Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ (Σ.Ε.Κ.)

1,5 ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΣΟΚ. 1 ΧΡΟΝΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ – 3 ΜΗΝΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ Ν3891
10 ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΣΕ
ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ- ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ – ΜΕΓΑΛΕΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ- ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΠΑΞ.
Αυτά είναι τα δώρα του μνημονίου και του κατάπτυστου ν. 3891/10 για τον ΟΣΕ.
Υποσχέθηκαν ότι δεν θα κλείσουν ούτε ένα χιλιόμετρο γραμμής. Ήδη έκλεισαν 1.000 χλμ. και προετοιμάζουν μέσω της περαιτέρω απαξίωσης, το κλείσιμο και άλλων 600 χλμ. γραμμής.
Υποσχέθηκαν αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών προς τους επιβάτες. Υποβαθμίζουν την ασφάλεια και την ταχύτητα των δρομολογίων με την υποβάθμιση της συντήρησης τροχαίου υλικού και γραμμής. Μειώνουν τις ταχύτητες, αυξάνουν τα εισιτήρια από 50 – 100%.
Υποσχέθηκαν εκσυγχρονισμό και ανάπτυξη του ΟΣΕ. Δεν έχουν καμία πρόβλεψη για επενδύσεις, έστω για την ολοκλήρωση των έργων που ξεκίνησαν πριν από 15 χρόνια. Έτσι επενδύσεις 10 δις. € θα γίνουν «χαμένες επενδύσεις».Υποσχέθηκαν ότι δεν θα κάνουν υποχρεωτικές μετατάξεις. 400 εργαζόμενοι (προς το παρόν) εκδιώκονται παρά τη θέληση τους από τον ΟΣΕ, ενώ οι 1.300 εργαζόμενοι που έκαναν αίτηση, νιώθουν τόσο ασφαλείς που έκαναν (και καλώς) σωματείο για τη διαφύλαξη των δικαιωμάτων τους.Υποσχέθηκαν διατήρηση των θέσεων εργασίας. Καταργούν 5.000 θέσεις εργασίας, τη στιγμή που η επίσημη ανεργία είναι 15% και η ανεργία των νέων 30%. Υποσχέθηκαν ότι θα σεβαστούν τις εργασιακές σχέσεις. Φέρνουν κανονισμούς που ελαστικοποιούν το χρόνο εργασίας, καταργούν το 8ωρο, καταργούν την αποζημίωση μετακινήσεων, τελικά, επιβάλλουν μεσαιωνικές σχέσεις εργασίας.Υποσχέθηκαν ότι δεν θα μειώσουν τις τακτικές αποδοχές. Οι κ.κ. Ρέππας, Μαγκριώτης, Βούγιας, Τσιόγκας σε όλους τους τόνους πριν την ψήφιση του νόμου, έλεγαν ότι δεν θα θιγούν οι τακτικές αποδοχές. Και τακτικές αποδοχές για τους σιδηροδρομικούς εκτός του βασικού μισθού και του χρονοεπιδόματος είναι, όλα τα επιδόματα τα οποία καταβάλλονται «παγίως και αδιαλείπτως» επί των οποίων γίνονται κρατήσεις υπέρ ασφαλιστικών ταμείων και φυσικά υπολογίζονται στη σύνταξη. Οι παραπάνω κύριοι ως γνήσιοι εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ επιτίθενται με ιδιαίτερο ταξικό μίσος στους μισθούς και συνακόλουθα στις συντάξεις και το εφάπαξ. Βεβαίως δεν ξεχνάμε ότι και ο κ. Παπανδρέου υποσχέθηκε στις 4 Νοέμβρη 2010 ότι δεν θα μειωθούν κι άλλο οι μισθοί.Μετά από αυτό τον ορυμαγδό των πασοκικών υποσχέσεων περί μη μείωσης των αποδοχών, ήρθε ο ν. 3899 το Δεκέμβρη του 2010 και μειώνει από 1.1.2011 κατά 8,5 – 9% τις αποδοχές. Έτσι το τσεκούρωμα των μισθών που επιβάλλουν οι δύο νόμοι, οδηγούν τις ετήσιες μικτές αποδοχές σε μείωση 16 – 20% σε εργαζόμενους με προϋπηρεσία μέχρι 18 χρόνια και 22 – 23% για εργαζόμενους με υπηρεσία άνω των 18 χρόνων.Όμως οι παραπάνω μειώσεις δεν τους αρκούν. Φαίνεται ότι οι σιδηροδρομικοί «έφαγαν» περισσότερα, παρέα με υπουργούς, προμηθευτές, εργολάβους. Φαίνεται ότι οι σιδηροδρομικοί έχουν ευθύνη που 10 δις € έγιναν αέρας κοπανιστός αντί να γίνουν έργα και ότι οι υπουργοί Μαντέλης, Βερελής, Λιάπης κ.α. απλώς … προέδρευαν!!!Επειδή λοιπόν οι σιδηροδρομικοί «χρωστάνε» περισσότερα για την εξόφληση του χρέους του ΟΣΕ, προτείνουν άλλη μία μείωση 10% επί του συνόλου των εναπομεινάντων αποδοχών. Εάν στις μέχρι σήμερα μειώσεις προσθέσουμε αυτό το 10% και άλλο ένα 10% από πληθωρισμό και ακρίβεια της διετίας 2010-2011 τότε: η μείωση των πραγματικών αποδοχών φτάνει στο 35 – 40%.Ανάλογη και μεγαλύτερη μείωση (λόγω ΛΑΦΚΑ) θα υποστούν οι συντάξεις. Αυτό γιατί, για τα ασφαλιστικά χρόνια μέχρι 31/12/2007 η σύνταξη θα υπολογιστεί με βάση το μισθό της ημέρας αποχώρησης και ένα απειροελάχιστο μέρος θα υπολογιστεί με το μέσο όρο μισθών του εργαζόμενου από 1/1/2008. Από τις μέχρι τώρα μειώσεις το εφάπαξ θα μειώνεται κατά 500€ για κάθε μήνα για να φτάσει στην τελική απώλεια των 12.000€ σε όποιον συνταξιοδοτηθεί από 1/1/2013 και μετά.

