Η σφοδρή σύγκρουση ενός φορτηγού
αυτοκινήτου με επιβατηγό τρένο, κοντά στο σταθμό του Dandenong το περασμένο
Σάββατο το μεσημέρι, έφερε, για άλλη μια φορά, στην επικαιρότητα -και μάλιστα
κατά δραματικό τρόπο- την ανάγκη του να δοθεί λύση στις διασταυρώσεις των
τρένων.
Η συζήτηση για την ασφάλεια των
διαβάσεων όπου τα επιβατηγά τρένα διασταυρώνονται κάθετα με δρόμους που έχουν
μεγάλη κίνηση έρχεται κάθε φορά στην επικαιρότητα μετά από κάποιο ατύχημα, για
να ξεχαστεί και πάλι από τα Μέσα Ενημέρωσης και την εκάστοτε πολιτειακή
κυβέρνηση μετά από λίγες μέρες.Το ίδιο αναμένεται να συμβεί για άλλη μια φορά, παρά την κριτική που ασκεί
αυτές τις μέρες για το θέμα η Εργατική αντιπολίτευση, η οποία και κατηγορεί την
κυβέρνηση Μπέιλιου ότι δεν έχει διαθέσει τα απαραίτητα κονδύλια για τη βελτίωση
της ασφάλειας των διαβάσεων.
Παρόμοια κριτική ασκούσε και η
σημερινή κυβέρνηση στους Εργατικούς από τα έδρανα της αντιπολίτευσης για να
κάνει ακριβώς τα ίδια όταν ανέλαβε την εξουσία.
Περισσότερα από 30 χρόνια γίνεται αυτή η συζήτηση χωρίς καμιά κυβέρνηση να
αποφασίσει να λύσει αποτελεσματικά το μεγάλο πρόβλημα των διαβάσεων των τρένων,
οι οποίες δεν είναι μόνο επικίνδυνες για την ασφάλεια πεζών, οδηγών και
επιβατών, αλλά συμβάλουν και σε κυκλοφοριακά μποτιλιαρίσματα.
Κάθε φορά που οι μπάρες κατεβαίνουν και κλείνουν τις διαβάσεις, προκειμένου να
περάσουν τα τρένα αρκετοί δρόμοι της Μελβούρνης με μεγάλη κυκλοφορία παθαίνουν
κυκλοφοριακό έμφραγμα.
Συγκοινωνιολόγοι και άλλοι ειδικοί
που ασχολούνται με το μεγάλο αυτό θέμα που επηρεάζει άμεσα την ομαλή
κυκλοφοριακή ροή της πόλης προτείνουν εδώ και χρόνια την ανάγκη να αποκτήσει η
Μελβούρνη ένα μετρό όπως όλες οι μεγαλουπόλεις του πλανήτη.
Είναι εντελώς απαράδεκτο μια πλούσια πόλη τεσσάρων εκατομμυρίων ανθρώπων να μην έχει μετρό που θα έδινε λύση σε πολλά από τα σημερινά κυκλοφοριακά προβλήματα που ταλαιπωρούν τους πολίτες.
Είναι εντελώς απαράδεκτο μια πλούσια πόλη τεσσάρων εκατομμυρίων ανθρώπων να μην έχει μετρό που θα έδινε λύση σε πολλά από τα σημερινά κυκλοφοριακά προβλήματα που ταλαιπωρούν τους πολίτες.
Μια δεύτερη λύση -η οποία, επίσης, θα
βοηθούσε να βελτιωθεί σημαντικά η κατάσταση- θα ήταν να κατασκευαστούν
ανισόπεδες διαβάσεις ώστε να μην κλείνουν κάθε τόσο οι δρόμοι όταν περνούν τα
τρένα.
Παρ’ όλα αυτά, δεν έχει γίνει τίποτα
μέχρι σήμερα. Και αν έχει γίνει κάτι είναι μικροπαρεμβάσεις για τα μάτια του
κόσμου ώστε να καμφθεί η αγανάκτηση των πολιτών.
Η σύγκρουση του περασμένου Σαββάτου, έδωσε άλλη μια φορά την ευκαιρία να έλθει το μεγάλο και άλυτο αυτό πρόβλημα στην επιφάνεια, αλλά δεν είναι λίγοι αυτοί που ισχυρίζονται ότι θα ξεχαστεί και πάλι μέχρι κάποια άλλη σύγκρουση ή το θάνατο κάποιου πεζού σε διάβαση.
Η σύγκρουση του περασμένου Σαββάτου, έδωσε άλλη μια φορά την ευκαιρία να έλθει το μεγάλο και άλυτο αυτό πρόβλημα στην επιφάνεια, αλλά δεν είναι λίγοι αυτοί που ισχυρίζονται ότι θα ξεχαστεί και πάλι μέχρι κάποια άλλη σύγκρουση ή το θάνατο κάποιου πεζού σε διάβαση.
Στο μεταξύ, παραμένουν ακόμα
αδιευκρίνιστες οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη η σφοδρή σύγκρουση του
περασμένου Σαββάτου όπου ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του και άλλοι εννέα
τραυματίστηκαν, ορισμένοι μάλιστα εκ των οποίων σοβαρά.
Μεταξύ αυτών που υπέστησαν σοβαρούς
τραυματισμούς και έχουν μεταφερθεί σε διάφορα νοσοκομεία της Μελβούρνης είναι
και ο οδηγός του τρένου.
Ο οδηγός του φορτηγού αυτοκινήτου που στην κυριολεξία εμβόλισε ένα βαγόνι και
άλλαξε την πορεία του τρένου, διέφυγε με ελαφρά τραύματα και όπως δήλωσε ο
υπαρχηγός της πολιτειακής αστυνομίας βοήθησε όσο μπορούσε στις έρευνες που
διεξάγονται.
Ακόμα, πάντως, δεν έχει δοθεί καμιά
εξήγηση για το πώς ο οδηγός του φορτηγού δεν είδε ούτε τους κόκκινους
σηματοδότες ούτε τις μπάρες που είχαν κατέβει κανονικά να κλείσουν το δρόμο.
Τέλος, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των
σιδηροδρόμων, η συγκεκριμένη γραμμή θα παραμείνει κλειστή για ένα πενταήμερο,
μέχρι οι γερανοί να σηκώσουν τα βαγόνια και να γίνουν οι απαραίτητες επισκευές.