Σάββατο 26 Μαρτίου 2011

Με ρυθμούς χελώνας προχωρούν οι μεταρυθμίσεις του υπουργείου Υποδομών

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκη Παπανικολάου
Στην επιτάχυνση των διαδικασιών για την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων που έχει προωθήσει, καλείται να προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, καθώς σημειώνονται σημαντικές καθυστερήσεις από τα αρχικά χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί. Είναι χαρακτηριστικό ότι στον ΟΣΕ παρ' ότι το σχέδιο εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης έχει ψηφιστεί από τον Οκτώβρη του 2010, μόλις προχθές, και ύστερα από τρεις μήνες διαπραγματεύσεων υπεγράφη συλλογική σύμβαση εργασίας, ενώ εκκρεμεί η κατάρτιση του νέου κανονισμού εργασίας.Παράλληλα, με αργά βήματα προχωρούν και οι μετατάξεις προσωπικού, καθώς οι πρώτες που έγιναν αφορούν 40 άτομα, εκ των οποίων 30 από τον ΟΣΕ και 10 από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στόχος από τις μετατάξεις και τις αλλαγές στις συλλογικές συμβάσεις είναι η μείωση κατά 58% του κόστους μισθοδοσίας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κατά 50% του κόστους μισθοδοσίας στον ΟΣΕ, ενώ ο Οργανισμός στοχεύει σε μία πορεία μείωσης των εξόδων της τάξεως του 78% μέχρι το 2013, με το 75% μέσα στο 2011.

Η ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΟΣΕ

Εν τω μεταξύ, η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ αποτιμάται εκ νέου, προκειμένου να επανεκτιμηθεί η αξία της, που σύμφωνα με στοιχεία του 2005, οπότε και πραγματοποιήθηκε η τελευταία αποτίμηση από ανεξάρτητο εκτιμητή ακινήτων, ανέρχεται σε περίπου 4,6 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει περίπου 4.000 γεωτεμάχια που καταλαμβάνουν έκταση 100.000 στρεμμάτων και 4.800 κτίρια. Τον τρόπο αξιοποίησης της περιουσίας καθώς και των σιδηροδρομικών σταθμών σε Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Βόλο, θα υποδείξει ο σύμβουλος, ο οποίος αναμένεται να οριστεί το επόμενο διάστημα. Αρμόδιες πηγές επιβεβαιώνουν ότι υπάρχει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον, αν και ο περυσινός διαγωνισμός για τον σταθμό του Πειραιά κατέστη άγονος.Στις προτεραιότητες του ΟΣΕ παραμένει η ολοκλήρωση του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο που αναδεικνύεται διαχρονικό έργο, καθώς μέχρι σήμερα δεν έχει σημειωθεί η παραμικρή πρόοδος, ενώ και ο τελευταίος διαγωνισμός που προκηρύχθηκε τον περασμένο Μάιο οδηγείται από παράταση σε παράταση.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Οσον αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την πώληση του 49% σε στρατηγικό επενδυτή με παράλληλη εκχώρηση του management σε ιδιώτες, εκκρεμεί η πρόσληψη συμβούλου, η οποία σύμφωνα με την κυβέρνηση θα γίνει το αμέσως προσεχές διάστημα. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στοχεύει σε εξορθολογισμό του κόστους της κατά 40%, από 337 εκατ. ευρώ το 2009 σε 199,9 εκατ. ευρώ εντός του έτους και 203,9 εκατ. ευρώ το 2013, ενώ ισοσκελισμένο ισολογισμό αναμένεται να παρουσιάσει στα τέλη του 2011 και όχι στα τέλη του Μάρτη που προέβλεπε το επιχειρησιακό της σχέδιο.Σχετικά με το επενδυτικό ενδιαφέρον, κύκλοι του υπουργείου Υποδομών παραδέχονται ότι «όποιο ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί μέχρι στιγμής έχει ενημερωτικό και όχι δεσμευτικό χαρακτήρα». Το οικονομικό, πάντως, επιτελείο αναμένει από την πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έσοδα της τάξης των 10-35 εκατ. ευρώ.
"Κέρδος"