Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2011

Μικρά- μικρά σιδηροδρομικά που ενδιαφέρουν


Απεργία αύριο σε Μετρό, ΗΣΑΠ, Προαστιακό και Τραμ Εικοσιτετράωρη απεργία θα πραγματοποιήσουν αύριο Δευτέρα οι εργαζόμενοι στο μέτρο, τον ηλεκτρικό, το τραμ και τον προαστιακό.
Επίσης, χωρίς τρόλεϊ θα μείνει η Αθήνα αύριο από τις 11:00 μέχρι τις 16:00, και χωρίς λεωφορεία από τις 11.00 ως τις 17.00.
«ΤΑ ΝΕΑ»

..Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», τα συναρμόδια υπουργεία για τις αστικές συγκοινωνίες και τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις μεταδίδουν μηνύματα προς την αντίθετη κατεύθυνση. Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών διαβεβαίωναν έως το βράδυ της Παρασκευής ότι η εργασιακή εφεδρεία θα προχωρήσει κανονικά. Αντίθετα, παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, που απέστειλε και την σχετική εγκύκλιο πριν από δύο εβδομάδες, διαβεβαίωναν ότι ο ΟΣΕ, ο ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο ΟΑΣΑ θα πάρουν απαλλαγή, καθώς έχουν ήδη περάσει τα δικά τους «Μνημόνια» τους.
Μάλιστα, κυβερνητικοί αξιωματούχοι ανέφεραν το Σαββατοκύριακο ότι υψηλόβαθμοι κοινοτικοί παράγοντες εξέφρασαν την έκπληξή τους, όταν άκουσαν ότι το μέτρο της εργασιακής εφεδρείας θα εφαρμοστεί και στις συγκοινωνιακές εταιρίες, υπογραμμίζοντας ότι οι συγκεκριμένες ΔΕΚΟ εκτελούν τα δικά τους εσωτερικά προγράμματα εξυγίανσης.
«ΤΟ ΒΗΜΑ»

Για τις συγκοινωνιακές επιχειρήσεις, από τα στοιχεία που έπεσαν στο τραπέζι των συζητήσεων με την τρόικα φαίνεται πως η μείωση της δαπάνης το πρώτο πεντάμηνο του 2011 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2010 κυμαίνεται από 10% έως και 33%, στους συγκοινωνιακούς φορείς που ήταν και οι πλέον ζημιογόνοι. Ωστόσο, οι μειώσεις αυτές οφείλονται κυρίως στις περικοπές των μισθών και όχι στη μείωση προσωπικού, που κυμαίνεται από 10 έως 20%. Στους συγκοινωνιακούς φορείς που ανήκουν στον ΟΑΣΑ και στον ΟΣΕ καθώς και στις άλλες επιχειρήσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα που είναι παθητικές (ΟΔΙΕ, ΕΑΒ κ.λπ.) εκδηλώνεται το πρώτο κύμα πιέσεων της τρόικας για εφαρμογή του μέτρου της εφεδρείας ή κατάργησης τμημάτων και απόλυσης προσωπικού. Ουσιαστικά ζητείται η επίσπευση του μεσοπρόθεσμου που ζητά ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς αυτών των φορέων μέσα στο 2012 και όχι στην τελική φάση του προγράμματος 2014-2015.
«Ελευθεροτυπία»


Πάντως, η οικονομική κρίση επηρέασε και το μεταφορικό έργο των ΚΤΕΛ το οποίο παρουσιάζει μείωση της τάξης του 10%. Σύμφωνα με τον κ. Φάτσιο, η πτώση θα ήταν μεγαλύτερη, περιορίστηκε όμως σε αυτό το ποσοστό, εξαιτίας της συρρίκνωσης των δρομολογίων του ΟΣΕ Σημειώνεται ότι σήμερα ανά την Ελλάδα λειτουργούν 62 ΚΤΕΛ με στόλο 4.199 λεωφορείων.
«Κέρδος»

..Εκτός του κριτηρίου που καθορίζεται από το πόσο κοντά είναι στη συνταξιοδότηση ένας υπάλληλος, καθώς και από το εάν έχει κατοχυρώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα, στην κυβερνητική επιτροπή συζητήθηκε να προταχθούν όσοι από τους 215.000 υπαλλήλους έχουν διοριστεί στον «στενό» και ευρύτερο δημόσιο τομέα από το 2004 μέχρι και το 2010, εκτός ΑΣΕΠ. Παράλληλα τέθηκε ως πρόταση να ενταχθούν σε εφεδρεία οι περίπου 5.000 μεταταχθέντες από τον ΟΣΕ, τον ΟΑΣΑ και την πρώην Ολυμπιακή με το σκεπτικό ότι έχουν κριθεί πλεονάζοντες στους φορείς τους οπότε ως τέτοιοι μπορούν να χαρακτηριστούν και στον στενό δημόσιο τομέα.
«Ημερησία»

Τώρα που έφθασε η ώρα η κυβέρνηση να στείλει την επιστολή απόλυση – εργασιακής εφεδρείας, όπως την έχει βαφτίσει – σε 30.000 εργαζοµένους στις ΔΕΚΟ και στα υπουργεία, αναρωτιέµαι πώς οι υπουργοί θα δικαιολογήσουν τον ποταµό προσλήψεων που υπέγραψαν τα τελευταία δύο χρόνια.
Και για να εξηγούµαστε, καµία επιχείρηση, πολύ περισσότερο το Δηµόσιο, δεν µπορεί να λειτουργήσει αν δεν ανανεώνει το προσωπικό της, δεν καλύπτει τις βασικές ανάγκες σε ανθρώπινο δυναµικό. Υπάρχουν όµως όρια. Η κυβέρνηση δεν περιορίστηκε µόνο σ’ αυτό, δηλαδή στους 22.357 διορισµούς. Την ίδια χρονιά προσέλαβε ακόµη 5.190 εργαζοµένους σε θέσεις µονίµου προσωπικού, που κάλυψαν στο µεγαλύτερο µέρος ανάγκες σχολείων και νοσοκοµείων, που κρίθηκαν και ίσως ήταν απολύτως αναγκαίες, και σε αυτούς προστέθηκε και η υποχρεωτική µεταφορά 2.316 ατόµων από τις ΔΕΚΟ που έκλεισαν (ΟΑ, ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ) σε µόνιµες θέσεις.
«ΤΟ ΒΗΜΑ»

Στον χρεοκοπημένο ΟΣΕ τα επιδόματα δεν κόβονται ποτέ. Την ίδια στιγμή που οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό και το δημόσιο τομέα βλέπουν τους μισθούς τους να κόβονται και το φάσμα της άμεσης απόλυσης, στον χρεοκοπημένο εδώ και χρόνια ΟΣΕ η διοίκηση όχι μόνο δεν περικόπτει αποδοχές αλλά συνεχίζει να πληρώνει υπαλλήλους με 2.800 ευρώ μηνιαίως.
iefimerida