Συναδέλφισσες-συνάδελφοι,

Μπροστά στον ορυμαγδό των μέτρων που ισοπεδώνουν τα πάντα, η ΠΟΣ και τα σωματεία επέλεξαν το δρόμο της σιωπής και της αδράνειας. Από την ημέρα ψήφισης του ν. 3891 στις 4 Νοέμβρη 2010, δεν είδαμε ούτε μία ανακοίνωση, καταγγελία, διαμαρτυρία, συγκέντρωση. Δεν είδαμε ούτε μία αγωνιστική πρωτοβουλία. Γίνονται διαπραγματεύσεις για μισθούς, υποχρεωτικές «μετατάξεις» κ.α. χωρίς στοιχειώδη ενημέρωση – κινητοποίηση. Δεν ισχυριζόμαστε ότι το σιδηροδρομικό σ.κ. από μόνο του, μπορεί να ανατρέψει την κυβερνητική βαρβαρότητα. Μπορεί όμως με τη δράση του να βάλει το δικό του λιθαράκι για την ανατροπή της ξενόδουλης κυβέρνησης που θέλει να ξεπουλήσει όλη τη χώρα αντί 50 δις. €.
Το επόμενο διάστημα θα βρεθούμε γενικότερα και ειδικότερα ως σιδηροδρομικοί μπροστά σε νέα σκληρά μέτρα. Το ξεπούλημα του εναπομείναντος έργου συντήρησης γραμμής και τροχαίου υλικού. Η εφαρμογή νέων μεσαιωνικών κανονισμών. Οι νέες περικοπές δρομολογίων, το κλείσιμο νέων σταθμών. Η είσοδος ιδιωτών στην εκμετάλλευση του δικτύου θα οδηγήσουν σε νέες υποχρεωτικές «μετατάξεις» αν όχι σε απολύσεις. Η συρρίκνωση των εσόδων και λόγω της υπέρογκης αύξησης των εισιτηρίων και της υποβάθμισης της ποιότητας υπηρεσιών θα οδηγήσουν σε νέες μειώσεις μισθών προκειμένου να πιαστούν τα οικονο0μικά πλάνα που όρισαν οι πάτρωνες υπερκυβερνήτες. Μπροστά στις μέχρι τώρα εξελίξεις αλλά και σε αυτές που έρχονται, η σιωπή – αδράνεια είναι συνενοχή.
Κι αν η πλειοψηφία του σ.κ. επέλεξε αυτό το δρόμο, οι σιδηροδρομικοί και όλοι οι εργαζόμενοι πρέπει να ανεβάσουν την συνδικαλιστική και κυρίως την πολιτική τους δράση με στόχο την ανατροπή της κυβέρνησης. Τα τελευταία γεγονότα σχετικά με την πώληση δημόσιας περιουσίας – γης έδειξαν ότι είναι απλές ορντινάτσες που τρέμουν μπροστά στις οδηγίες των υπαλλήλων της ΤΡΟΪΚΑΣ και σπεύδουν για να υπηρετήσουν τα συμφέροντα των αφεντικών τους – δανειστών.
Αυτή η δήθεν ελληνική κυβέρνηση πρέπει να ανατραπεί. Να φύγει το συντομότερο και σε αυτήν την κατεύθυνση πρέπει να δουλέψει το σ.κ. μαζί με τους εργαζόμενους. Μόνο από μια τέτοια εξέλιξη οι εργαζόμενοι μπορεί να ελπίζουν σε κάτι καλύτερο.
Όλα τα άλλα περί διαλόγων – συναντήσεων – διαπραγματεύσεων είναι άλλοθι για να τρέχει ο καιρός, για να τρέχει η αφαίμαξη αποδοχών και δικαιωμάτων και η συρρίκνωση – ξεπούλημα του ΟΣΕ.
ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