Tο 46% των Ευρωπαίων
είναι «ικανοποιημένο» από το σιδηροδρομικό του δίκτυο, το 55% χρησιμοποιεί
συχνά τα τρένα του εθνικού δικτύου, ενώ το 71% υποστηρίζει το άνοιγμα στον
ανταγωνισμό. Αυτά είναι μερικά από τα ευρήματα έρευνας του Ευρωβαρόμετρου που
εξετάζει την παρούσα χρήση των σιδηροδρόμων, αλλά και τις προοπτικές του
συγκεκριμένου μέσου, εν όψει των νέων μέτρων που σχεδιάζει να υιοθετήσει
σύντομα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 4ο σιδηροδρομικό πακέτο.
Σχεδόν καθημερινά
παίρνουν το τρένο οι κάτοικοι του Λουξεμβούργου, της Ολλανδίας, της
Βρετανίας, της Ιταλίας, του Βελγίου και της Αυστρίας, ενώ χαμηλά ποσοστά
επιβίβασης παρουσιάζουν οι κάτοικοι της Ελλάδας, της Λιθουανίας, της
Λετονίας, Σλοβενίας, Βουλγαρίας, Ιρλανδίας και Φινλανδίας.
Στην Ελλάδα, πάντως,
το τρένο το παίρνουμε για «ταξίδια αναψυχής» (82%), όπως και στη Φινλανδία ή
τη Ρουμανία, ενώ για «δουλειά» ή «για το μάθημα» παίρνουν το τρένο, κατά
κύριο λόγο, οι κάτοικοι στην Ολλανδία, το Λουξεμβούργο και τη Σλοβενία.
Ευχαριστημένοι από
το εθνικό σιδηροδρομικό τους δίκτυο είναι οι Φινλανδοί (67%), οι Αυστριακοί
(66%), οι Δανοί (64%), οι Ολλανδοί (64%), οι Λουξεμβούργιοι (62%) και οι
Σουηδοί (60%). Ανικανοποίητοι δήλωσαν οι Ιταλοί (61%), οι Ρουμάνοι (60%), οι
Βούλγαροι (58%) και οι Έλληνες (52%).
Οι περισσότεροι δηλώνουν,
πάντως, θετικοί προς το άνοιγμα στον ανταγωνισμό. Θετικά εκφράζονται οι
Τσέχοι (90%), οι Σλοβάκοι (86%), οι Σλοβένοι και οι Ιταλοί (80%), οι Έλληνες
και οι Αυστριακοί (79%), οι Δανοί (76%) και οι Γερμανοί (75%). Κατά την
ανάλυσή τους, μια τέτοια εξέλιξη θα επηρεάσει θετικά την τιμή των εισιτηρίων,
την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών μέσα στα τρένα, την άνεση και την
καθαριότητα, τη συχνότητα και την ακρίβεια των δρομολογίων, τη διαχείριση των
σιδηροδρομικών εταιρειών και την πυκνότητα των σταθμών και των δρομολογίων.
Στα αιτήματά τους,
οι χρήστες δίνουν προτεραιότητα στα «φτηνότερα εισιτήρια» και ακολουθούν:
καλύτερο δίκτυο με περισσότερες διακλαδώσεις/σταθμούς, ταχύτερα ταξίδια,
συχνότερα παρεχόμενες υπηρεσίες. Το 28% πάντως απάντησε, πως «τίποτα» δεν θα
το προσελκύσει στα τρένα.
|