Πέμπτη, 19 Απριλίου 2012

Έργα 1 δις ευρώ της ΕΡΓΟΣΕ παίρνουν το δρόμο της δημοπράτησης ή υλοποίησης!

Eργα συνολικού προϋπολογισμού πάνω από 550 εκατ. ευρώ αναμένεται να δημοπρατηθούν κατά τους επομένους μήνες από την ΕΡΓΟΣΕ ενώ την ίδια στιγμή έχουν «βγει στον αέρα» διαγωνισμοί για την ανάθεση έργων προϋπολογισμού πάνω από 450 εκατ.Στόχος, η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και ο εκσυγχρονισμός της γραμμής.


Σύμφωνα με πληροφορίες το επόμενο τρίμηνο αναμένεται να δημοπρατηθούν τα εξής έργα:
-Η κατασκευή επιδομής της μονής γραμμής Τιθορέα - Δομοκός (με ηλεκτροκίνηση και ανακαίνιση των σταθμών Τιθορέας, Λιανοκλαδίου, Δομοκού και κατασκευή ανω διάβασης στο σταθμό Λιανοκλαδίου. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε πάνω από 370 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Συνοχής στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ. Το έργο θα είναι έτοιμο προς δημοπράτηση στις επόμενες 2- 3 εβδομάδες.

-Tο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο μήκους 6 χλμ. το οποίο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 80 εκατ.
 
-Το τμήμα Πειραιάς - Τρεις Γέφυρες. Πρόκειται για το νότιο τμήμα του προαστιακού σιδηροδρόμου, προϋπολογισμού 70 εκατ.
 
-Η αναβάθμιση της σηματοδότησης σε όλο το δίκτυο, προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ.
 
-«Υπολειπόμενες εργασίες κατασκευής κάτω διάβασης στη θέση Σαραγιά και κάτω διάβασης στη θέση Γκαζέλο και κατασκευή δύο ανισόπεδων διαβάσεων στη γραμμή Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα». Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 3,1 εκατ. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία, Ηπειρος 2007 - 2013» στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.
 
-Ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών υποδομής της παραλλαγής της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Ειδομένης στο τμήμα Πολύκαστρο - Ειδομένη. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 13,35 εκατ. ευρώ. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονία - Θράκη 2007 - 2013» στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.

Εργα σε εξέλιξη
Το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του κατασκευαστικού κλάδου αναμένεται να προκαλέσει η δημοπράτηση του τμήματος από Ροδοδάφνη έως Ψαθόπυργο στο σιδηροδρομικό άξονα Κόρινθος - Πάτρα. Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 315 εκατ. ευρώ, έχει μήκος 21,5 χλμ., συμπεριλαμβανομένης και της δίδυμης σήραγγας Παναγοπούλας (μήκους περίπου 5 χλμ. ανά κλάδο).Το έργο θεωρείται σημαντικό για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα ώστε το 2016, η διαδρομή Αθήνα-Αίγιο να πραγματοποιείται μόλις σε 1 ώρα και 35 λεπτά από δύο ώρες και 53 λεπτά που είναι σήμερα και η διαδρομή Αθήνα-Πάτρα σε μία ώρα και 55 λεπτά από 3 ώρες και 34 λεπτά που είναι σήμερα.
ypodomes