Σάββατο, 12 Μαρτίου 2011

Στις «ράγες» οι νέες συμβάσεις

Η κυβέρνηση βρίσκεται ένα βήμα πριν από τη νομοθετική παρέμβαση, εφόσον δεν υπάρξει συμφωνία με τα σωματεία.


Ενα βήμα πριν από την κυβερνητική νομοθετική παρέμβαση για τις νέες συμβάσεις εργασίας στον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίες -αν προχωρήσουν- θα αποτελέσουν «πιλότο» και για τον ΟΑΣΑ και άλλες ΔΕΚΟ, βρίσκεται το υπουργείο Υποδομών. Η προχθεσινή συνάντηση των διοικήσεων με τους εργαζομένους δεν κατέληξε στην υπογραφή νέων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Οι οριστικές αποφάσεις και από τις δύο πλευρές, ύστερα από δύο μήνες διαπραγματεύσεων, αναμένεται να ληφθούν εντός του Σαββατοκύριακου, καθώς για χθες το απόγευμα είχε προγραμματιστεί η τελευταία συνάντηση.Στη συνάντηση αυτή οι εκπρόσωποι των σιδηροδρομικών θα πρέπει να απαντήσουν οριστικά αν αποδέχονται την πρόταση του υπουργείου για υπογραφή σύμβασης, η οποία θα διατηρεί το ύψος των αποδοχών που είχαν οι εργαζόμενοι στις 30/1/2011 ως ποσοτική αναπλήρωση. Σε διαφορετική περίπτωση, θα ακολουθήσει νομοθετική παρέμβαση, η οποία θα φέρει πρόσθετες απώλειες σε ποσοστό τουλάχιστον 10%, όπως προειδοποιούν στελέχη του υπουργείου προσθέτοντας ότι κάθε μήνας καθυστέρησης επιβαρύνει με 2% ζημίες το επιχειρησιακό σχέδιο.
Το δίλημμα μπροστά στο οποίο βρίσκονται αυτή τη στιγμή οι σιδηροδρομικοί είναι διπλό καθώς εκτός από τις ενδεχόμενες οικονομικές απώλειες, θα βρεθούν ενώπιον μιας νομοθετικής παρέμβασης στα εργασιακά, η οποία θα σημάνει και την τυπική κατάργηση των ΣΣΕ δημιουργώντας δεδικασμένο για το μέλλον.Την ίδια στιγμή το αργότερο έως τη Δευτέρα θα έχουν «ξεκλειδώσει» οι πρώτες 1.000 μετατάξεις εργαζομένων, από τις 1.673 που θα γίνουν συνολικά. Ηδη το υπουργείο Υποδομών έχει αποστείλει επιστολές στα υπόλοιπα υπουργεία, στα οποία υπάγονται οι φορείς που θα υποδεχθούν τους μετατασσόμενους, να αποστείλουν άμεσα τις σχετικές αποφάσεις προς δημοσίευση σε ΦΕΚ, προκειμένου οι εργαζόμενοι να μετακινηθούν σε διάστημα δέκα ημερών.
Η ολοκλήρωση των μετατάξεων αποτελεί μείζον ζήτημα καθώς οι υπό μετάταξη υπάλληλοι εξακολουθούν να βαρύνουν τη μισθοδοσία. Μόνο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταγράφει 90 εκατ. ευρώ μισθοδοσίας, η οποία θα περιοριστεί στα 50 εκατ. μετά την απομάκρυνση των 560 υπαλλήλων. Στις εκκρεμότητες του νόμου για την εξυγίανση του σιδηροδρόμου εντάσσεται και η καθυστέρηση στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου τής ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά 180 εκατ. ευρώ εντός τριετίας από το υπ. Οικονομικών.
ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΑΠΟ ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΕΩΣ 15/3
Επιδότηση δρομολογίων με 50 εκατομμύρια ευρώ
Στην υπογραφή των συμβάσεων για την επιχορήγηση υπό το καθεστώς Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας οκτώ σιδηροδρομικών γραμμών θα προχωρήσει έως τις 15 Μαρτίου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το συνολικό ποσό της επιχορήγησης δεν θα ξεπερνά τα 50 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση έως το 2013, ενώ τα δρομολόγια που θα επιδοτούνται θα επανεξετάζονται ανά εξάμηνο.
Τη μερίδα του λέοντος στις επιδοτήσεις, η οποία αγγίζει τα 15 εκατομμύρια ευρώ, θα λάβει ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Αθήνας, ενώ αντίστοιχη επιδότηση θα πάρει και η γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Δίκαια, η οποία έχει ετήσια έσοδα μόλις 1 εκατομμύριο ευρώ. Με περίπου 7 εκατομμύρια θα επιδοτηθεί το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ενώ χαμηλότερα ποσά επιδοτήσεων θα εγκριθούν για τα δρομολόγια Εδεσσα-Θεσσαλονίκη, Αθήνα-Καλαμπάκα, Θεσσαλονίκη-Καλαμπάκα, Αθήνα-Βόλος και Διακοπτό-Καλάβρυτα.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
«Εθνος»