Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco στο ΤΑΙΠΕΔ


Κρίσιμος μήνας ο Απρίλιος, αφού στην τελική ευθεία μπαίνει η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στη συνέχεια και της Rosco, της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, μετά το «εισιτήριο» που εξασφάλισε στην προσπάθεια η επιτυχής συμφωνία με την Cosco και τη Hewlett Packard.
Στόχος είναι οι προσφορές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη Rosco να έχουν υποβληθεί έως τον Ιούνιο, ενώ μέχρι τώρα καταρχήν ενδιαφέρον για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν εκφράσει Ρώσοι, Κινέζοι αλλά και ένα αμερικανικό fund (επενδυτικό κεφάλαιο).
Σήμερα αναμένεται να ανακοινωθεί και η μεταφορά των περιουσιακών στοιχείων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) κατά τη διάρκεια συνάντησης που θα έχει ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης με τη διοίκηση του Ταμείου και τις διοικήσεις των εταιρειών του Ομίλου ΟΣΕ.
Το προσεχές διάστημα αντίστοιχη μεταφορά στο ΤΑΙΠΕΔ θα γίνει και για τη Rosco, η οποία θα έχει τη δυνατότητα να παρέχει υπηρεσίες συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής του τροχαίου και λοιπού σιδηροδρομικού υλικού και σε άλλα μέσα σταθερής τροχιάς (ηλεκτρικό, μετρό, τραμ), ενώ θα εκμισθώνει και τροχαίο υλικό.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης, με την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης αναμένεται να ανάψει οριστικά και το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία διερευνούσε παλαιότερες υποθέσεις κρατικών ενισχύσεων στον ΟΣΕ. Οι ίδιες πηγές, πάντως, εκτιμούν ότι «αμέσως μόλις προχωρήσει η κρίσιμη μάζα των ενεργειών που πρέπει να γίνουν για την ιδιωτικοποίηση θα δοθεί μια αρχική έγκριση από την Κομισιόν».
Ενδιαφέρον
Μέχρι τώρα καταρχήν ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν δείξει οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι, κλιμάκιο των οποίων έχει επισκεφθεί ήδη και τις εγκαταστάσεις της εταιρείας. Οι Ρώσοι φαίνεται να συνδέουν την επένδυση αυτή με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης προκειμένου να μειώσουν τα κόστη μεταφοράς τους αποφεύγοντας το στενό των Δαρδανελίων.
Συζητήσεις για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ γίνονται και με την Cosco, η οποία από την πλευρά της συνδέει την ενδεχόμενη απόκτηση της εταιρείας με ευνοϊκότερους όρους για το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου.
Ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έδειξε προσφάτως και ένα αμερικανικό fund, ενώ σε αυτή τη φάση αναμένεται η στάση που θα τηρήσουν οι γαλλικοί και οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι, οι οποίοι έχουν δείξει και στο παρελθόν ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Μαρία Λιλιοπούλου