Το εμπιστευτικό έγγραφο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που αποκαλύπτει τα περιστατικά με εκτροχιασμούς.
Φώτης Φωτεινός
Η «αμαρτωλή» Siemens συνεχίζει να ταλαιπωρεί τους Ελληνες. Οι ηλεκτράμαξες της γερμανικής εταιρίας, σύμφωνα με εμπιστευτικό έγγραφο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που φέρνει στη δημοσιότητα η «δ», παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα στους τροχούς, με κίνδυνο στην ασφάλεια μηχανοδηγών και επιβατών!
Δύο σοβαρότατα περιστατικά σημειώθηκαν το τελευταίο διάστημα, εξαιτίας ρηγμάτων και θραύσεων σε τροχούς ηλεκτραμαξών της Siemens. To τελευταίο συμβάν σημειώθηκε στις 6 Δεκεμβρίου στην αμαξοστοιχία Intercity61. Στον σταθμό της Λάρισας διαπιστώθηκε ρήγμα σε δύο τροχούς! Εξίσου σοβαρό περιστατικό, το οποίο οδήγησε σε εκτροχιασμό πριν από τη σήραγγα των Τεμπών, συνέβη τον Οκτώβριο. Στην ηλεκτράμαξα της Siemens, με αριθμό 120 025, διαπιστώθηκε θραύση τροχού.
Τα περιστατικά αυτά θορύβησαν έντονα τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία -με το εμπιστευτικό έγγραφο- ζητεί από τους μηχανοδηγούς να κάνουν επιτόπιους ελέγχους σε όλες τις μηχανές της Siemens. H διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταφέρει τις ευθύνες αλλού, αφού για κάτι τέτοιους ελέγχους απαιτείται υπέρηχος και όχι ένα απλό ανθρώπινο μάτι. Φανταστείτε να βρίσκεστε στον σταθμό Λαρίσης και το δρομολόγιο να μην ξεκινά επειδή ο μηχανοδηγός επιβλέπει τους τροχούς με φακό!
Πάλι καλά που στα δύο προαναφερθέντα περιστατικά λειτούργησε το «μάτι» κάποιων εργαζομένων, γιατί οι αμαξοστοιχίες κυκλοφορούσαν με «σκασμένο λάστιχο». Η διοίκηση της εταιρίας κάλεσε το προσωπικό κίνησης να μη θέτει σε κυκλοφορία τις μηχανές της Siemens που φέρουν επιπεδώσεις, ακόμα κι αν αυτές είναι μικρές.
Οι συγκεκριμένες μηχανές της Siemens είχαν παραγγελθεί στο πλαίσιο των Προγραμματικών Συμφωνιών (ΠΣ) του 1997, οι οποίες ενεργοποιήθηκαν το 1999. Με τις 4 Π.Σ. που υπογράφτηκαν το 1997, ο ΟΣΕ παρήγγειλε συνολικά τροχαίο υλικό άνω των 235.000.000 ευρώ. Το οξύμωρο είναι ότι, όταν παραγγέλθηκαν οι ηλεκτράμαξες, δεν υπήρχε γραμμή ηλεκτροκίνησης στον ΟΣΕ!
Αν και υπερσύγχρονες οι μηχανές της Siemens, επειδή το δίκτυο του ΟΣΕ αποκτούσε ηλεκτροκίνηση σταδιακά και σε πολύ μικρά τμήματα, έκαναν δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης και Ειδομένης. Εδώ και δύο χρόνια, μπήκαν στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Λάρισα και πριν από μερικούς μήνες στη Θεσσαλονίκη - Δομοκός.
Σύμφωνα με σιδηροδρομικούς, τώρα οι ηλεκτράμαξες μπήκαν σε πραγματική λειτουργία, δηλαδή σε δρομολόγια άνω των δύο ωρών και ταχυτήτων 160 χλμ. Το γεγονός ότι παρουσιάστηκε σπάσιμο τροχού θεωρείται «μη συνηθισμένο ως και σπάνιο», πόσο μάλλον για μηχανές που δεν «ταλαιπωρήθηκαν» τα τελευταία χρόνια.
Φώτης Φωτεινός
Εφημερίδα Δημοκρατία