Έχουν βρει αγοραστή
και δεν το λένε; Όπως στην περίπτωση της Ολυμπιακής, θα εμφανιστεί κάποιος ως
«λευκός ιππότης»;
Γιατί το υπουργείο
Μεταφορών προτάσσει την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Είναι «φιλέτο»;
Το μέγα ερώτημα είναι
ποια είναι τα περιουσιακά στοιχεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στο Ταμείο
Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) μεταφέρθηκε το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της
εταιρείας, το οποίο αντιστοιχεί σε 2.130.434 μετοχές.
Καταρχάς, ποια είναι η
αποτίμηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Στο 9μηνο του 2012, τα ιδία κεφάλαια ήταν αρνητικά κατά
663,2 εκατ. και οι συνολικές υποχρεώσεις έφταναν τα 860,6 εκατ. Όλα αυτά, πριν
κλείσει ο φάκελος των κρατικών ενισχύσεων με την ΕΕ, όπερ και σημαίνει ότι τα
ανωτέρω μεγέθη θα τροποποιηθούν.
Ωστόσο, τι διαθέτει
προς πώληση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Ούτε βαγόνια έχει, ούτε σημαντικά έσοδα. Θα εισφερθούν
τα ακίνητα; Κι αν ναι, τι θα καταστεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εταιρεία real estate; Γιατί
κάποιος να αγοράσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όταν η αγορά των εμπορευμάτων έχει
απελευθερωθεί;
To υπουργείο Μεταφορών
γνωρίζει ότι χωρίς «προίκα», η
ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ένα «κουφάρι». Το ενδιαφέρον εντοπίζεται στα assets της
ΤΡΑΙΝΟΣΕ…
Φώτης Φωτεινός