Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΕΠΠΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ «ΒΗΜΑ» ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΠΑΥΛΟ ΤΣΙΜΑ

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και τώρα, Δημήτρης Ρέππας στην τηλεφωνική γραμμή, ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Είναι σιδηρόδρομος ο τίτλος του Υπουργείου. Καλημέρα. Καλημέρα στους ακροατές μας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλημέρα κ. Ρέππα. Ας μιλήσουμε κατ’ αρχήν για σιδηρόδρομο. Έρχεται, ήρθε μάλλον, στο Υπουργικό Συμβούλιο και αρχίζει ο κύκλος της συζήτησης για το νομοσχέδιο για το περίφημο πρόβλημα των ελληνικών σιδηροδρόμων, το περίφημο πρόβλημα. Και νομίζω ότι κάθε λογικός άνθρωπος ο οποίος παρακολουθεί αυτήν τη συζήτηση θα έχει το ίδιο λογικό ερώτημα. Δηλαδή το ελληνικό Δημόσιο έριξε σε μια μαύρη τρύπα 10 δισεκατομμύρια ευρώ, που είναι το χρέος το σημερινό του ΟΣΕ τα οποία πήγαν σε μισθούς, προσλήψεις, δεν ξέρω εγώ πού πήγανε, σε άχρηστα πάντως λεφτά, ενώ με αυτά τα λεφτά αν είχαν επενδυθεί στο αντικείμενο, θα μπορούσαμε να έχουμε το ωραιότερο, γρηγορότερο και πιο σύγχρονο τρένο της Ευρώπης; Ναι ή όχι;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Θα συμφωνήσω μαζί σας ότι ο σιδηρόδρομος είναι μέσο επιλογής και είναι το μέσο του μέλλοντος, γιατί είναι το πιο φιλοπεριβαλλοντικό μέσο αφενός και αφετέρου είναι το μέσο επιλογής από άποψη οδικής ασφάλειας.Επίσης, μπορεί να πει κανείς ότι σε μια χώρα, όπως είναι η Ελλάδα, που βρίσκεται στα όρια μιας ευρύτερης κοινωνικοοικονομικής περιοχής, ο σιδηρόδρομος για λόγους ανάπτυξης και οικονομίας προσφέρεται για εμπορευματικές μεταφορές. Τίποτα από όλα αυτά ο σιδηρόδρομος δεν έχει κατορθώσει να αξιοποιήσει προκειμένου να επιτύχει, να προσελκύσει το ενδιαφέρον των επιβατών και των επιχειρηματιών.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και των μεταφορέων.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ακριβώς. Κι αυτό πρέπει να διορθώσουμε, αλλιώς δεν έχει μέλλον ο σιδηρόδρομος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν νομίζω ότι κανένας λογικός άνθρωπος θα διαφωνήσει ότι το τρένο είναι πολύτιμο μέσο μεταφοράς. Είναι το μέσο μεταφοράς. Είναι το πιο φθηνό, είναι το πιο οικολογικά σωστό, είναι και το πιο διασκεδαστικό. Όποιος έχει ταξιδέψει με τρένο προτιμάει αυτό το ταξίδι από οποιοδήποτε άλλο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Έχετε δίκιο. Για αυτό κι εμείς ακριβώς, όταν τέθηκε το θέμα στις πρώτες συζητήσεις που είχαμε με τους συνομιλητές μας στον ευρωπαϊκό μηχανισμό για το αν ίσως πρέπει να κλείσουμε το τρένο, ήμασταν απολύτως αντίθετοι. Το τρένο θα παραμείνει, απλά θα νοικοκυρέψουμε τον Οργανισμό για να μπορεί να..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τέθηκε τέτοιο θέμα;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ασφαλώς τέθηκε τέτοιο θέμα. Τέθηκε και γραπτώς βέβαια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να κλείσουμε το σιδηρόδρομο;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Βεβαίως τέθηκε τέτοιο θέμα, με την πολύ απλή αναφορά που έκαναν «τι τον θέλετε αυτόν το σιδηρόδρομο. Πείτε μου τι καλό έχει αυτός ο σιδηρόδρομος, ξέρουμε ότι τον πληρώνετε τόσο ακριβά, πείτε μου τι κερδίζετε από αυτόν;».
