Συνάδελφοι,
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών με την παρούσα ανακοίνωση θέλει να ενημερώσει για τις εξελίξεις στις διαπραγματεύσεις για τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.Είναι γνωστή η αντίθεση της ΠΟΣ και των σιδηροδρομικών για την κατάργηση των 2/3 του δικτύου, τις υποχρεωτικές μετατάξεις, την κατάργηση των ΣΣΕ και των Κανονισμών Εργασίας. Επίσης είναι γνωστή η παρέμβαση της ΠΟΣ σε συνεργασία με την ETF (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών) στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για το σύνολο του ν. 3891. Στην πρώτη συνάντηση μας με τις Διοικήσεις των ΟΣΕ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ απορρίψαμε την οικονομική πρότασή τους που προέβλεπε μειώσεις από 25% έως 43%, την κατάργηση των επιδομάτων ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας και τους Κανονισμούς Εργασίας. Συνεχίσαμε τις διαπραγματεύσεις με την κατάθεση οικονομικής πρότασης που διασφάλιζε τα μισθολογικά και συνταξιοδοτικά μας δικαιώματα. Επιλέξαμε σ’ ένα πρωτόγνωρο οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον για τη χώρα και το σιδηρόδρομο να βρούμε λύσεις και να επενδύσουμε σ’ αυτές και όχι να επενδύσουμε στο πρόβλημα. Στο δελτίο τύπου της ΠΟΣ στις 26/1/11 γράψαμε ότι υπήρξε διάθεση από την άλλη πλευρά για ουσιαστικό διάλογο και εξεύρεση λύσης για το θέμα του μισθολογίου και των κανονισμών εργασίας. Πράγματι η παράταση του χρόνου διαπραγματεύσεων έξω από τις προθεσμίες του νόμου 3891(στις 7-1-2011 η Κυβέρνηση θα νομοθετούσε), ο χαρακτηρισμός των μισθολογικών μας προτάσεων ως «λογικές και ξεκάθαρες», η σύσταση κοινών επιτροπών για τους κανονισμούς με σκοπό να καταλήξουμε σε μια κοινή θέση, ήταν θετική εξέλιξη.Ωστόσο στην τελευταία συνάντηση με τις Διοικήσεις των Εταιρειών και έχοντας προηγηθεί η περικοπή των αποδοχών μας κατά 10% με το νόμο 3899, μας πρότειναν περαιτέρω μείωση κατά 5%. Φυσικά και αυτή η πρόταση απορρίφθηκε από το Προεδρείο της ΠΟΣ καθώς το ποσοστό αυτό αθροιζόμενο με τις προηγούμενες μειώσεις των νόμων 3845 και 3899 στις οποίες πρέπει να προσθέσουμε τις περικοπές στα δώρα και το στο επίδομα αδείας, ξεπερνά το 35%. Πιστεύουν αλήθεια ότι μπορεί η ΠΟΣ να συνυπογράψει μια τέτοια συλλογική σύμβαση;Η θέση μας είναι ξεκάθαρη. Καμία αυθαίρετη μείωση δεν μπορεί να προστεθεί στις υπάρχουσες αυθαίρετες μειώσεις των ν. 3845 και 3899 για τις οποίες το σ.κ. με πρωτοβουλίες του δικαστικές και αγωνιστικές διεκδικεί την κατάργηση τους.Οι σιδηροδρομικοί όπως και οι άλλοι εργαζόμενοι στη χώρα έχουμε πληρώσει «το μάρμαρο» της κρίσης. Μιας κρίσης για την οποία άλλοι όχι μόνο ευθύνονται αλλά και συνεχίζουν να κερδίζουν από αυτή. Τα λεφτά που υπήρχαν αλλά χάθηκαν, σίγουρα δεν θα βρεθούν στις τσέπες των σιδηροδρομικών. Η οικογενειακή μικροοικονομία κάθε συναδέλφου δεν αντέχει άλλες μειώσεις. Αυτό πρέπει να το καταλάβουν οι Διοικήσεις και το Υπουργείο. Αν δεν το καταλάβουν τότε ας αναλάβουν την πολιτική ευθύνη και να νομοθετήσουν για τη συλλογική σύμβαση και τους κανονισμούς. Η απειλή για αλλαγή του ποσοστού της μείωσης από 5 σε 10% εφ’ όσον νομοθετήσουν, δεν μπορεί να καταστήσει συνένοχο το συνδικαλιστικό κίνημα. Αυτό διαμηνύσαμε στις Διοικήσεις και αν πραγματικά θέλουν να βρεθεί λύση πρέπει αυτή να κινείται στο πλαίσιο των προτάσεων που καταθέσαμε.
Συνάδελφοι,
Οι εργαζόμενοι της χώρας, οι άνεργοι, οι συνταξιούχοι απαντούν στις προκλήσεις της Κυβέρνησης και της Νεοφιλελεύθερης πολιτικής της με γενική απεργία στις 23 Φεβρουαρίου. Απαιτούν την απόρριψη των συνταγών της μείωσης των μισθών και της κατάργησης των ΣΣΕ και του ξεπουλήματος του Δημόσιου πλούτου, στο όνομα της δήθεν ανταγωνιστικότητας, σε όφελος των ντόπιων και ξένων αεριτζήδων και κερδοσκόπων. Είναι καταστροφικές συνταγές για την κοινωνία, για την οικονομία, για την ίδια τη χώρα.
Ο κόσμος της μισθωτής εργασίας, απαιτεί αλλαγή πολιτικής από την Κυβέρνηση ΕΔΩ και ΤΩΡΑ.
Οι σιδηροδρομικοί απαιτούμε:
• Δημόσιο σύγχρονο ανταγωνιστικό σιδηρόδρομο , με κοινωνικά χαρακτηριστικά και ποιότητα στις προσφερόμενες υπηρεσίες.
• Επαναλειτουργία των καταργημένων γραμμών.
• Καμία υποχρεωτική μετάταξη.
• Υπογραφή ΣΣΕ που θα διασφαλίζει τα οικονομικά και συνταξιοδοτικά μας δικαιώματα.
• Κανονισμοί εργασίας που θα διασφαλίζουν το επάγγελμα του σιδηροδρομικού.
• Οργανόγραμμα που θα διασφαλίζει τις θέσεις εργασίας.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και τα σωματεία μέλη της καλούν όλους τους εργαζόμενους να συμμετέχουν στην γενική απεργία της Τετάρτης 23 Φεβρουαρίου. Κανείς δεν πρέπει να λείψει από αυτό το προσκλητήριο.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΙΣ 10:30 ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΣ ΚΑΝΙΓΓΟΣ 6
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΛΕΒΕΝΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
Ο Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