωθεί (πιθανότατα το 2015, ανάδοχος κοινοπραξία Άκτωρ – Τέρνα – J&P Άβαξ)) θα είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, με συνολικό μήκος 9.036 μέτρα.
Το ερώτημα, βέβαια, είναι πόσος ήταν ο αρχικός προϋπολογισμός, πότε έπρεπε να έχει κατασκευαστεί, πόσες συμπληρωματικές συμβάσεις έχουν υπογραφεί, κ.α., με μεγάλο θύμα την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία υποχρεώνεται να λειτουργεί σε ένα "διχοτομημένο" δίκτυο.