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό ακριβώς ενισχύει το ερώτημά μου, δηλαδή πετάξαμε τα λεφτά με τα οποία θα μπορούσαμε να έχουμε ένα καταπληκτικό, σύγχρονο και γρήγορο τρένο και τώρα είμαστε υποχρεωμένοι αφού τα φάγαμε τα λεφτά αδίκως, εννοώ ως ελληνική Πολιτεία, να το κλείσουμε το τρένο και να μην έχουμε καθόλου τρένο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Για να είμαστε δίκαιοι, πρέπει να πούμε ότι οι υποδομές έπρεπε να γίνουν με καλύτερο σχεδιασμό, με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, σε πολύ πιο σύντομο χρόνο ασφαλώς, αλλά έπρεπε να γίνουν. Απλώς το κράτος αντί να χρηματοδοτήσει αυτές τις υποδομές, όπως κάνει στα λιμάνια, στα αεροδρόμια ή στους οδικούς άξονες, επέβαλε στον ΟΣΕ να δανείζεται για να χρηματοδοτήσει το επενδυτικό πρόγραμμά του. Και για αυτό ακριβώς παρουσιάζονται αυξημένα τα ελλείμματα, τα χρέη του ΟΣΕ, κάτι που δεν θα συνέβαινε εάν το ποσό αυτό το κατέβαλε ο κρατικός προϋπολογισμός απευθείας χωρίς να εγγράφεται στα κιτάπια του ΟΣΕ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κάνοντας επένδυση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Προφανώς. Είναι όμως μια αλήθεια αυτό που λέτε και τα βάρη αυτά υπάρχουν. Έτσι κι αλλιώς κάποιος πρέπει να αναλάβει να τα εξυπηρετήσει και τα αναλαμβάνει το Δημόσιο στο σύνολο, το οποίο όμως απαιτεί, όχι για λόγους μνημονίου, αλλά για λόγους δημοσιονομικής τάξης και κοινωνικής δικαιοσύνης, να εξορθολογίσει τη δυσλειτουργία του σιδηροδρόμου γιατί δεν μπορεί να λειτουργεί παράγοντας συνεχώς τα ελλείμματα που παράγει κάθε χρόνο μέχρι τώρα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως θα συμφωνήσετε κι εσείς ότι δεν υπάρχει τρένο, τουλάχιστον στον ευρωπαϊκό πολιτισμό, ακριβώς επειδή είναι ένα κοινωνικό μέσο μεταφοράς...
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Επιλέγουν να το ενισχύουν προφανώς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τον ενισχύουν.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Και τις αστικές συγκοινωνίες ενισχύουν σε όλες τις πρωτεύουσες της Ευρώπης. Το θέμα είναι, σε ποιο ποσοστό κυμαίνεται αυτή η ενίσχυση σε σχέση με τα έσοδα που έχει ο ίδιος ο Οργανισμός από τη λειτουργία του. Το ίδιο και στο τρένο. Όταν ένα δισ. ευρώ είναι η δαπάνη που έκανε το Δημόσιο για να χορηγήσει το λεγόμενο δώρο των Χριστουγέννων, τον 13ο μισθό, και περικόπηκε το δώρο των Χριστουγέννων για να εξοικονομήσουμε αυτό το ποσό, δεν μπορεί από την άλλη να δίνουμε ένα δισ. 200 εκατομμύρια για να καλύψουμε το έλλειμμα ενός χρόνου του ΟΣΕ και των εταιρειών του. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προφανώς δεν μπορεί να συνεχιστεί. Από την άλλη μεριά θα σας πουν, και θα σας το πουν φαντάζομαι ζωηρά οι εργαζόμενοι γιατί προαναγγέλλουν κινητοποιήσεις, ότι εμείς φταίγαμε; Δηλαδή γιατί εμείς την πληρώνουμε; Γιατί οι μισοί από εμάς πρέπει να φύγουμε από τα τρένα; Γιατί οι υπόλοιποι που θα μείνουμε θα μειωθεί ο μισθός μας; Εμείς φταίγαμε; Εμείς κάναμε τις κακές επιλογές και ρίξαμε έξω το τρένο;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Είμαι πολύ συγκεκριμένος και είμαι σαφής. Οι εργαζόμενοι έχουν ένα μερίδιο ευθύνης που τους αναλογεί ασφαλώς, γιατί το ότι ο σιδηρόδρομος έχει μερίδιο συμμετοχής στην αγορά των εμπορευματικών μεταφορών μόλις το 1,2%, σημαίνει ότι υπονομεύθηκε από μέσα. Κάποιοι από μέσα ευνόησαν την εξέλιξη αυτή, ώστε οι ανταγωνιστές, τα φορτηγά δηλαδή κατά κύριο λόγο, να εκτελούν τις μεταφορές στην Ελλάδα σε ποσοστό 98%. Εμείς πετύχαμε να εξοικονομήσουμε ένα ποσό κοντά στα 30 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση, με το να κάνουμε κάτι πολύ απλό στις εμπορευματικές μεταφορές: Αντί να μεσολαβούν πράκτορες, ατζέντηδες μεταξύ του Οργανισμού και των ενδιαφερομένων μεταφορέων αναρτήσαμε τις τιμές που προσφέρει ο Σιδηρόδρομος στο διαδίκτυο και οι συμφωνίες κλείνονται απευθείας. Από αυτό και μόνο κερδίζει 25-30 εκατομμύρια ο Οργανισμός.
