Πηγή «Αυγή»
Τον δρόμο προς τις «εναλλακτικές μεθόδους μεταφοράς» σε
σχέση με τον σιδηρόδρομο έδειξε εμμέσως πλην σαφώς ο υπουργός Ανάπτυξης, Κ.
Χατζηδάκης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ, Γ.
Βαρεμένου για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής
Αγρινίου-Κρυονερίου-Μεσολογγίου.
Ο Κ. Χατζηδάκης υποστήριξε χαρακτηριστικά ότι
«δεν μπορούμε να μιλάμε για αλόγιστη επέκταση γραμμών με αυτήν την οικονομική
κατάσταση της χώρας, δεν μπορούμε να ζητάμε από τους πολίτες να συντηρούν νέα
ελλείμματα, ιδιαίτερα την ώρα που υπάρχουν εναλλακτικές μέθοδοι μεταφοράς». Ο
υπουργός Ανάπτυξης παραδέχτηκε ότι ο σιδηρόδρομος είναι «ασφαλώς φιλικός με το
περιβάλλον» και παρατήρησε ότι, με βάση το Μεσοπρόθεσμο, οι ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ
«δεν μπορούν να έχουν τις ζημίες που είχαν».
Γ. Βαρεμένος: «Η περιθωριοποίηση του σιδηροδρόμου δεν ήταν
λάθος, ήταν έγκλημα
Ο Γ. Βαρεμένος αναρωτήθηκε με ποιες μελέτες έχει διαπιστωθεί
ότι δεν θα ήταν βιώσιμη οικονομικά για τους ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ η επαναλειτουργία της
γραμμής και τόνισε ότι το τρένο, εκτός από φιλικό προς το περιβάλλον, είναι
σημαντικό και για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ
επισήμανε ότι «με τη μείωση των εισοδημάτων και την αύξηση στο πετρέλαιο και
τον σιδηρόδρομο έχει γίνει αισθητή η περιθωριοποίηση του σιδηροδρόμου»
προσθέτοντας ότι «η περιθωριοποίηση του σιδηροδρόμου δεν ήταν λάθος, ήταν
έγκλημα» και θέτοντας το ερώτημα «σε τι υπέκυψαν οι τελευταίες κυβερνήσεις».
Ο Γ. Βαρεμένος αναφέρθηκε και στην παλιότερη ανακαίνιση της
γραμμής έναντι 14 εκατ. ευρώ ρωτώντας για το σκεπτικό της απόφασης αυτής την
στιγμή που δεν θα επαναλειτουργούσε η γραμμή. Ο Κ. Χατζηδάκης περιορίστηκε να
σχολιάσει ότι «είναι βέβαιο ότι έχουν γίνει πολλές λανθασμένες επενδύσεις από
τον ΟΣΕ».
Κ. Π.