Οι εργαζόμενοι συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις
στις αστικές συγκοινωνίες
Νέος κύκλος αναταραχών ανοίγει στις ΔΕΚΟ των αστικών συγκοινωνιών της
Αθήνας και τον ΟΣΕ, των οποίων οι εργαζόμενοι απεργούν σήμερα για δεύτερη μέρα,
ενώ απειλούν με κινητοποιήσεις διαρκείας, αντιδρώντας κυρίως στην υπαγωγή τους
στο ενιαίο μισθολόγιο του Δημοσίου.
Σήμερα όλη μέρα, λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων, επρόκειτο να μείνουν
ακινητοποιημένοι οι συρμοί του Μετρό, του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, του τραμ, τα
τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο προαστιακός σιδηρόδρομος. Κανονικά λειτουργούν μόνο τα
αστικά λεωφορεία και τα τρόλεϊ.
Οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες και τον ΟΣΕ επιμένουν ότι το
αντικείμενο της εργασίας τους είναι τέτοιο που δεν μπορεί να ενταχθεί στους
κανόνες και τα ωράρια λειτουργίας του στενού δημόσιου τομέα. Στα υπουργεία και
τις άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, αναφέρουν οι εκπρόσωποί τους, οι εργαζόμενοι
πηγαίνουν για δουλειά λίγο πριν από τις 8 το πρωί και φεύγουν στις 3 το
απόγευμα, ενώ δεν απασχολούνται τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες. Αντίθετα,
στις αστικές συγκοινωνίες και τον ΟΣΕ οι εργαζόμενοι (οδηγοί, μηχανοδηγοί,
σταθμάρχες, κλειδούχοι, τεχνικοί κ.ά.) είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν με
βάρδιες όχι μόνο τις καθημερινές, αλλά και τις αργίες, ακόμα και τις νύχτες,
προκειμένου να βγαίνουν τα δρομολόγια και να συντηρείται εγκαίρως το τροχαίο
υλικό.
Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν οι ηλεκτροδηγοί του Μετρό, του ηλεκτρικού
σιδηροδρόμου και του τραμ, εάν εφαρμοστούν στις ΔΕΚΟ τα μισθολόγια-βαθμολόγια
και τα ωράρια του στενού δημόσιου τομέα, τότε τα μέσα σταθερής τροχιάς θα
δουλεύουν μόνο από τις 7 το πρωί έως τις 3 μετά το μεσημέρι και μόνο τις
εργάσιμες ημέρες!
Μάλιστα, όπως υποστηρίζουν οι συνδικαλιστές, στους δύο τομείς (αστικές
συγκοινωνίες και ΟΣΕ) έχουν προηγηθεί εκτεταμένες αναδιαρθρώσεις, στο πλαίσιο
των οποίων οι μειώσεις μισθών του προσωπικού έχουν ήδη ξεπεράσει το 35%.
«Δίνουμε έναν αγώνα επιβίωσης όχι για να πετύχουμε κάποια εξαίρεση ή να
διατηρήσουμε προνόμια, αλλά για να μην καταργηθούν οι συνταγματικά κατοχυρωμένες
Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας», λέει ο πρόεδρος της Ενωσης Εργαζομένων ΗΣΑΠ,
Βασίλης Σταθούσης.
Οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους
κυρίως στην πρόταση νόμου του ΠΑΣΟΚ, η οποία παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα
και το άρθρο 11 δίνει ουσιαστικά τη δυνατότητα εξαίρεσης τεχνικού και
εξειδικευμένου προσωπικού του ΟΑΣΑ από το ενιαίο μισθολόγιο μέσω Κοινής
Υπουργικής Απόφασης. Σε περίπτωση, πάντως, που αυτή δεν περάσει, προειδοποιούν
με κινητοποιήσεις διαρκείας, η μορφή των οποίων θα αποφασιστεί τις επόμενες
ημέρες.
Οσον αφορά τους σιδηροδρομικούς, εκτός της υπαγωγής τους στο ενιαίο
μισθολόγιο διεκδικούν και την ακύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που
αποσπά από τον ΟΣΕ τα Μηχανεργοστάσια και συγκροτεί εταιρεία συντήρησης του
τροχαίου υλικού (ROSCO) με στόχο την ιδιωτικοποίησή της.
«ΤΑ ΝΕΑ»