Δεύτερον: Τα φαινόμενα κακοδιαχείρισης και διαφθοράς δεν θα είχαν πάρει αυτήν την έκταση αν στελέχη του ίδιου του Οργανισμού δεν συμμετείχαν σε συμφωνίες που γίνονταν σε εξω-εταιρική βάση, χωρίς να το γνωρίζει δηλαδή η επίσημη εταιρεία. Είτε για τα μαύρα βαγόνια, το γνωρίζετε το θέμα, μετέφεραν εμπορεύματα για τα οποία δεν πληρωνόταν ο Οργανισμός.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αδήλωτα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αδήλωτα. Είτε τα μαύρα ακίνητα στο Θριάσιο, όπου κάποιοι εισέπρατταν μεγάλα ενοίκια χωρίς να το γνωρίζει ο Οργανισμός ότι είχαν νοικιαστεί τα ακίνητά του.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και πάλι όμως 4.000 εργαζόμενοι δεν συμμετείχαν σε αυτές τις μαφίες. Αυτές ήταν μαφίες λίγων εκλεκτών συνδικαλιστών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αυτά ήταν γνωστά στον Οργανισμό σχεδόν σε όλους. Ουδείς μπορεί να πει ότι δεν είχε αντιληφθεί τι γινόταν. Και επίσης, επειδή ακριβώς εμείς δεν θεωρούμε ότι οι εργαζόμενοι είναι αυτοί οι οποίοι διοικούσαν, ή έκαναν τις σημαντικές επιλογές, για αυτό ακριβώς τους εμπιστευόμαστε και θέλουμε να συνεχίσουν να προσφέρουν την εργασία τους. Δεν προχωράμε σε καμία απόλυση, είναι το δεύτερο θέμα που τέθηκε. «Γιατί δεν προχωράτε σε απολύσεις;». «Γιατί δεν είναι δυνατόν», ήταν η δική μας απάντηση, «ένα προσωπικό που έχει γνώση και πείρα και το θέλει ο Σιδηρόδρομος, ιδίως σε μια προσπάθεια εξυγίανσης, να απομακρυνθεί προκειμένου να στελεχωθεί με ανθρώπους οι οποίοι δεν έχουν γνώση του αντικειμένου ή δεν έχουν την εμπειρία που χρειάζεται».Αλλά επίσης, κάνουμε ρυθμίσεις οι οποίες διασφαλίζουν τα εργασιακά δικαιώματά τους, πέραν δηλαδή της εργασίας και το ύψος των αποδοχών, συνθήκες εργασίας. Κάνουμε πολλά, τα οποία σε ένα σχέδιο εξυγίανσης κάποιος θα έλεγε ότι είναι υπερβολικά και πολυτελή υπέρ των εργαζομένων και δεν επιτρέπονται. Κι όμως πετυχαίνουμε το οικονομικό αποτέλεσμα που θέλουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μισό λεπτό. Δεν τα κρατάτε όλα. Δηλαδή τους κανονισμούς εργασίας θα τους αλλάξετε απ’ ό,τι καταλαβαίνω, με την κατάθεση του νόμου.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Θα αλλάξουμε τους κανονισμούς που αφορούν δευτερεύουσες απολαβές, οι οποίες δευτερεύουσες απολαβές φτάνουν στο 30 ή 35% των τακτικών αποδοχών, τις αυξάνουν δηλαδή κατά το 1/3 και πλέον. Ασφαλώς αυτοί πρέπει να αλλάξουν. Πουθενά σε άλλες κατηγορίες εργαζομένων δεν ισχύει κάτι ανάλογο και αυτό είναι που επιβαρύνει υπέρμετρα τον ΟΣΕ και το συγκρότημα των εταιρειών του. Στον ΟΣΕ υπάγεται η ΕΡΓΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ, που είναι ο διαχειριστής της υποδομής και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που είναι η εταιρεία λειτουργίας, η οποία κάποια στιγμή θα πρέπει να έχει ανταγωνιστές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Απ’ ό,τι καταλαβαίνω η πρόθεση είναι εκεί να ανοίξει η αγορά. Οι μεν υποδομές θα μείνουν κρατικές...
