Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

Ανεβάζει ταχύτητες η αποκρατικοποίηση των σιδηροδρόμων


Καθοριστικής σημασίας για την έναρξη της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΓΑΙΑΟΣΕ και της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού Rosco είναι οι συναντήσεις που έχει σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης με τις διοικήσεις των ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ROSCO και ΤΑΙΠΕΔ.

Το μεγάλο στοίχημα της κυβέρνησης είναι η εύρεση επενδυτών, σε μία δύσκολη συγκυρία, για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, ένα εγχείρημα δύσκολο που θα κριθεί το Σεπτέμβριο, όποτε, σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι υποψήφιοι θα κληθούν να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές.

Σύμφωνα με τα επικρατέστερα σενάρια, η ιδιωτικοποίηση θα πραγματοποιηθεί με την δημιουργία τριών ξεχωριστών διαγωνιστικών διαδικασιών. Δηλαδή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που εκμεταλλεύεται τα σιδηροδρομικά δρομολόγια, την ΓΑΙΑΟΣΕ που διαθέτει ακίνητη περιουσία, της οποίας η αξία εκτιμάται ότι αγγίζει το 1,5 δισ. ευρώ και τη νεοσυσταθείσα Rosco.  

Όσον αφορά το επενδυτικό ενδιαφέρον για τους σιδηροδρόμους, δεδομένο θεωρείται το ενδιαφέρον του οργανισμού ρωσικών σιδηροδρόμων, εκπρόσωποι του οποίου τον περασμένο Νοέμβριο επισκέφθηκαν τα μηχανοστάσια του ΟΣΕ, ανά την Ελλάδα. Η αποκρατικοποίηση των σιδηροδρόμων δεν αφήνει αδιάφορη την Trenitalia, τους Κινέζους, που δραστηριοποιούνται, ήδη, μέσω της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και ορισμένα αμερικανικά funds που «καλοβλέπουν», κυρίως, τον τομέα των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών. 

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η ιδιωτικοποίηση των ελληνικών τρένων ενδιαφέρει, εξίσου, τους γερμανικούς και γαλλικούς σιδηροδρομικούς ομίλους.



Πηγή:www.capital.gr