Στην κατασκευή νέων υπερσύγχρονων σιδηροδρομικών δικτύων αλλά και στη βελτίωση των αξόνων που ήδη λειτουργούν θα προχωρήσουν οι ΗΠΑ, με την προϋπόθεση ότι οι σχετικές δαπάνες που προβλέπονται στον προϋπολογισμό θα λάβουν τελικά την έγκριση του Κογκρέσου.
Οπως ανακοίνωσε χθες ο αντιπρόεδρος Τζο Μπάιντεν, ο οποίος επισήμανε ότι έχει κάνει τη διαδρομή από το σπίτι του στο Ντέλαγουερ έως την Ουάσινγκτον με τρένο τουλάχιστον 7.900 φορές στη ζωή του, «την ώρα που Ιαπωνία και Κίνα κατασκευάζουν ήδη δίκτυα για υπερταχείες, δεν υπάρχει κανένας, μα κανένας, λόγος να μην το πράξουν και οι ΗΠΑ».
Τρία δίκτυα
Η πρόταση του Μπάιντεν, συνολικού προϋπολογισμού 53 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αφορά τη δημιουργία τριών δικτύων: Τα τοπικά δίκτυα, με τρένα που θα φθάνουν και τα 200 χλμ. την ώρα, έναν βασικό άξονα υπερταχείας, με ηλεκτρικά τρένα που θα ταξιδεύουν με ταχύτητα έως και 400 χλμ. την ώρα και διαδρόμους διασύνδεσης με τρένα που θα τρέχουν έως και 90 χλμ. την ώρα. Το σχέδιο θα υλοποιηθεί αφού πρώτα το υπουργείο Συγκοινωνιών καταρτίσει τις σχετικές μελέτες, επισήμανε ο Μπάιντεν.
«Η»