Σάββατο 5 Μαΐου 2012

ΟΣΕ:Η μείωση προσωπικού και μισθών έφεραν κέρδη

Με «όχημα» τη μείωση προσωπικού και λειτουργικών δαπανών ο ΟΣΕ, όπως προέβλεπε το πρόγραμμα εξυγίανσης, μέχρι πρότινος υπερζημιογόνος Οργανισμός κατέγραψε τα πρώτα λειτουργικά κέρδη από την έναρξη της λειτουργίας του, ύψους 25,15 εκατομμύρια ευρώ.


Οι εκτιμήσεις, μάλιστα, αναφέρουν ότι η θετική πορεία θα συνεχιστεί και κατά το τρέχον έτος με αποτέλεσμα τα οικονομικά στοιχεία στο τέλος του 2012 να διατηρήσουν και να βελτιώσουν τη θέση του Οργανισμού.
Στην αξιολόγηση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ΟΣΕ θα πρέπει να συνεκτιμηθούν και δυο σημαντικοί παράγοντες, όπως αυτός της ετήσιας κρατικής επιδότησης ύψους 108 εκατ. ευρώ για τη συντήρηση του δικτύου αλλά και τα 70 εκατ. ευρώ που κατέβαλε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ως μίσθωμα για τη χρήση του τροχαίου υλικού και της υποδομής.
Σύμφωνα με τη σύνοψη των εταιρικών αποτελεσμάτων της χρήσης του 2011 ο συνολικός κύκλος εργασιών σημείωσε αύξηση 14% (σε σχέση με το 2010) και ανήλθε στα 236 εκατομμύρια ευρώ.
Αντίστοιχα:
- Tα έσοδα χρήσης από τις κύριες δραστηριότητες του Οργανισμού εμφάνισαν μείωση κατά 57 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το προηγούμενο έτος, κάτι που οφείλεται στη γενικότερη ύφεση αλλά και στην αναστολή λειτουργίας μέρους του δικτύου. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε σχέση με τη χρήση του 2009 τα έσοδα έχουν αυξηθεί κατά 19%.
- Λόγω της σημαντικής μείωσης των εξόδων, το σύνολο των οποίων μειώθηκε κατά 36% σε σχέση με το 2010 και κατά 56% σε σχέση με το 2009, τα λειτουργικά κέρδη του ΟΣΕ ανήλθαν στα 25,15 εκατομμύρια ευρώ. Τα αντίστοιχα οικονομικά αποτελέσματα ήταν -282,05 εκατομμύρια ευρώ για το 2009 και - 121,35 εκατομμύρια ευρώ για το 2010.Αναφορικά με τον περιορισμό των εξόδων, η σημαντικότερη μείωση παρατηρείται στη μισθοδοσία (-39% σε σχέση με το 2010 και -53% σε σχέση με το 2009), ενώ πτώση εμφανίζουν και οι υπόλοιπες κατηγορίες εξόδων από αναλώσεις (-11 εκατ. σε σχέση με το 2010 και -13 εκατ. σε σχέση με το 2009).
Υπενθυμίζεται ότι, τα πρώτα θετικά βήμα έκανε στο πρώτο δίμηνο του 2012 και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εταιρείας διαχείρισης της εμπορικής και επιβατικής κίνησης του σιδηρόδρομου. Η εταιρεία κατάφερε να εμφανίσει στο πρώτο δίμηνο του 2012 αναιμικά κέρδη προ φόρων ύψους 142.078 ευρώ. Το ίδιο διάστημα του 2011 η εταιρεία είχε παρουσιάσει ζημιές 12,26 εκατ. ευρώ
euro2dey