Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

Νέα έκπτωση 5,5εκ.ευρώ για το έργο Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος


Επιπλέον έκπτωση δόθηκε από την κοινοπραξία που θα κατασκευάσει το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο υποδομής από την Ροδοδάφνη μέχρι τον Ψαθόπυργο ύψους περίπου 5,5εκ.ευρώ. Να θυμίσουμε πως το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ έχει ήδη αποφασίσει θετικά για την ανάθεση του συγκεκριμένου έργου. Αναλυτικά:

Με νέα απόφαση από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ και , αφού έλαβε υπ’ όψιν του την υπ’αριθ. πρωτ. 228084/30-04-2013 Εισήγηση του Προέδρου Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνοντος Συμβούλου, μετά από συζήτηση του ως άνω θέματος, με ομοφωνία των παρισταμένων και  αντιπροσωπευομένων μελών του, α π ο φ α σ ί ζ ε ι την τροποποίηση της παραγράφου 1 της υπ΄ αριθμόν 2855/13-09-2012 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου, αποκλειστικώς και μόνον ως προς το ύψος της οικονομικής προσφοράς της Κοινοπραξίας «Κ/Ξ AKTΩΡ Α.Τ.Ε. - J & P ΑΒΑΞ Α.Ε. –INTRAKAT Α.Ε.», για την κατασκευή του έργου «Κατασκευή υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος από Χ.Θ. 91+500 έως Χ.Θ. 113+000 και σήραγγας Παναγοπούλας».

Η νέα προσφορά ανέρχεται με ΓΕ & ΟΕ και χωρίς απρόβλεπτα στο ποσό των #264.801.084,76# ευρώ (Μέση Έκπτωση 7,04%) και με συνολική προσφορά στο ποσό των #293.130.532,46# ευρώ, στην οποία περιλαμβάνονται τα απρόβλεπτα ύψους #23.832.097,63# ευρώ. κατ’ αποδοχή της προσφερόμενης πρόσθετης έκπτωσης της ως άνω Κοινοπραξίας.

Να θυμίσουμε πως η αρχική προσφορά  με ΓΕ & ΟΕ και χωρίς απρόβλεπτα ήταν ύψους #269.780.100,66# ευρώ (Μέση Έκπτωση 5,29%) και με συνολική προσφορά #298.563.534,99# ευρώ.

Το επόμενο διάστημα αναμένεται να αποσταλεί η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, να παρουσιαστεί το έργο προς κύρωση στη Βουλή των Ελλήνων και ακολούθως να υπογραφεί η σύμβαση. Το έργο αρχικού προϋπολογισμού 315.000.000 (ποσό χωρίς ΦΠΑ) είναι από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα που έχουν δημοπρατηθεί εδώ και 5 χρόνια και αποτελεί τμήμα του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας Πάτρα- Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, του λεγόμενου ΠΑΘΕΠ.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΡΓΟ
Το σημερινό έργο φέρνει τον σύγχρονο σιδηρόδρομο μόλις 20 χιλιόμετρα από την πόλη της Πάτρας που αποτελεί το δυτικό άκρο του βασικού σιδηροδρομικού μας άξονα. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Το μήκος του έργου είναι 21,5 χλμ (ΧΘ 91,550-ΧΘ113,00) και συμπεριλαμβάνει το μεγάλο τεχνικό έργο της σήραγγας Παναγοπούλας που έχει μήκος 5χλμ (ο κάθε ένας από τους δύο κλάδους).

Η διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου είναι 36 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης και οριοθετείται τέλη του 2016 αν δεν υπάρξουν κατασκευαστικές καθυστερήσεις. Το έργο αφορά την κατασκευή της υποδομής διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής με σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης χωρίς ισόπεδες διαβάσεις. Οι στάσεις που θα κατασκευαστούν είναι οι : Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα.

Ένα από τα θετικά του έργου είναι φυσικά η τόνωση της απασχόλησης στην ευρύτερη περιοχή καθώς η περίοδος κατασκευής του έργου δεν θα είναι μικρότερη από 3 χρόνια καθώς μόνο η διάνοιξη μιας τόσο μεγάλης σήραγγας όπως αυτή της Παναγοπούλας με 4,5χλμ μήκος απαιτεί μακροχρόνιες εργασίες.

Πηγή:ypodomes.com