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Μα, θα ανοίξει η αγορά. Το προβλέπει αυτό η Ευρωπαϊκή Ένωση. Η εταιρεία λειτουργίας, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει ανταγωνιστές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προβλέπεται να έρθει, να εμφανιστεί κανείς;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αν το πρόγραμμα εξυγίανσης είναι αξιόπιστο και αν πράγματι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πείθει ότι μπορεί να λειτουργήσει με όρους υγιείς, όρους ανταγωνισμού, νομίζω ότι θα προσελκύσει το ενδιαφέρον των ιδιωτών επενδυτών. Όμως πρέπει να σταματήσει η σημερινή κατάσταση. Ένα στοιχείο θα σας πω μόνο για να μην κουράζω: Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα έσοδα τον προηγούμενο χρόνο ήταν περίπου 106 εκατομμύρια ευρώ, κάθε χρόνο εκεί κυμαίνονται. Μόνο για μισθοδοσία οι δαπάνες φτάνουν τα 116 εκατομμύρια ευρώ. Αν βάλετε και τα λειτουργικά γύρω στα 200 εκατομμύρια, αντιλαμβάνεστε ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Το ίδιο και στον Όμιλο του ΟΣΕ. Τα έσοδα είναι 250 εκατομμύρια ευρώ τον προηγούμενο χρόνο. Έξοδα μόνο για μισθοδοσία 271 εκατομμύρια. Πάλι παραπάνω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προφανές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αν βάλετε και τα λειτουργικά, αντιλαμβάνεστε πως είναι δυσθεώρητα τα ελλείμματα που σωρεύονται κάθε χρόνο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό που λέτε κ. Ρέππα είναι σαφές. Από την άλλη μεριά όλοι ξέρουμε ότι εκτός από αυτό το υπερβολικό και προφανώς όχι ανεκτό μισθολογικό κόστος για έναν τέτοιο Οργανισμό, εκτός από τα διάφορα σκάνδαλα που κατά καιρούς έχουν εμπλακεί και έχουν εμπλέξει και στελέχη του Οργανισμού μέσα, υπάρχει επίσης και μια πολιτική των προκατόχων σας. Δηλαδή ξέρω τουλάχιστον δύο οι οποίοι θεώρησαν καλό να ανοίξουν μια καινούργια γραμμή την οποία κανείς δεν ήθελε στην ιδιαίτερη εκλογική τους περιφέρεια για να προσλάβουν 30 ανθρώπους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αυτές είναι οι αστοχίες ή οι ηθελημένες επιλογές για πελατειακούς λόγους, οι οποίες οδήγησαν σε αυτό το χάλι. Κι αυτό το συναντάμε σε όλο το κράτος, σε όλο το Δημόσιο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Συνέβησαν όμως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Συνέβη όμως. Είναι κάτι δεδομένο. Είναι κάτι που δεν μπορούμε να το αλλάξουμε. Το πιο χαρακτηριστικό ποιο είναι; Ότι το 2004 το συγκρότημα του ΟΣΕ, όλες οι επιχειρήσεις, είχαν γύρω στους 8.500 εργαζόμενους και τώρα το 2009 έχουν 2.000 λιγότερους, 6.500 εργαζόμενους. Κι όμως, ενώ έχουμε μείωση κατά 24,2% του αριθμού των εργαζομένων, έχουμε αύξηση κατά 16,5% της δαπάνης για μισθούς. Αντιλαμβάνεστε ότι δεν υπήρξε καμία πρόνοια, κάποιο σχέδιο ώστε να προλάβουμε τα χειρότερα και φτάσαμε στο σημείο μηδέν όπου πρέπει να πάρουμε μια ριζοσπαστική πρωτοβουλία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτά για το παρελθόν. Για το μέλλον τώρα. Περνάτε ένα νόμο αν περάσει θα οριστικοποιηθεί αυτός ο χωρισμός του τρένου στα δύο, οι υποδομές που είναι πάντα κρατικές και η εκμετάλλευση η οποία θα ανοιχτεί στον ανταγωνισμό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Πολύ σωστά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Χρονοδιάγραμμα. Πότε μπορεί να ελπίζει ο Έλληνας πολίτης ότι θα δει ένα τρένο καλύτερο, γρηγορότερο, εξυπηρετικότερο, που θα μεταφέρει ανθρώπους ασφαλέστερα από ό,τι σήμερα και εμπορεύματα περισσότερο απ’ ό,τι σήμερα που δεν μεταφέρει