Δυο έργα που έχουν ολοκληρωθεί
εδώ και τρία χρόνια παραμένουν σε αχρησία εξαιτίας της διένεξης μεταξύ του ΟΣΕ
και τις κατασκευαστικής εταιρίας. Σε σχετικό ρεπορτάζ στην «Μακεδονία» ο δημοσιογράφος
Φώτης Κουτσαμπάρης αναφέρει:
« Έργο υποδομής του ΟΣΕ, που κόστισε περισσότερα από 18 εκατ. ευρώ και
ολοκληρώθηκε προ διετίας, παραμένει ανενεργό με αποτέλεσμα να δημιουργείται
κίνδυνος στην κυκλοφορία των τρένων.
Πρόκειται
για την ανακαίνιση του σιδηροδρομικού σταθμού Κατερίνης και των σιδηροδρομικών
γραμμών που δεν παραδόθηκαν ακόμη στην κυκλοφορία. Το ζήτημα είναι μία από τις
ανοιχτές πληγές του δικτύου του ΟΣΕ, που παρά τις εξαγγελίες για τον
εκσυγχρονισμό του μένει σε κακή κατάσταση. Η ανακαίνιση ολοκληρώθηκε στο τέλος
του 2009. Κατασκευάστηκε τότε νέα υποδομή, νέα συνδεσμολογία γραμμών και
αναβαθμίστηκαν οι αποβάθρες. Οι τρεις καινούργιες σιδηροδρομικές γραμμές που
έγιναν είναι σε αχρησία και εξακολουθεί να λειτουργεί μια παλιά γραμμή που
σκουριάζει στον χρόνο. Πάνω από τις νέες γραμμές στήθηκαν πρόχειρες μεταλλικές
γέφυρες για να περνούν οι επιβάτες και να οδηγούνται στην τέταρτη γραμμή.
Διακλαδώσεις τρένων, παρακάμψεις και ρύθμιση κυκλοφορίας με τα σύγχρονα
εγκαταστημένα συστήματα δεν μπορούν να γίνουν. Η κυκλοφορία των τρένων γίνεται
με την παραδοσιακή διαδικασία για την αλλαγή πορείας των συρμών. Η τηλεδιοίκηση
αλλαγής ψαλιδιών δεν λειτουργεί και οι κλειδούχοι, κατά την είσοδο και την
έξοδο των αμαξοστοιχιών, σπεύδουν να αλλάξουν τα ψαλίδια χειροκίνητα.
Οι αμαξοστοιχίες στην κάθοδο και στην άνοδο περνούν από τη μοναδική εν λειτουργία γραμμή, με αποτέλεσμα αφενός να προκαλείται καθυστέρηση στα δρομολόγια, καθώς αν βρεθούν δύο τρένα σε αντίθετη κατεύθυνση, πρέπει ο μηχανοδηγός του ενός να περιμένει να περάσει τη γραμμή το άλλο τρένο, και αφετέρου υπάρχει κίνδυνος εμπλοκής των τρένων στην ίδια γραμμή. Ορατός είναι και ο κίνδυνος ατυχήματος για τους επιβάτες που περιμένουν το τρένο πάνω σε μια πρόχειρη σκουριασμένη μεταλλική αποβάθρα χωρίς επαρκή φωτισμό».
Οι αμαξοστοιχίες στην κάθοδο και στην άνοδο περνούν από τη μοναδική εν λειτουργία γραμμή, με αποτέλεσμα αφενός να προκαλείται καθυστέρηση στα δρομολόγια, καθώς αν βρεθούν δύο τρένα σε αντίθετη κατεύθυνση, πρέπει ο μηχανοδηγός του ενός να περιμένει να περάσει τη γραμμή το άλλο τρένο, και αφετέρου υπάρχει κίνδυνος εμπλοκής των τρένων στην ίδια γραμμή. Ορατός είναι και ο κίνδυνος ατυχήματος για τους επιβάτες που περιμένουν το τρένο πάνω σε μια πρόχειρη σκουριασμένη μεταλλική αποβάθρα χωρίς επαρκή φωτισμό».
Άξιον
απορίας είναι ότι ένα τόσο σημαντικό
σιδηροδρομικό έργο παραμένει
ανενεργό και το υπουργείο Υποδομών να
μην παρεμβαίνει.
Ανελκυστήρες που σκουριάζουν
Ένα ακόμα
σημαντικό έργο για την εξυπηρέτηση των επιβατών που βρίσκετε σε αχρησία εδώ και
τρία χρόνια από την ολοκλήρωση κατασκευής τους , είναι και οι
ανελκυστήρες στις αποβάθρες του
σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης. Είναι θλιβερό ένα έργο που
δαπανηθήκαν εκατομμύρια ευρώ να είναι σε
ακινησία και οι πολίτες να ταλαιπωρούνται. Δείτε το βίντεο από το σιδηροδρομικό
σταθμό Θεσσαλονίκης και τους ανελκυστήρες σε ακινησία.