Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

Στην Βουλή το πρόβλημα με τις κλοπές καλωδίων του ΟΣΕ


Ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νέας Δημοκρατίας κ. Σταύρος Καλαφάτης κατέθεσε τη με αριθ. 7575/09-12-2010 ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Προστασίας του Πολίτη, με θέμα «Κλοπή καλωδίων ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας».
«Σε σχετική ερώτησή του, ο κ. Καλαφάτης επικρίνει την κυβέρνηση για την αδυναμία της να ελέγξει τις «μαύρες τρύπες» που εξακολουθούν να ζημιώνουν τον Ο.Σ.Ε., αφού τον τελευταίο χρόνο οι κλοπές καλωδιακής υποδομής στο σιδηροδρομικό δίκτυο, έχουν λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Το συγκεκριμένο φαινόμενο πέραν του κόστους απώλειας και επανατοποθέτησης νέου υλικού, δημιουργεί κινδύνους ασφαλούς κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών και παράλληλα επιτείνει την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού. Ο κ. Καλαφάτης θέτει συγκεκριμένα ερωτήματα στους αρμόδιους Υπουργούς, αναφορικά με το ύψος της ετήσιας ζημιάς του Ο.Σ.Ε. από τις κλοπές καλωδιώσεων, διερευνώντας παράλληλα την ύπαρξη ή μη συγκεκριμένου σχεδιασμού για την εφαρμογή ενός αποτελεσματικού συστήματος αστυνόμευσης, για την αντιμετώπιση του φαινομένου».

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης όπως κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων
ΘΕΜΑ : «Κλοπή καλωδίων ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας».
Σε μια περίοδο που η κυβέρνηση ζητά τη συναίνεση όλων για να προχωρήσει αποτελεσματικά στην εξυγίανση του υπερχρεωμένου Ο.Σ.Ε. μετά και την πρόσφατη ψήφιση σχετικού νόμου, φαίνεται εντούτοις αδύναμη να ελέγξει τις «μαύρες τρύπες» που εξακολουθούν να ζημιώνουν τον Οργανισμό. Τον τελευταίο χρόνο οι κλοπές καλωδίων, που αποτελούν βασική υποδομή για τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης στον κεντρικό άξονα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, έχουν λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Η κλοπή της καλωδιακής υποδομής και λοιπού εξοπλισμού στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, πέρα του κόστους απώλειας και επανατοποθέτησης νέου υλικού, δημιουργεί κινδύνους ασφαλούς κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών και παράλληλα επιτείνει την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.
Ειδικότερα, στη Θεσσαλονίκη το φαινόμενο αυτό αποτελεί μια από τις βασικές αιτίες παύσης λειτουργίας της τηλεδιοίκησης στον πιο σημαντικό σιδηροδρομικό κόμβο της Βόρειας Ελλάδας, όπου οι αλλαγές κατευθύνσεων στις γραμμές των αμαξοστοιχιών γίνεται χειροκίνητα. Η κυβέρνηση όμως τον τελευταίο χρόνο, εξακολουθεί να αδρανεί και έτσι τα κυκλώματα των επιτηδείων δρουν ανενόχλητα, μεταπωλώντας τα κλοπιμαία σε εμπόρους χαλκού του οποίου η αξία, ως γνωστόν, δεν είναι ευκαταφρόνητη.
Για όλα τα παραπάνω
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. ΥΠΟΥΡΓΟΙ :
1. Ποιό το ύψος της ετήσιας ζημιάς του Ο.Σ.Ε. από τις κλοπές καλωδιώσεων και λοιπού εξοπλισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας ;
2. Υπάρχει σχεδιασμός για εφαρμογή ενός αποτελεσματικού συστήματος αστυνόμευσης, τόσο για την αποτροπή όσο και την καταστολή του φαινομένου κλοπής καλωδίων ;
Αθήνα, 9 Δεκεμβρίου 2010
Ο Ερωτών Βουλευτής
Σταύρος Καλαφάτης