Στο χρονοδιάγραμμα των εργασιών της νέας σιδηροδρομικής
γραμμής, αναφέρθηκε σε συνέντευξή του στο ΡΑΔΙΟ ΑΙΓΙΟ ο πρόεδρος και διευθύνων
σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Κώστας Σπηλιόπουλος, αναφέροντας πως μέσα στο καλοκαίρι
θα έχει υπογραφή η σύμβαση με τον ανάδοχο, ώστε να εγκατασταθεί πριν τον
Αύγουστο για να ξεκινήσουν τα έργα στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος.
Παράλληλα,
αναφέρθηκε στη δημοπράτηση, πιθανότατα εντός του καλοκαιριού, του τμήματος
Ψαθόπυργος-Αγυιά, χωρίς να κρύβει τον προβληματισμό της ΕΡΓΟΣΕ για το πώς
τελικά το τρένο θα φτάσει στο κέντρο της Πάτρας.
"Είναι πλέον απόφαση και της Κυβέρνησης αλλά ειδικότερα
και της ΕΡΓΟΣΕ για τη σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα από την Ροδοδάφνη μέχρι
την Πάτρα, γιατί είχαν ακουστεί -και όχι αβάσιμα- ότι υπήρχε κίνδυνος να χαθεί
αυτό το έργο. Αυτό το έργο το ξεμπλοκάραμε, προχωρήσαμε, πήραμε τις αποφάσεις
που έπρεπε και τώρα βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον σχετικό έλεγχο του
σχεδίου επισήμανσης. Πιστεύουμε μέχρι τα μέσα, τέλος Ιουνίου να έχουμε
υπογράψει τη σύμβαση, να εγκατασταθεί και ο ανάδοχος για να ξεκινήσουν οι
εργασίες στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος, ένα μεγάλο έργο προϋπολογισμού 315
εκ.. Και έτσι ουσιαστικά, φτάνουμε τις παρυφές της Πάτρας" τόνισε ο κ.
Σπηλιόπουλος, προσθέτοντας πως από εκεί και πέρα ετοιμάζεται μια νέα εργολαβία
προς δημοπράτηση μέσα στο καλοκαίρι, του τμήματος Ψαθόπυργος-Αγυιά. "Και
απομένει να δούμε πως θα περάσουμε το κέντρο της Πάτρας, θα γίνει με
υπογειοποίηση, θα γίνει με κάποιον άλλο τρόπο. Αυτή τη στιγμή εκεί είναι που
προβληματιζόμαστε. Μέχρι την Πάτρα είναι σχεδιασμένο να φτάσει κανονικά το
τρένο με διπλή γραμμή, με μπλε ταχύτητες, με ηλεκτροκίνηση".
Ο αιγιώτης διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ δεν παρέλειψε να
αναφερθεί σε ορισμένα προβλήματα που παρουσιάζονται από το Κιάτο μέχρι την
Ροδοδάφνη, καθώς γίνονται εργασίες σε κάποια σημεία αλλά υπάρχουν και οι δύο
εργολαβίες της "Μηχανικής" που έχουν διαλυθεί. "Προετοιμαζόμαστε
να κάνουμε μια εργολαβία - σκούπα, να μαζέψουμε όλες αυτές τις εκκρεμότητες από
το Κιάτο μέχρι την Ροδοδάφνη και ελπίζουμε μέχρι τέλος Αυγούστου με αρχές
Σεπτεμβρίου, να είμαστε έτοιμοι για τη συγκεκριμένη εργολαβία κόστους 300-350
εκ." επεσήμανε ο κ. Σπηλιόπουλος.
Αυτό σημαίνει ότι στο χρονικό διάστημα των 3,5 ετών και
βάσει του σημερινού χρονοδιαγράμματος, το σύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο θα
φτάσει στην Πάτρα μέχρι τα τέλη του 2016 ή την αρχή του 2017. Καθυστερημένα σε
σχέση με τις αρχικές εξαγγελίες, καθώς υπήρξε μεγάλη χρονοτριβή στο θέμα της
έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, με τις υπηρεσίες που εμπλέκονται να έχουν
αργήσει κατά πολύ τις προβλεπόμενες γνωμοδοτήσεις επί των μελετών, όπως σπεύδει
να σημειώσει ο κ. Σπηλιόπουλος. "Εν πάσει περιπτώσει το θέμα ήταν ότι αφού
ξεπεράστηκαν όλες οι δυσκολίες που είχαμε, εξασφαλίστηκαν και οι πόροι, πιστεύω
πως πλέον το έργο θα έχει ολοκληρωθεί το 2017" κατέληξε.
ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ
Όπως προβλέπεται από τη μελέτη του έργου, στο Αίγιο
δημιουργείται ένας πολύ μεγάλος σιδηροδρομικός σταθμός στα ανατολικά όρια της
πόλης. Ένας σύγχρονος σιδηρόδρομος με πολύ μεγάλα πάρκινγκ, με δρόμους
γύρω-γύρω για να υπάρξει εύκολη πρόσβαση. "Τώρα μας δίνεται η δυνατότητα
να δημιουργήσουμε δύο μεγάλους κάθετους άξονες: Έναν από την Κορίνθου
(οινοποιείο Κατσικώστα) που θα φτάνει μέχρι την Τέμενη κι άλλος ένας δυτικά,
που θα περνάει από το Κολυμβητήριο και θα καταλήγει στην οδό Νικολάου
Πλαστήρα" σημειώνει ο κ. Σπηλιόπουλος, λέγοντας πως οι συγκεκριμένοι
δρόμοι θα είναι διπλής κατεύθυνσης και γι'αυτό το λόγο η ΕΡΓΟΣΕ θα προχωρήσει
και σε κάποιες απαλλοτριώσεις εκτάσεων.
Με τις παράπλευρες αυτές οδούς, θα αποσυμφορηθεί και το
κυκλοφοριακό της πόλεως, ενώ σχεδιάζεται και η δημιουργία και άλλων παράπλευρων
δρόμων, μικρότερου μεγέθους. Παράλληλα, προβλέπονται ανάλογα έργα γίνονται και
στο Διακοπτό, ένας επίσης μεγάλος σταθμός στο Κράθιο κλπ.
filodimos.gr