Της Μάρως Τσαντήλα
Οι εργαζόμενοι στην λειτουργία του μετρό διαμαρτύρονται για την ένταξη τους
στο νέο μισθολόγιο και ζητούν την παρέμβαση του οικονομικού εισαγγελέα
ώστε να διαπιστωθεί ότι το μετρό είναι κερδοφόρο μέσο και άρα δεν ευσταθούν οι
αναφορές ότι τα μέτρα που λαμβάνονται σχετίζονται με την εξυγίανσή του.
Το Σωματείο υποστηρίζει ότι υπουργείο με το πρόσχημα της εξυγίανσης, βάλει
εναντίον των Συλλογικών Συμβάσεων των εργαζομένων ώστε να μειωθεί το
εργατικό κόστος και να ανοίξει ο δρόμος για την είσοδο ιδιωτών, που θα
αναλάβουν τη συντήρηση και την εν’ γένει λειτουργία του.
Προσπάθεια διαλόγου
Πρέπει πάντως να σημειώσουμε ότι η κίνηση του ΣΕΛΜΑ να προχωρήσει σε δυναμικές
κινητοποιήσεις, την ώρα που βρίσκεται σε εξέλιξη προσπάθεια διαλόγου με
την διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. έχει προκαλέσει αντιδράσεις από τους εργαζόμενους
στα άλλα μέσα, Ηλεκτρικό και Τραμ, αλλά και στο ίδιο το Μετρό.
Συνδικαλιστές του χώρου δηλώνουν ότι πρόκειται για κίνηση που δυναμιτίζει
το καλό κλίμαπου υπάρχει, την ώρα καταβάλλεται προσπάθεια συνεννόησης.
Ενδεικτικό είναι ότι, χθες ή σήμερα επρόκειτο να πραγματοποιηθεί συνάντηση
μεταξύ των εκπροσώπων των εργαζομένων στην ΣΤΑΣΥ και του διευθύνοντος
συμβούλου της εταιρείας κ. Παπαθανάση. Ωστόσο η συνάντηση δεν έγινε χθες και,
εφόσον οι κινητοποιήσεις συνεχιστούν, θεωρείται απίθανο να πραγματοποιηθεί και
σήμερα.
Το τέλος του διαλόγου, σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, θα σημάνει και
«ταφόπλακα» στην προσπάθεια που καταβάλλεται για εξαίρεση από το
μισθολόγιο αφού θεωρείται βέβαιο, ότι αν ο Ιανουάριος παρέλθει χωρίς
συμφωνία τότε ελάχιστα θα είναι τα περιθώρια για την ανατροπή των τετελεσμένων.
Το ΥΠΟΙΚ έχει τον τελευταίο λόγο
Σε κάθε περίπτωση το υπουργείο Οικονομικών είναι αυτό που έχει θα έχει τον
τελευταίου λόγο για την ένταξη ή μη του προσωπικού των συγκοινωνιών, και ιδίως
αυτού που σχετίζεται με την κίνηση, (εργάζεται δηλαδή σε βάρδιες κ.λπ.), στο
ενιαίο βαθμολόγιο – μισθολόγιο του Δημοσίου.
Όπως επισημαίνουν και πηγές από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης είναι
δεδομένο ότι το προσωπικό που εργάζεται στην κίνηση των μέσων δεν μπορεί
να εργάζεται με όρους δημόσιου τομέα, ωστόσο, προς το παρόν δεν έχει
βρεθεί φόρμουλα για την εξαίρεση του προσωπικού αυτού. Εξαίρεση από το ενιαίο
μισθολόγιο – βαθμολόγιο ζητούν οι εργαζόμενοι στις Σταθερές και στις Οδικές
Συγκοινωνίες (Ο.ΣΥ.) αλλά και το προσωπικό του ΟΣΕ.
Η εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου θα έχει ως αποτέλεσμα μειώσεις από 12% έως
15% στους μισθούς για το προσωπικό των συγκοινωνιών, οι οποίοι ήδη έχουν
καταγράψει πολύ μεγάλες μισθολογικές απώλειες (35% εως 40%) τα προηγούμενα
χρόνια με την εφαρμογή των σχεδίων εξυγίανσης στις αστικές συγκοινωνίες.
Θα πρέπει πάντως να σημειώσουμε ότι στα στοιχεία του προϋπολογισμού για το
τρέχον έτος συμπεριλαμβάνονται οι μειώσεις των μισθών του προσωπικού, αφού
προβλέπεται δραστική μείωση του μισθοδοτικού κόστους.
Καθυστερήσεις
Τέλος να τονίσουμε ότι χθες στα δρομολόγια της γραμμής 2 (Αγ. Αντώνιος- Αγ.
Δημήτριος) οι συρμοί διέρχονταν από τους σταθμούς ανά 6 λεπτά (αντί
χρονοαποστάσεων 3,5 λεπτών) ενώ πολύ μικρή χρονική επιβάρυνση υπήρξε και στην
κυκλοφορία των συρμών στη γραμμή Αιγάλεω- Δουκ. Πλακεντίας.