καθόλου;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Το πρόγραμμα εξυγίανσης δεν συγκροτεί το όραμά μας για το μέλλον του ελληνικού σιδηροδρόμου. Απλώς είναι ένα ενδιάμεσο στάδιο το οποίο είναι απαραίτητο να περάσει με επιτυχία για να πάμε σε ένα σιδηρόδρομο, ο οποίος στο πλαίσιο συνδυασμένων μεταφορών έχει τη δική του συμβολή, ώστε η Ελλάδα πράγματι να αναδειχθεί σε διαμετακομιστικό κόμβο. Να πάμε σε σιδηρόδρομο ο οποίος είναι ποιοτικός και σύγχρονος, ασφαλώς μαζί με τη λειτουργία εμπορευματικών κέντρων και τη λειτουργία των μεγάλων αυτοκινητόδρομων που διευκολύνει τις οδικές μεταφορές.Τι προβλέπουμε; Όσον αφορά πρώτα από όλα στα οικονομικά αποτελέσματα: Μέσα στο 2011 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η εταιρεία λειτουργίας, δεν θα πρέπει να έχει πλέον ελλείμματα. Δεν πρέπει να παράγει ζημιές. Το κράτος αν θέλει να διατηρήσει κάποιες γραμμές για λόγους κοινωνικής ανάγκης ή για εθνικούς λόγους, θα πρέπει να τις επιδοτεί, όπως συμβαίνει στα αεροπλάνα, ή σε άλλα μέσα.Τι σημαίνει αυτό; Ότι μέχρι το ποσό των 50 εκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο, έχουμε συμφωνήσει ότι μπορεί να επιδοτεί δρομολόγια το ελληνικό κράτος. Βεβαίως η υποδομή υπάρχει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει περίπτωση να κλείσετε δρομολόγια;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Η γραμμή, η υποδομή υπάρχει και την διαχειρίζεται ο ΟΣΕ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προφανώς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Είναι ο διαχειριστής της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής. Την διαθέτει, με ανακοίνωση που κάνει, προσφέροντας πληροφορίες για το τιμολόγιο στο οποίο διατίθεται αυτή η υποδομή σε κάθε ενδιαφερόμενο, ώστε αν εσείς ή εγώ ή ο οποιοσδήποτε θέλει να λειτουργήσει τη δική του εταιρεία αφού ανοίγει η σιδηροδρομική αγορά, να το κάνει κάτω από γνωστούς όρους με ανταγωνιστικές συνθήκες προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αν πράγματι πείσει ότι μπορεί να αποτελέσει ένα μέσο επιλογής, θα προσελκύσει το ενδιαφέρον επενδυτών και εμείς θέλουμε την εμπλοκή ιδιωτών οι οποίοι μπορούν να αναλάβουν το management της εταιρείας, ώστε να βελτιώσουν κατά πολύ τη λειτουργία της. Όπως φαίνεται, αυτό είναι κάτι το οποίο μπορεί να συμβεί. Είναι ένα ενδεχόμενο. Αυτό δείχνουν τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, χωρίς να είναι τίποτα σίγουρο βεβαίως. Αλλά αυτό θα αποδειχθεί ότι γίνεται, εφόσον έχουμε πετύχει το πρόγραμμα εξυγίανσης το οποίο θα ολοκληρωθεί βεβαίως μέσα στο μήνα ή στις αρχές Νοεμβρίου και θα αρχίζει να εφαρμόζεται στην πράξη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ας κρατήσουμε πάντως ότι ο στόχος μας για την Ελλάδα, για τους πολίτες δεν είναι να έχουμε ένα φθηνότερο τρένο, να κοστίζει λιγότερα στο Δημόσιο...
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ένα καλύτερο θέλουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αλλά ένα καλύτερο τρένο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Το οποίο βεβαίως, δεν θα επιβαρύνει υπέρμετρα το Δημόσιο. Γιατί τώρα, έχουμε ένα τρένο που παράγει τεράστια ελλείμματα, χωρίς να προσφέρει αντίστοιχες υπηρεσίες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προφανώς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Κι αυτό πρέπει να το αντιμετωπίσουμε. Δεν μπορούμε να το ανεχόμαστε άλλο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Ρέππα σας ευχαριστώ πολύ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Σας ευχαριστώ για τη φιλοξενία σας. Καλημέρα σας.