Το
βλέμμα τους στις ελληνικές σιδηροδρομικές μεταφορές έχουν αρχίσει να στρέφουν
το τελευταίο διάστημα οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι, δημιουργώντας ελπίδες ότι
το αρχικό θεωρητικό ενδιαφέρον μπορεί να μετουσιωθεί σε κάτι ουσιαστικότερο στο
μέλλον.
Δεν είναι η πρώτη φορά όπου γίνεται λόγος για ρωσικό ενδιαφέρον για τις
υποδομές του ΟΣΕ. Από όταν ξεκίνησε η υλοποίηση του προγράμματος εξυγίανσης του
ΟΣΕ, οι Ρώσοι επενδυτές περιλαμβάνονταν πάντα μεταξύ αυτών που φέρονταν
να καλοβλέπουν παρουσία στον νότο. Εξάλλου, το τελευταίο διάστημα, οι ρωσικοί
σιδηρόδρομοι έχουν αρχίσει να ανοίγονται σε διάφορα σημεία, προς την πλευρά
τόσο της Κίνας όσο και της Ευρώπης, και σε κάθε περίπτωση η απόκτηση
σιδηροδρομικής εξόδου στη Μεσόγειο δεν τους αφήνει αδιάφορους.
Ωστόσο, τους προηγούμενες μήνες, η ελληνική πλευρά είχε αφήσει τη διαδικασία αποκρατικοποίησης κρίσιμων σιδηροδρομικών υποδομών στη χώρα μας να ατονήσει. Ενδεικτικό είναι ότι ουδέποτε προχώρησε η προκήρυξη διαγωνισμού για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως προβλεπόταν.
Χαρακτηριστικό είναι ακόμα ότι πρόσφατα, και από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης, είχε ζητηθεί να δοθούν εξηγήσεις για την εξάμηνη καθυστέρηση των αρμόδιων ελληνικών αρχών να δώσουν απαντήσεις σε αίτημα των ρωσικών σιδηροδρόμων να έχουν ενημέρωση για την περίπτωση του ΟΣΕ.
Ωστόσο, τους προηγούμενες μήνες, η ελληνική πλευρά είχε αφήσει τη διαδικασία αποκρατικοποίησης κρίσιμων σιδηροδρομικών υποδομών στη χώρα μας να ατονήσει. Ενδεικτικό είναι ότι ουδέποτε προχώρησε η προκήρυξη διαγωνισμού για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως προβλεπόταν.
Χαρακτηριστικό είναι ακόμα ότι πρόσφατα, και από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης, είχε ζητηθεί να δοθούν εξηγήσεις για την εξάμηνη καθυστέρηση των αρμόδιων ελληνικών αρχών να δώσουν απαντήσεις σε αίτημα των ρωσικών σιδηροδρόμων να έχουν ενημέρωση για την περίπτωση του ΟΣΕ.
Φαίνεται
όμως ότι οι δυσλειτουργίες αυτές έχουν αρχίσει σταδιακά να ξεπερνιούνται και
προ ημερών αποστολή στελεχών της εταιρίας RZD βρέθηκε στη χώρα μας και είχε
επαφές με αντικείμενο τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Το ενδιαφέρον φαίνεται πως εστιάζει περισσότερο στην κατεύθυνση της αξιοποίησης των ακινήτων του ΟΣΕ και ιδίως όσων μπορούν να φιλοξενήσουν εμπορευματικές χρήσεις, όπως τα σχεδιαζόμενα εμπορευματικά κέντρα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ενώ υπό εξέταση φέρεται να βρίσκεται και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σε κάθε περίπτωση, το όποιο ενδιαφέρον βρίσκεται σε αρχικό στάδιο, ωστόσο θετικό είναι ότι αρχίζει να ανοίγει ξανά η συζήτηση για τον ελληνικό σιδηρόδρομο και τις προοπτικές αξιοποίησής του.
Το ενδιαφέρον φαίνεται πως εστιάζει περισσότερο στην κατεύθυνση της αξιοποίησης των ακινήτων του ΟΣΕ και ιδίως όσων μπορούν να φιλοξενήσουν εμπορευματικές χρήσεις, όπως τα σχεδιαζόμενα εμπορευματικά κέντρα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ενώ υπό εξέταση φέρεται να βρίσκεται και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σε κάθε περίπτωση, το όποιο ενδιαφέρον βρίσκεται σε αρχικό στάδιο, ωστόσο θετικό είναι ότι αρχίζει να ανοίγει ξανά η συζήτηση για τον ελληνικό σιδηρόδρομο και τις προοπτικές αξιοποίησής του.